ساختمان های در حال گودبرداری تهران

پروژه های در حال ساخت | ساختمان های در حال گودبرداری تهران

تهران شهر بزرگی است و روزانه صدها ساختمان بلند و برج های بزرگ به آن اضافه می شود. کافیست نگاهی به اطراف خود بندازید تا متوجه شوید که دقیقا از چه چیزی صحبت می کنیم! یا ساختمان های نیمه کاره خواهید دید یا ساختمان هایی که در حال گودبرداری، فونداسیون یا اسکلت بندی هستند!
این مسئله، زمانی که اندکی از مرکز شهر دورتر می شوید بیشتر به چشم می خورد. تا چشم کار می کند، اراضی ای را خواهید دید که ساختمان هایی روی آنها شکل گرفته و در حال ساخت هستند.

اما زمانی که در حرفه ی ساختمان سازی یا یکی از مشاغل مربوط به آن کار میکنید، داشتن اطلاعات در مورد تمامی این ساختمان ها حیاتی تر و ضروری تر می شود.اگر شغلی مربوط به ساختمان سازی دارید، احتمالا می خواهید بدانید که ساختمان های در حال ساخت تهران در چه مرحله ای هستند! آیا نیازی به شغل شما دارند؟ کدام یک از ساختمان ها به شما نزدیک تر هستند و هزار سوال دیگر که به سادگی نمی توان به آنها جواب داد.

اگر تصور کرده اید که با اطلاعات سرسری و رفتن به سر ساختمان های مختلف می توان اطلاعاتی در مورد آن ها کسب کرد، احتمالا حسابی در اشتباه هستید! پیش از این که به سراغ معرفی ساختمان های در حال گودبرداری تهران برویم، می خواهیم به شما بگوییم که اطلاعات مورد نظر خودتان را از کجا به دست آورید.به همین خاطر توصیه می کنم در ادامه ی این متن با ما همراه باشید تا راهکاری فوق العاده برای این معضل ارائه کنیم.

بانک اطلاعات ساختمانی پرشین سازه

یکی از بهترین گزینه هایی که در پیش روی شماست، مراجعه به بانک های اطلاعاتی است. اما یک بانک اطلاعاتی چه کاری برای شما انجام می دهد؟ به چه دردتان می خورد و در کجا می توانید از آن استفاده کنید؟

همان طور که می دانید یکی از مهم ترین جنبه های هر کسب و کاری، بحث تبلیغات درست است. بدون داشتن اطلاعات کافی نمی توانید تبلیغات درستی داشته باشید. باید بدانید که جامعه ی هدف شما چه کسانی هستند و به چه چیزی احتیاج دارند. اگر در کسب و کارهای ساختمانی هستید، یک بانک اطلاعاتی می تواند تمام این اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد و به بازاریابی کالا یا خدمات شما کمک کند.

در یک بانک ساختمانی می توانید اطلاعات تمام پروژه های ساختمانی در حال ساخت شهر را در اختیار داشته باشید. از اطلاعات مربوط به مرحله ی ساخت پروژه گرفته تا متراژ، امکانات سازه و شماره تماس پیمانکار و سازنده!این اطلاعات به شما کمک می کند تا ارتباط مستقیمی با جامعه ی هدف خود داشته باشید و کالا یا خدمات خود را تبلیغ کنید!

بانک اطلاعات ساختمانی پرشین سازه، یکی از بهترین و جامع ترین بانک های اطلاعاتی در حوزه ی ساختمان سازی است که می توانید در اختیار داشته باشید.تمام اطلاعات پروژه های ساختمان های در حال گودبرداری تهران، ساختمان های نیمه کاره تهران، ساختمان هایی که در حال اسکلت بندی یا نماکاری هستند را می توانید داشته باشید و بسته به شغل خود، بهترین موقعیت بازاریابی را ایجاد کنید.شما می توانید با مراجعه به وب سایت رسمی پرشین سازه، این بانک اطلاعاتی را در اختیار داشته باشید و بهترین عملکرد ممکن را برای کسب و کارتان در پیش بگیرید.

