تزریق منابع مالی به پیمانکاران مسکن مهر پردیس

صندوق ملی مسکن

در دولت سیزدهم، اقدامات خوبی برای تکمیل پروژه های مسکن مهر صورت گرفت و دولت وعده داده بود که به زودی، این طرح را به پایان خواهد رساند. حالا مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران می گوید که برای پیمانکاران مسکن مهر پردیس، منابع مالی از محل صندوق ملی مسکن در نظر گرفته شده و قرار است از ابتدای این هفته به دست آن ها برسد.

به گزارش پرشین سازه ، پروژه های مسکن مهر مدت هاست که معطل تامین بودجه هستند. البته بسیاری از آن ها به دلیل وجود مشکلات حقوقی و تعارض قادر به بهره برداری نیستند اما آن دسته از واحدهایی که مشکلات مالی داشته اند، تامین بودجه شده و به زودی قرار است تکمیل شوند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران اعلام کرد که یکی از مهمترین بخش های باقی مانده از مسکن مهر پردیس در فاز ۱۱ این شهر واقع شده است. پروژه های زیادی در این فاز منتظر اتمام هستند و تا به امروز، به دلیل عدم تامین بودجه ناتمام باقی مانده بودند.

سعید غفوری می گوید در راستای تامین بودجه لازم برای تکمیل این پروژه ها، مبالغی به حساب پیمانکاران این فاز واریز شد. در کنار تامین بودجه از محل صندوق ملی مسکن، اقدامات دیگری از جمله تامین قیر یارانه ای نیز در دستور کار قرار گرفت.

غفوری تاکید کرد که با صدور حواله های قیر برای فازهای مسکن مهر و سطح شهر پردیس، می توان شاهد بهبود روند ساخت و ساز واحدهای باقی مانده بود و جهشی در حوزه آماده سازی واحدها صورت خواهد گرفت.

مسکن مهر بیش از ۱۸ سال است که آغاز شده اما به دلایل مختلف، بسیاری از پروژه های آن هنوز هم به اتمام نرسیده اند. دولت های مختلفی در طی این سال ها روی کار آمده و تلاش کرده اند که بخشی از مشکلات این طرح را حل کرده و آن را به سامان برسانند اما مشخصاً هیچکدام از این دولت ها، در اتمام مسکن مهر موفق نبوده اند. البته دولت سیزدهم در طی سه سال فعالیت خود، اقدامات زیادی برای اتمام این طرح انجام داد اما هنوز هم بخش زیادی از پروژه های این طرح در شهرهای جدید باقی مانده است.

سعید غفوری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران می گوید که از همین هفته، مطالبات تایید شده در سیستم مالی شرکت عمران پردیس برای برخی از انبوه سازان و پیمانکاران فازهای ۵، ۸، ۹ و ۱۱ پرداخت خواهد شد. وی تاکید کرد که محل تامین این مطالبات، صندوق ملی مسکن خواهد بود.

این صندوق که با هدف کمک به طرح های مسکن سازی راه اندازی شده، بودجه خود را از محل های مختلفی مثل مالیات ها و مولدسازی تامین می کند. حالا که از منابع این صندوق برای رفع مشکل مسکن مهر و اتمام آن استفاده می شود، می توان گفت که به هدف خود رسیده و بخشی از مشکلات این حوزه را حل کرده است.

سعید غفوری خاطرنشان ساخت که روند افتتاح واحدهای مسکن مهر پردیس ادامه دار خواهد بود. از آن جایی که در روزهای آتی، منابع مالی موردنیاز این پروژه ها تامین خواهد شد، امیدواری می رود که در شهریور امسال بتوان ۵۴۰ واحد از مسکن مهر پردیس را افتتاح کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که این روند مداوم خواهد بود و در آینده ای نزدیک، بخش زیادی از واحدهای باقی مانده مسکن مهر افتتاح خواهند شد و نزدیک به ۳ هزار واحد باقی مانده در شهر پردیس، تحویل مردم داده می شود.

مسکن مهر پردیس در بسیاری از فازهای خود با مشکل رو به رو شده و بسیاری از واحدها با مشکلات حقوقی، فنی و…مواجه هستند و موانع زیادی بر سر راه افتتاح آن ها وجود دارد. دولت در تلاش است که این موانع را برطرف کرده و هرچه سریع تر، واحدهای مزبور را به بهره برداری برساند اما تا به امروز، هیچ یک از دولت ها موفق نشده اند که این طرح را به اتمام برسانند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران در بخش دیگری از صحبت های خود به پروژه های عمرانی پردیس از جمله پروژه تصفیه خانه شماره دو فاضلاب این شهر نیز اشاره کرد و خاطرنشان ساخت که از بابت تامین منابع مالی این پروژه، مشکلی وجود ندارد؛ چرا که این پروژه به شکل تهاتری پیش می رود.

وی ابراز امیدواری کرد که تا پاییز امسال شاهد افتتاح رسمی این پروژه باشیم تا به این ترتیب، مشکل فاضلاب شهر پردیس به شکل دائمی حل شود.

به نظر می آید که این بار، عزم مسئولین شهر جدید پردیس برای حل مشکلات واحدهای مسکن مهر و پروژه های عمرانی، جدی است و احتمالآً به زودی شاهد حل مشکلات متقاضیان مسکن و ساکنان این شهر خواهیم بود.

دیدگاه ها غیرفعال است