ساخت ۴۰ هزار مسکن به دست بانکهای پارسیان و کارآفرین

ساخت 40 هزار مسکن به دست بانکهای پارسیان و کارآفرین

بارها اعلام شد که برای اجرای قانون جهش تولید مسکن باید تمام سازمان ها و ارگان ها همکاری داشته باشند. حالا به نظر می آید که بانک های پارسیان و کارآفرین برای اجرای این قانون پیش قدم شده اند.

به گزارش پرشین سازه ، سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد اعلام کرده که این دو بانک با دولت، توافق هایی برای ساخت ۵۵ هزار واحد مسکونی داشته اند. بر اساس توافقات اولیه، قرار شده که حدود ۴۰ هزار واحد از این تعداد در شهر مشهد ساخته شود.

موسی الرضا حاجی بگلو، در طی جلسه ی اخیر شورای شهر مشهد اعلام کرد که کارهای جهادی زیادی در سازمان های همکار مثل شهرداری انجام شده که باید از آن ها تشکر ویژه ای به عمل آورد. وی همچنین از همکاری این سازمان برای برگزاری پیاده روی اربعین تشکر کرد.

وی تاکید داشت که برگزاری باشکوه این مراسم، با همت استاندار و فرماندار بوده است. دستگاه های امنیتی مثل وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه نیز در راستای امنیت این مراسم تلاش کردند و خلاصه تمام مسئولین مشهد، همت کرده تا این مراسم را به بهترین شکل برگزار کنند.

حاجی بگلو همچنین به موضوع مسکن در شهر مشهد اشاره کرد و خاطرنشان ساخت به عنوان یکی از اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، دغدغه ی مسکن را دارد و به مردم وعده داده تا در خصوص این موضوع، مطالبه گری داشته باشد.

این عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت:

دولت به تنهایی قادر نیست که ساخت چهار میلیون واحد مسکونی را در پیش بگیرد. وظیفه ی ماست که در کنار دولت باشیم تا وعده ها تحقق پیدا کند. قرار بود که ۱۰۰، ۵۰ و ۴۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود که اتفاقا تعدادی از آن ها به بهره برداری رسید اما برای برخی از واحدها، هنوز کلنگ زنی هم انجام نشده است.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع همکاری با دو بانک پارسیان و کارآفرین برای ساخت مسکن در شهر مشهد اشاره کرد. این دو بانک قرار بود که ۵۵ هزار واحد مسکونی بسازند. همان گونه که اعلام شد، ۴۰ هزار واحد در شهر مشهد ساخته می شود.

زمین هایی که برای این کار در نظر گرفته شده، مورد بازدید مدیران عامل این دو بانک و شهردار مشهد قرار گرفت. توافقات شفاهی اولیه نیز انجام شده و قرار است به زودی، ساخت این واحدها پیگیری شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد تاکید کرد که از ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، مسکن جزو اولویت ها بوده است. از آن جایی که مسکن یکی از حوزه های پیشران اقتصاد است، اگر ساخت مسکن رونق بگیرد، اشتغال و تولید نیز در شهر مشهد افزایش پیدا می کند.

حاجی بگلو همچنین از شهردار مشهد درخواست کرد که این موضوع را در اولویت خود قرار داده و تا زمان حصول نتیجه، از پیگیری دست برندارد.

یکی دیگر از موضوعاتی که حاجی بگلو در طی جلسه ی اخیر شورای شهر مشهد به آن اشاره کرد، برنامه هفتم توسعه بود. وی خاطرنشان ساخت که با پیگیری های خود و نمایندگان مجلس و شورای شهر مشهد، فصلی جدید به برنامه ی توسعه هفتم اضافه شده که مدیریت شهری نام دارد.

این عضو شورای شهر همچنین اعلام کرد که با توجه به وعده هایی که به شورای اجتماعی محلات داده بود، طرحی به مجلس ارائه شده تا این شوراها نیز در سراسر کشور قانونی شوند و در برنامه هفتم توسعه قرار بگیرند.

علاوه بر این، موضوع کاهش بهای الیت نیز از سوی موسی‌الرضا حاجی بگلو مطرح شد. وی توضیحاتی در خصوص این طرح ارائه کرد و خاطرنشان ساخت که طرح مزبور برخلاف انتظار، از سوی نمایندگان رای نیاورد و یک فوریتی شد. قرار بود که نمایندگان عضو کمیسیون، یک هفته ای در خصوص این موضوع تصمیم بگیرند اما به بعد موکول شد.

وی تاکید کرد که طرح مزبور باید جزو دستورات یک تا سه باشد و در دستور کار نهم قرار بگیرد. در ضمن رسیدگی به وضعیت این طرح، باید هر چه سریع تر انجام شود.

این مقام مسئول در انتهای سخنان خود آمارهای عجیبی در خصوص سرمایه گذاری مردم مشهد در بانک ها ارائه کرد و خاطرنشان ساخت که بیش از ۸۰ درصد سپرده های مردم به خارج از استان می رود.

شهر مشهد به عنوان یکی از کلانشهرهای مهم کشور، سهم زیادی از طرح نهضت ملی مسکن برده است. اما همکاری بانک های پارسیان و کارآفرین می تواند فصل جدیدی از ساخت و ساز مسکن باشد. به خصوص با توجه به اینکه می توان حساب ویژه ای روی پرداخت تسهیلات از سوی این بانک ها، باز کرد.

دیدگاه ها غیرفعال است