گودبرداری ساختمان

گودبرداری چیست؟

اما اجازه بدهید قبل از هر چیزی به سراغ این سوال برویم که اساساً گودبرداری چیست؟ و چرا باید آن را به شکل اصولی انجام داد؟
در واقع گودبرداری همان عملیاتی است که برای کندن محل پی ساختمان در پیش می گیرند. قبل از هر چیزی باید مهندس ناظر و خاک شناس، خاک محل گودبرداری را بررسی کند. طبیعتا هر چقدر که خاک محل گودبرداری چسبنده تر باشد، عملیات گودبرداری با سهولت بیشتری انجام می شود و به صرفه تر نیز خواهد بود. گودبرداری باید بر طبق یک نقشه ی درست و دستورالعمل های ناظر صورت بگیرد و به همین خاطر اصلا نمی توان آن را سرسری و ساده گرفت.

بیشتر بخوانید : پروژه های در حال تخریب

گودبرداری ساختمان چیست؟

اگر زمین موجود برای ساخت و ساز را به قدری حفاری و خاکبرداری کنیم تا به یک سطح طبیعی زمین برسیم، در واقع گودبرداری ساختمان را انجام داده ایم. البته باید اشاره کنیم که گودبرداری ممکن است با اهداف مختلفی صورت بگیرد. مثلا ممکن است که این عملیات برای تخریب یک ساختمان قدیمی و ساختن یک سازه ی جدید صورت بگیرد. یا این که بخواهیم کانال یا مخازن زیر زمینی بسازیم یا این که تصمیم داریم به خاکی بکر برای ساختمان سازی برسیم.

شاید اگر بگوییم که گودبرداری ساختمان یکی از خطرناک ترین و مهم ترین بخش های ساختمان سازی است بیراهه نگفته باشیم. در واقع اهمیت و حساسیت این بخش به قدری مهم است که نمی توان آن را سرسری گرفت. قبل از شروع عملیات باید تمام تمهیدات ایمنی رعایت شود تا هیچ گونه آسیبی به ساختمان های اطراف یا افرادی که در پروژه حاضر هستند وارد نشود.

انواع گودبرداری

خاکبرداری و گودبرداری چیست؟

گاهی مواقع به جای اصطلاح گود برداری از خاک برداری استفاده می کنند. در این عملیات خاک سطح و عمق زمین برداشته خواهد شد. به این ترتیب تمام خاک های اطراف محل فونداسیون و محل ساخت و ساز تاسیسات برداشته می شود. البته باید دقت داشته داشت که برداشت خاک باید به اندازه ای باشد که در دستورالعمل های مربوطه ذکر شده است و نمی توان بدون برنامه ریزی و تحقیق این کار را انجام داد.
چرا گودبرداری می کنیم؟
سوال مهم اینجاست که چرا اساسا این کار را انجام می دهیم؟ چه ضرورتی وجود دارد که کار گودبرداری را برای ساختمان سازی انجام دهیم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که اصلی ترین هدف گودبرداری این است که به خاکی دست پیدا کنیم که به اندازه ی کافی سفت باشد و بتوان پی ساختمان را روی آن بنا کرد. البته می توان دلایل دیگری نیز برای انجام این کار برشمرد که مهمترین آنها، کم کردن مرکز ثقل سازه است. البته باید فونداسیون ساختمان نیز در محل امنی قرار داشته باشد و عوامل طبیعی هم به آن آسیبی نرسانند( مثل سیل یا یخبندان)

پایش در گودبرداری به چه معناست و چند نوع است؟

باید بدانید که عملیات خاک برداری می تواند تعادل اولیه ی خاک را به هم بزند. به همین دلیل است که ممکن است تغییرات اساسی داشته باشد. زمانی که می خواهیم سازه نگهبان برای گودبرداری را ایجاد کنیم، باید به چند روش مختلف بر ساخت آن نظارت شود که در ادامه به انواع روش های نظارتی اشاره کرده ایم:

