پایان کار طرح مالیات بر خانه های لوکس و خالی

پایان کار طرح مالیات بر خانه های لوکس و خالی!

چند سالی بود که موضوع پرداخت مالیات بر خانه های لوکس و خالی، پیگیری می شد. گرچه درآمد چندانی از این محل، برای دولت به دست نمی آمد اما وجود چنین قانونی، امید اندکی را برای مستاجرین و متقاضیان واقعی مسکن نگه می داشت. اما حالا در جدیدترین خبرهایی که به گوش می رسد، پرداخت مالیات بر خانه های لوکس در سال آینده دنبال می شود. به عبارت دیگر، هیچ خانه ای دیگر لازم نیست که مالیات بپردازد.

به گزارش پرشین سازه ، رئیس کمیسیون عمران مجلس، ضمن تاکید بر این موضوع، اعلام کرد که معافیت واحدهای مسکونی لوکس از پرداخت مالیات، از سال ۱۴۰۲ اجرایی می شود. وی تاکید کرد که این مالیات، تا به امروز یک ریال هم نتوانسته برای صندوق ملی مسکن درآمد داشته باشد.

محمدرضا رضایی کوچکی اعلام کرد:

۱ میلیون خانه ی مسکونی شناسایی شده است. اطلاعات مربوط به این واحدها نیز به اداره ی امور مالیاتی ابلاغ شده اما هنوز، حتی یک ریال هم نتوانسته ایم مالیات دریافت کنیم. قرار بر این بود که از خانه های لوکس و خالی، مالیات دریافت شود و منابع به دست آمده از آن به صندوق ملی مسکن واریز شود که به دلیل عدم کارآمدی، حذف شد.

وی در ادامه تاکید کرد که این صندوق قرار بود به ساخت مسکن کمک کند اما حالا خالی است. چرا که منابع آن تامین نشده است. با وضعیت کنونی صندوق ملی مسکن، خبر حذف مالیات بر خانه های لوکس و خالی، ضربه ی دیگری بر پیکر بی جان این صندوق خواهد بود.

بر اساس مصوبه ای که در خصوص مالیات خانه های لوکس تصویب شده بود، قرار بود که خانه های بالای ۲۰ میلیارد تومان مالیات پرداخت کنند. اما در حال حاضر، دیگر هیچ خانه ای لازم نیست که مالیات بدهد.

در نتیجه، سرانجام طرحی که اما و اگرهای زیادی در طول این سال ها داشته است، مشخص شد و از چرخه ی اجرا، خارج گردید.

دیدگاه ها غیرفعال است