خانه هایی ارزان که توسط پرینترهای سه بعدی ساخته می شوند

خانه هایی ارزان که توسط پرینترهای سه بعدی ساخته می شوند!

این روزها که بحران مسکن همه ی دنیا را در بر گرفته است، یک شرکت تازه کار در آمریکا، راهکار تازه ای برای مشکل کمبود مسکن ارائه کرده است. این شرکت تلاش دارد تا خانه هایی با چاپ سه بعدی را عرضه کند که با مواد ارزان قیمت ساخته شده اند.

به گزارش پرشین سازه ، این استارت آپ که پرینتد هومز یا خانه های چاپی نام دارد، با استفاده از پلاستیک های بازیافتی خانه می سازد. خانه هایی که سقف، کف و دیوار آن ها توسط چاپگرهای سه بعدی ساخته شده اند.

این شرکت از سال ۲۰۱۹ در کالیفرنیای آمریکا آغاز به کار کرده است. البته باید بگوییم بخش هایی از خانه که توسط چاپ سه بعدی قادر به ساختشان نیستند را در کارخانه کالور سیتی تولید می کنند.

بنیان گذاران این استارت آپ، یعنی راس مگوایر و جین ایدلمن در تلاش بودند که خانه هایی ارزان تر بسازند که ضررهای کمتری برای محیط زیست داشته باشد.

در حال حاضر نیز اولین مجموعه از خانه های پرینتد هومز در حال توسعه می باشند و قیمتشان از ۳۹ هزار و ۹۰۰ دلار برای یک واحد استودیویی شروع می شود. این خانه ها را می توان در اندازه های مختلفی مثل ابعاد استودیو، تک خوابه و دوخوابه سفارش داد. مساحت این خانه های چاپی نیز از ۱۷ الی ۸۴ متر مربع است.

این چاپگرها می توانند کف، سقف و دو تا از دیوارهای خانه را تنها در طول یک روز چاپ کنند. ناگفته نماند که قادر به ایجاد کانال هایی برای لوله کشی و سیم کشی نیز هستند. دو دیوار دیگر این خانه ها که توسط چاپگرهای سه بعدی چاپ نمی شوند نیز شامل پنل هایی از پیش مهندسی شده هستند که محل نصب درب و پنجره می باشند.

برای ساخت این خانه، روز اول را به ساخت بدنه ی خانه اختصاص می دهند و روز دوم نیز سیم کشی و لوله کشی های درون این بدنه را انجام می دهند.

البته در گذشته نیز از پرینترهای سه بعدی برای خانه سازی استفاده شده است اما باید بدانید که این چاپگرها از بتن استفاده می کردند. خانه های شرکت پرینتد هومز از پلاستیک برای ایجاد ساختار خانه استفاده می کنند.

به این ترتیب، می توانند خانه را تا ۷۰ درصد سریع تر و تا ۳۰ درصد ارزان تر از روش های موجود بسازند.

این شرکت، تنها جایی است که برای چاپ سه بعدی ساختارهای کامل، از مواد پلیمری پلاستیک های بازیافتی استفاده می کند.

در حال حاضر، آمارها حاکی از این است که در ایالت کالیفرنیا، کمبود بیش از یک میلیون واحد مسکونی وجود دارد. این مسئله در کنار افزایش قیمت مسکن باعث شده است تا افراد زیادی در شهرهایی مثل سن فرانسیسکو و لس آنجلس بی خانمان شوند.

شرکت پرینتد هومز برای یکی از اولین پروژه های خود، بحث ساخت خانه های کوچک برای افراد بی خانمان را دنبال می کند.

دیدگاه ها غیرفعال است