پایش چشمی: همان طور که از نام آن پیداست این نوع نظارت به صورت چشمی و توسط کارشناس صورت می گیرد. به این صورت که کارشناس پایش باید در طول گودبرداری، بررسی های چند باره ای انجام می دهد و به دنبال هرگونه تغییر و نشست زمین و دیوار ساختمان های اطراف خواهد گشت. البته این پایش تنها به خود همان ساختمان محدود نمی شود. بلکه پایش باید در خیابان های مجاور، ساختمانی اطراف ، حیاط ساختمان های همسایه و دیواره های آن باشد. گاهی مواقع این کارشناسان نظارتی از تمام مراحل عکس بردای می کنند تا بعدها از اطلاعات موجود در آن ها استفاده کنند.
نظارت بر روی رفتار سازه از طریق ابزارهای دقیق: گرچه پایش چشمی باید صورت بگیرد اما برای این که کار نظارت به طور دقیق انجام شود باید از ابزارهای دقیقی نیز در این راستا استفاده شود. به این ترتیب، ابزارهای نظارتی در محل های مناسبی از سازه نگهبان و دیواره های گودبرداری قرار داده می شوند. دو تا از مهم ترین ابزارهای نظارتی دقیق شامل کرنش سنج و انحراف سنج هستند که به صورت مداوم، داده هایی را برای تجزیه و تحلیل سازه ارسال می کنند.

نظارت با استفاده از روش ژئودتیک: یکی دیگر از روش های نظارتی و پایش در مرحله ی گودبرداری این است که از عملیات های خاص و لوازم دقیق مهندسی استفاده می شود. در این روش دوربین های نظارتی کارکرد زیادی دارند. هم چنین می توان دستگاه ها را کالیبره کرد تا کوچک ترین تحرکات و تغییرات را ثبت کرده و بسنجند.

گودبرداری غیر اصولی چه ضررهایی دارد؟

حتما شما هم تا به حال خبری در مورد گودبرداری غیر اصولی شنیده اید. بارها و بارها این مسئله را در جراید و تلویزیون دیده ایم. حتی این معضل بزرگ، پای خود را به سینما نیز باز کرده است ( حتما سکانس آغازین فیلم فروشنده اصغر فرهادی را به خاطر دارید که شخصیت های فیلم، به خاطر گودبرداری غیر اصولی ساختمان همسایه، ناچار می شوند خانه ی خود را ترک کنند و ماجراهای زیادی را پشت سر بگذارند). اصلی ترین دلیل این معضل بزرگ این است که سازندگان، قانون را در هنگام گودبرداری رعایت نمی کنند.

برای این که گودبرداری اصولی صورت بگیرد، پیمانکار قبل از هر چیزی باید اطلاعات ساختمان های مجاور را از شهرداری گرفته و در اختیار طرح سازه قرار دهد. به این ترتیب طراح سازه، اطلاعاتی در اختیار خواهد داشت تا بتواند میزان خطر گودبرداری برای ساختمان های مجاور را برآورد کرده و تخمین بزند. به این ترتیب می تواند تا حد خیلی زیادی از بروز این مشکلات و خطرات جلوگیری به عمل بیاورد.

سازنده دومین نقش مهم را در جلوگیری از خطر دارد. بعد از دریافت این خطرات از طراح، سازنده باید بر طبق نقشه های طرح شروع به گودبرداری کند و تمامی قوانین را در این خصوص اجرا کند. تصور کنید که گودبرداری غیر اصولی صورت بگیرد. در آن صورت خسارتی که به ساختمان های مجاور وارد می آید، غیر قابل گذشت خواهد بود و مدعیان می توانند تشکیل پرونده بدهند و خسارت دریافت کنند.

