وام ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی به مسکن اختصاص یافت

وام 2 میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی به مسکن اختصاص یافت

جالب توجه ترین خبر این روزها، تخصیص وام ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی به بانک مسکن است. مدیرعامل این بانک می گوید که وام مزبور به طرح های حمل و نقل اختصاص پیدا می کند و سود این سپرده نیز صرف نهضت ملی مسکن خواهد شد.

به گزارش پرشین سازه ، مراسمی جهت امضای قرارداد سپرده ۲ میلیارد دلاری برگزار شد و در طی آن، مدیرعامل بانک مسکن تاکید کرد که سود حاصل از این سپرده گذاری، صرف اجرای طرح های مختلف مسکن سازی می شود. همچنین مابه‌التفاوت نرخ سود تسهیلات بانکی نیز از سود همین ۲ میلیارد دلار پرداخت می شود تا به این ترتیب، حمایت ویژه ای از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن کرده باشند.

سید عباس حسینی می گوید که با تلاش های دولت و وزارت راه و شهرسازی، صندوق توسعه ملی وام ۲ میلیارد دلاری را در اختیار این بانک قرار داده است تا سود حاصل از این سپرده گذاری برای طرح های مختلف، صرف شود.

وام ۲ میلیاردی به ساخت و ساز هدایت می شود!

یکی از اصلی ترین نکاتی که مدیرعامل بانک مسکن بر آن تاکید داشت، این بود که وام مزبور به حمایت از مسکن و ساخت و ساز هدایت خواهد شد.
دولت سیزدهم از همان ابتدا، تاکید خود را بر ساخت مسکن گذاشت و حالا هم تمام تلاش خود را برای تحقق قانون جهش تولید مسکن و پیشبرد طرح نهضت ملی می کند.

حسینی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت که رئیس جمهور در جلسات منظم شورای عالی مسکن شرکت می کند و همین موضوع نشان می دهد که تاکید ویژه ای بر ساخت مسکن دارد.

وام ۲ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی به بانک مسکن نیز، نتیجه برگزاری چنین جلسات و تصمیم گیری در سطوح بالای دولتی است.
وی در ادامه اعلام کرد که تعداد متقاضیانی که توانسته اند از بانک مسکن، وام نهضت ملی مسکن را دریافت کنند به ۳۲۱ هزار نفر رسیده است. این بانک همواره در طرح های مسکن سازی پیشرو بوده و حمایت ویژه ای از ساخت مسکن کرده است.
نهضت ملی مسکن نیز برای آبادانی کشور پیگیری می شود و در راستای همین هدف بود که سپرده گذاری و تسهیلات ۲ میلیارد دلاری به بانک مسکن سپرده شد تا در طرح های حمل و نقلی به کار ببرد.

امیدواری بر این است که بعد از اختصاص این مبلغ به طرح های حمایتی مسکن، روند ساخت و ساز سرعت بگیرد و نهضت ملی مسکن به نتیجه برسد.
در این میان، صندوق توسعه ملی و مجلس شورای اسلامی نیز همکاری های ویژه ای در راستای تحقق شعار امسال کرده اند و برای رشد اقتصادی و کنترل تورم در تمام زمینه ها، تلاش های فراوان داشته اند.
مدیرعامل بانک مسکن ضمن تاکید بر این موارد، خاطرنشان ساخت که با راهکارهای دولت و همراهی صندوق توسعه ملی، می توان شعار امسال را اجرا کرد و رشد اقتصادی ایجاد نمود.

این مقام مسئول بارها تاکید کرد که وام ۲ میلیارد دلاری به طرح های حمل و نقلی اختصاص پیدا می کند و امیدواری بر این است که با تزریق این وام به عرصه های ساخت و ساز، حضور و مشارکت فعالان اقتصادی در عرصه های مختلف نیز افزایش پیدا کند.
شورای پول و اعتبار نیز همراهی خیلی خوبی با دولت داشته و با راهکارهای خود، می تواند نرخ سود تسهیلات نهضت ملی مسکن را کاهش دهد. مابه‌التفاوت سود نیز جهت تولید مسکن و اجرای بهتر طرح مزبور هزینه خواهد شد.
بر اساس گفته های مدیرعامل بانک مسکن، در بودجه ی آینده، سرمایه این بانک به اندازه ی ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا می کند. این افزایش سرمایه به همراه وام ۲ میلیارد دلاری، دست این بانک برای اجرای طرح های مسکن سازی را بازتر می کند.

دولت سیزدهم از همان ابتدای طرح نهضت ملی مسکن، چشم امید خود را به تسهیلات بانکی دوخته بود تا هزینه های ساخت و ساز واحدهای مسکونی این طرح را تامین کنند. اما واقعیت اینجاست که با عدم همکاری بسیاری از بانک های عامل در پرداخت وام، دولت به این نتیجه رسید که چاره ای جز اندیشیدن به راهکارهای دیگر ندارد.
از خلال جلسات شورای عالی مسکن، ایده هایی مثل پرداخت وام های کلان به بانک مسکن و سپرده گذاری های میلیارد دلاری درآمد که روز یکشنبه، شاهد امضای قرارداد آن بودیم.
تزریق چنین بودجه ی عظیمی به طرح های مسکن سازی، می تواند تفاوت بزرگی در مسکن سازی ایجاد کند و سرعت پروژه ها را افزایش دهد.

دیدگاه ها غیرفعال است