بانک پاسارگاد: فقط ۱۲ واحد خالی داریم!

بانک پاسارگاد: فقط 12 واحد خالی داریم، بقیه در دست اقدام حقوقی هستند

اخبار مربوط به خانه های خالی بانک ها، خیلی از آن ها را به واکنش واداشت. در جدیدترین اخبار روزانه ساختمانی، چنین شنیده می شود که بانک پاسارگاد نیز در خصوص واحدهای خالی خود، بیانه ای صادر کرده است.

به گزارش پرشین سازه ، چندی پیش، حسابرس سازمان امور مالیاتی اعلام کرده بود که بانک های کشور بیشترین میزان خانه های خالی را در اختیار دارند و بعد از آن ها، بیشترین آمار مربوط به بیمه ایران است.

بانک پاساگارد می گوید که با بررسی سامانه ملی املاک و اسکان کشور می توان مشخص کرد که بانک پاسارگاد، فقط دارای ۱۲ واحد خالی است که با آمار اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی، زمین تا آسمان تفاوت دارد.

بانک پاسارگاد، در ادامه ی بیانیه ای که در خصوص این موضوع منتشر کرده، به شرح نکات دیگری نیز پرداخته که شرح و تفصیل آن ها را در ادامه می خوانید:

بانک پاسارگاد، همواره در تلاش برای حمایت از تولید و فعالان حوزه ی صنعت و معدن، نفت و گاز و ….بوده است. بانک پاسارگاد هیچوقت، حوزه ی ساختمان سازی و فعالیت های این چنینی را جزو رویکرد اصلی خود قرار نداده است. تنها استثنائی که در این حوزه وجود دارد، همکاری بانک پاسارگاد برای نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم شریف رضوی است که این نوسازی نیز بر اساس مصوبه هیات محترم وزیران بوده است.

ساختار گروه مالی پاسارگاد نشان می دهد که شرکت های حوزه معدن، انرژی و فناوری اطلاعات در آن حضور دارند و خبری از فعالیت های ساختمانی نیست.

بر اساس بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته از طریق سامانه ملی املاک و اسکان کشور، بانک پاسارگاد فقط دارای ۱۲ ملک خالی در سامانه ی مذکور است. در نتیجه، آمارهایی که سازمان امور مالیاتی منتشر کرده، نمی تواند صحت داشته باشد. علاوه بر این، لازم به ذکر است که ۱۲ ملک مذکور، واگذار شده اند و اقدامات لازم برای اصلاح اطلاعات مربوط به آن ها در سامانه ی املاک و اسکان کشور در دست انجام است.

بخش دیگری از اموال بانک پاسارگاد مربوط به اموال تملیکی است که در دست اقدام حقوقی هستند و تعدادشان ۹۴ واحد است. با توجه به این که مشکلات متعددی در خصوص این واحدها وجود دارد( از جمله وجود متصرف و عدم تخلیه ی واحد مسکونی، توقف قضایی، مذاکره بانک و مشتری برای اقاله املاک)، ممکن است فرآیند قابل فروش شدن این املاک زمان بر باشد. از سوی دیگر، موارد جدیدی به طور مداوم اضافه می شوند که همین موضوع باعث می شود که به شکل مستمر، تعدادی از این واحدهای تملیکی در دفاتر بانک ها وجود داشته باشد.

همچنین لازم به ذکر است که بانک پاسارگاد، از طریق شرکت های زیرمجموعه خود، هر سه ماه یک بار، اقدام به برگزاری مزایده فروش املاک می کند. از ابتدای سال جاری تا به امروز، دو مراسم مزایده برگزار شده و املاک مزبور به متقاضیان واگذار شده اند.

بانک پاسارگاد در انتهای بیانیه ی خود خاطرنشان کرد که به دلیل اهمیت حیاتی اطلاعات و به منظور آگاهی دقیق ملت ایران از عملکرد شبکه بانکی کشور، انتظار می رود که عاملان انتشار خبر و فعالان این حوزه، دقت بیشتری داشته باشند و با آگاهی کامل اظهار نظر کنند. همچنین اکیدا از ارائه ی اطلاعاتی که به طور کامل مورد بررسی قرار نگرفته، خودداری کنند.

بر اساس گفته های سازمان امور مالیاتی، تعداد واحدهای خالی کشور به نقاط قابل بحثی رسیده و به زودی برگه های مالیاتی از مالکان این واحدها دریافت می شود. گرچه هیچ یک از بانک های مزبور، حاضر به پذیرش این موضوع نشده اند اما بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده بودند که بخش زیادی از واحدهای خالی، در واقع متعلق به بانک ها خواهد بود.

با اعلام حسابرس سازمان امور مالیاتی این پیش بینی به حقیقت پیوست و مشخص شد که بخش زیادی از واحدهای خالی، در اختیار بانک ها هستند. آن چیزی که بیش از همه منجر به شگفتی شد، مالکیت بانک مسکن بر بخش زیادی از این واحدهاست. این در حالیست که بانک مسکن خود یکی از اصلی ترین متولیان بهبود وضعیت مسکن در کشور است.

با گذشت چند روز از اعلام این اخبار، بانک های کشور واکنش نشان دادند و مطابق انتظار، داشتن این تعداد واحد خالی را منکر شدند. به نظر می رسد که برای روشن شدن وضعیت، باید از مسئولین درخواست کرد که شیوه های شناسایی واحدهای خالی را اعلام کنند و ساز و کار دقیق تری برای شناسایی این خانه ها به کار بگیرند.

دیدگاه ها غیرفعال است