گودبرداری چیست

گودبرداری غیر اصولی می تواند خطرات خیلی زیاد دیگری نیز داشته باشد مثل:

  • ممکن است که کارگران یا عابران به درون محوطه ی گودبرداری سقوط کنند.
  • تمامی اموال و وسایلی که در داخل یا خارج از محل گودبرداری هستند، همواره در خطر خواهند بود.
  • جان تمامی کسانی که در پروژه حاضر هستند یا از آن جا عبور می کنند، در خطر خواهد بود.
  • گاهی مواقع ممکن است بخارها و گازهای سمی نیز نشت کند که به این شکل مسمومیت افراد را به همراه خواهد داشت.
  • کمبود اکسیژن نیز یکی دیگر از خطراتی است که احتمالا جان افراد حاضر در پروژه را تهدید می کند.
  • همواره باید احتمال سقوط آوار و ریزش دیوار را نیز در گودبرداری غیر اصولی در نظر گرفت.
  • گاهی مواقع نیز به دلیل عدم تحقیقات درست راجع به محل دقیق تاسیسات شهری ( آب و برق و گاز) ممکن است به آن ها آسیب وارد کرده و منجر به خسارت شوند.

جلوگیری از ریزش ساختمان در اثر گودبرداری غیر اصولی

حالا که از خطرات گودبرداری غیر اصولی آگاه شدید، لازم است که توصیه هایی در رابطه با جلوگیری از این اتفاق داشته باشیم. برای این که چنین اتفاقی رخ ندهد به مسائل زیر دقت داشته باشید:

ساختمان های کناری و مجاور را بررسی کنید. حتما و حتما اطلاعات مربوط به آن ها را از شهرداری کسب کنید. باید بدانید که چه دیوارهای مشترک و مرزی ای میان ساختمان در حال گودبرداری و ساختمان های مجاور وجود دارد. آیا ساختمان مجاور نو است یا کهنه؟ آیا ترک دارد؟ سقف و تیرهای ساختمان مجاور به چه صورت است؟ دیوارها به چه صورت به هم متصل شده اند؟ لوله ی دودکش ها و داکت های تاسیساتی در کدام قسمت قرار دارند؟ و ده ها اطلاعات دیگر مربوط به ساختمان های مجاور!

سقف ایمنی برای سازه بسازید. می توانید قبل از این که پروسه ی گودبرداری را آغاز کنید، از داربست های فلزی برای ساخت نوعی سقف استفاده کنید تا به این ترتیب امنیت جانی کارگران به هنگام سقوط اشیاء را تضمین کنید.

گودبرداری با بیل مکانیکی چگونه است.

یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین شیوه های گودبرداری با استفاده از بیل مکانیکی صورت می گیرد. سرعت انجام کار با این دستگاه خوب و معقول است. این دستگاه صنعتی بازوهای مفصلی، باکت و یک کابینت چرخان دارد که روی شاسی قرار گرفته است.

البته باید اشاره کنیم که بیل مکانیکی خود انواع زیادی دارد که شامل موارد زیر است:

  • یک نوع بیل مکانیکی به نام بکهولودر وجود دارد که شامل دو بخش بیل مکانیکی و لودر است.
  • یک نوع دیگر از بیل های مکانیکی با سیستم کابلی کار می کنند.
  • یک بیل مکانیکی دیگر نیز کارکردی کششی دارد و به نام دراگلاین مشهور است.
  • و در آخر این که بیل مکانیکی ای به نام جام جلو نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

زمانی که از بیل مکانیکی برای گودبرداری استفاده می شود، کابل انتهایی آن می تواند امکان حفاری در منطقه های دورتر را نیز به وجود می آورد. به همین خاطر می توان بدون این که ماشین را داخل گود برد، عملیات گودبرداری را ادامه داد.

روش تاپ دادن در گودبرداری

یکی دیگر از روش های گودبرداری که با نام تاپ دان مشهور است، در حقیقت گود را پایدار سازی می کند و محبوبیت خیلی زیادی هم دارد. البته سال هاست که از این روش استفاده می شود و کاملا جا افتاده است. در این روش می تواند طبقات زیرین را نیز همزمان با پیشروی به تراز زیر پی انجام داد و به این ترتیب سرعت انجام کار را تا حد خیلی زیادی بالا برد.

