ساخت دو شهرک جدید در شرق و غرب تهران

شهر تهران دیگر ظرفیتی یا زمینی برای خانه سازی ندارد. به همین دلیل است که مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه خبر داد که در راستای طرح نهضت ملی مسکن، قرار است دو شهرک جدید در شرق و غرب تهران ساخته شوند. ظرفیت سکونت این دو شهرک، ۴۰ هزار نفر خواهد بود.

به گزارش پرشین سازه ، مدیرعامل این شرکت چنین توضیح داد: با توجه به این که محدودیت هایی در شهر اندیشه وجود دارد، دیگر قرار نیست که واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر ساخته شوند. اما پروژه های مشارکتی مسکونی و عمرانی مثل طرح های روبنایی و زیربنایی در حال احداث است. بخشی از این پروژه ها به زودی با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ آغاز به کار خواهد زد.

مهدی مسلم خانی، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه در ادامه افزود: از جمله طرح هایی که قرار است به زودی آغاز به ساخت کنند، ساخت پیست اسکیت نوجوانان، کانون پرورش فکری کودکان، ساخت مدرسه و…است.

وی تصریح کرد: از جمله دیگر طرح هایی که برای شهر جدید اندیشه داریم، کلنگ زنی باغ موزه ی دفاع مقدس است که نخستین باغ موزه ی شهرهای جدید حساب می شود. همچنین باید به دیگر پروژه هایی که قرار است آغاز شوند اشاره کنیم که شامل ساخت یک مدرسه ی ۱۵ کلاسه، یک پارک ورزشی مسکن مهر اندیشه و پیاده راه سلامت خواهد بود.

این مقام مسئول در ادامه توضیح داد که مجموع واحدهای مسکن ملی اندیشه ۲۵۰۰ واحد خواهند بود و گفت: این تعداد واحد به صورت مشارکتی قرار است ساخته شوند و تا به این جای کار نیز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند.

وی همچنین در خصوص نحوه ی واگذاری واحدهایی که قرار است ساخته شوند نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت: سهم شرکت عمران و شرکا در پروژه های مختلف، متفاوت است. مثلا در برخی از موردها، سهم شرکت ۳۰ درصد و گاهی هم ۷۰ درصد است. البته هنوز نحوه ی عرضه مشخص نشده است. این موضوع بعد از این که واحدها تکمیل شدند و با دستور وزارت راه و شهرسازی، بررسی خواهد شد و تصمیم گیری صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید اندیشه اذعان کرد که شهر اندیشه دیگر ظرفیت کافی برای ساخت و ساز ندارد و گفت: در شهر اندیشه، دیگر طرح مسکونی قابل توسعه ندارم. اما مسئولیت ساخت دو شهرک جدید در شرق و غرب تهران به عهده ی شرکت عمران اندیشه واگذار شده است. شهرک اعتمادیه قرار است در غرب و نزدیکی شهریار ساخته شود. شهرک خوارزمی نیز در شرق استان تهران خواهد بود.

وی در ادامه افزود که ظرفیت سکونت این دو شهرک جدید حدوداً ۴۰ هزار نفر است و گفت: قرار است طرح نهضت ملی مسکن را در این دو شهرک اجرا کنیم.

دیدگاه ها غیرفعال است