حضور ۸۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه ساختمان

حضور 850 شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه ساختمان

بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان در حال برگزاری است. جالب ترین نکته در خصوص این دوره از نمایشگاه صنعت ساختمان این است که ۸۵۰ شرکت داخلی و خارجی در آن حضور به هم رسانده اند.

به گزارش پرشین سازه ، رئیس اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایرانی ضمن اعلام تعداد شرکت کنندگان در این نمایشگاه، اعلام کرد که اهمیت صنعت ساختمان در کشور بسیار بالاست چرا که تولید مسکن می تواند نقش تعیین کننده ای در اقتصاد داشته باشد.

عبداللهی در خصوص این موضوع، اعلام کرد که بیش از ۱۳۰ رشته ی تولید و صنعتی در صنعت ساختمان مشغول به کار هستند. همچنین نباید فعالیت های خدماتی مربوط به ساختمان سازی را فراموش کرد. بنابراین به راحتی می تواند اعلام کرد که تولید مسکن می تواند به پیشرفت اقتصاد کشور کمک کرد و رونق خوبی ایجاد کند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود به دوره های قبلی اشاره کرد و عنوان نمود که در سال های گذشته، توجهی به صنعت ساختمان نشده و تولید مسکن به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرد. اما در دو سال اخیر، وضعیت در حال بهبودی است و جایگاه قبلی صنعت ساختمان بازیابی شده است. در نتیجه می توان گفت که فرصت بی نظیری برای صادرات مصالح ساختمانی ایجاد شده است.

نکته ی جالب توجه این جاست که با توجه به گرانی مصالح و نهاده های ساختمانی، آیا صادرات این مصالح می تواند مثبت باشد؟ در واقع با اجرایی شدن طرح های بزرگی مثل طرح نهضت ملی مسکن، نیاز به مصالح ساختمانی از گذشته نیز بیشتر می شود. بنابراین مشخص نیست که صادرات این مصالح قرار است از کدام منبع انجام شود.

رئیس اتاق تعاون در بخش دیگری از صحبت های خود به سیاست های دولت برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی اشاره کرد و گفت:

اتاق تعاون هم در این راستا، فعالیت های زیادی را در دستور کار خود قرار داده و تلاش دارد که همسو با سیاست های دولت، گام بردارد.

وی اعلام کرد که اتاق تعاون قرار است که در ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی همکاری و مشارکت داشته باشد. از این میان، ساخت ۱۲ هزار وحد مسکونی شروع است. تا ماه آینده هم ۲۰ هزار واحد دیگر نیز به کلنگ زنی می رسند.

در بخش دیگری از سخنان عبدللهی به موضوع سامانه ی مسکن نیز اشاره شد. اتاق تعاون که اقدام به راه اندازی سامانه مسکن نموده است، تصمیم دارد که بخش زیادی از مردم را صاحب خانه کند. عبداللهی تاکید کرد که این سامانه، قرار است که این اقدام را ظرف ۲ سال آینده انجام دهد.

حدود ۲۴۰ هزار متقاضی مسکن در این سامانه ثبت نام کرده اند. از این میان، ۸۷ هزار نفر در پروژه های مختلف جانمایی شده اند و در طی ۲ سال آینده، صاحبخانه خواهند شد.

نکته این جاست که طرح نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از اصلی ترین طرح های ساختمانی کشور، هنوز به رونق خوبی نرسیده است. تولید مسکن در کشور به شدت پایین آمده و به نظر می رسد که اثرات چنین اتفاقی را در سال های آینده مشاهده خواهیم کرد. گرانی های امروز نیز به دلیل عقب ماندگی در ساخت مسکن در سال های دهه ۹۰ است.

این مقام مسئول در ادامه ی صحبت های خود به جنبه های مختلف نمایشگاه امسال پرداخت. بر اساس گفته های ایشان، این نمایشگاه صنعت ساختمان، بزرگترین رویداد ساختمانی در غرب آسیا و شاید در کل آسیاست. بنابراین نباید از اهمیت آن برای صنعت ساختمان کشور غافل شد.

همچنین به نظر می آیثد که فضای نمایشگاه امسال حدود ۳۰ درصد رشد داشته و به ۱۱۰ هزار متر مربع رسیده است. بنابراین به نظر می رسد که جای بیشتری برای غرفه های نمایشگاهی وجود داشته باشد و شرکت های مختلف می توانند با خیال آسوده تری به عرضه ی خدمات و محصولات خود بپردازند.

این نمایشگاه تا ۲۳ مرداد ماه، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برقرار خواهد بود. شما می توانید همه روزه، از این نمایشگاه بازدید کنید.

دیدگاه ها غیرفعال است