گودبرداری با لودر

یکی از اصلی ترین کارکردهایی که لودر دارد، به هنگام عملیات گودبرداری است. اما بیشتر مواقع از این ماشین سنگین در پروژه های کوچک استفاده می کنند و برای پروژه های بزرگ تر به سراغ بولدوزر یا جرثقیل ها می روند.احتمالا تا به حال لودرها را از نزدیک دیده اید و نیازی به شرح شکل ظاهری آن ها نیست. این وسیله ی خاک برداری یک بیل مکانیکی در قسمت جلو و یک پشتوانه در بخش پشتی خود دارد.البته باید اشاره کنیم که خود لودرها انواع و اقسام زیادی دارند و از آن ها در عملیات های مختلفی مثل گودبرداری یا خاکبرداری شهری استفاده می کنند.

با این مقدمه به سراغ ساختمان های در حال گودبرداری تهران و معرفی آن ها می رویم!

 

گودبرداری با لودر

معرفی ساختمان های در حال گودبرداری تهران

در ادامه به معرفی چند پروژه ی کوچک و بزرگ که در حال گودبرداری در تهران هستند، می پردازیم. با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این پروژه ها می توانید به بانک اطلاعات ساختمان پرشین سازه مراجعه کنید.

پروژه مسکونی در محله ی حشمتیه

یکی از پروژه های ساختمان های در حال گودبرداری تهران، پروژه ای کوچک است در شرق تهران است که در زمینی به مساحت ۲۵۰ متر در حال ساخت و گودبرداری می باشد. این ساختمان قرار است در هفت طبقه ساخته شود و کاربری مسکونی دارد.

پروژه مسکونی در هفت تیر- بهار شیراز

از دیگر پروژه های در حال گودبرداری تهران می توان به یک ساختمان مسکونی در منطقه ی بهار شیراز و هفت تیر اشاره کرد که متراژی برابر با ۱۶۰ متر دارد و قرار است در ۵ طبقه ساخته شود. این پروژه نیز در مرحله ی گودبرداری و تخریب است و به همین دلیل اگر کالا یا خدمات شما به این بخش مربوط می شود، می توانید با مراجعه به بانک اطلاعاتی ساختمان، تمام اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کنید.

پروژه مسکونی در حکیمیه تهرانپارس

این پروژه که در منطقه ۴ شهرداری ساخته می شود و در نزدیکی محله ی حکیمیه تهرانپارس قرار گرفته است، متراژی برابر با ۱۹۰ متر دارد و قرار است در ۵ طبقه ساخته شود. این پروژه هنوز در حال گودبرداری و تخریب است.

پروژه مسکونی سهروردی

یکی دیگر از پروژه های در حال گودبرداری تهران در منطقه ی سهروردی در حال انجام است. این پروژه که در مساحتی برابر با ۱۰۰ متر و در ۵ طبقه قرار است ساخته شود، کاربری مسکونی دارد و از پروژه های کوچک محسوب می شود. سهروردی در منطقه ۷ تهران واقع شده است. بنابراین اگر این منطقه و متراژ ساختمان در حوزه ی کاری شماست، می توانید با جمع آوری اطلاعات مربوط به آن، بازاریابی درستی برای خودمان خود داشته باشید.

پروژه مسکونی بنی هاشم

منطقه بنی هاشم در نزدیکی اتوبان رسالت، در منطقه ۴ تهران واقع شده است. این پروژه ی مسکونی در متراژی برابر با ۱۶۰ متر و در شش طبقه، ساخته می شود و در حال حاضر مرحله ی تخریب و گودبرداری را از سر می گذراند.

پروژه مسکونی پاسداران

منطقه پاسداران نیز در منطقه ی ۴ واقع شده است. این پروژه که کاربری مسکونی دارد، در متراژی برابر با ۳۰۰ متر ساخته خواهد شد و هفت طبقه خواهد داشت. این پروژه ی مسکونی قرار است که امکانات زیادی از جمله آسانسور، درب های ضد سرقت و …خواهد داشت. در واقع با توجه به منطقه ای که این پروژه در آن ساخته می شود، می تواند گزینه ی خیلی خوبی برای بازاریابی کالاها و خدمات ساختمانی باشد.

پروژه مسکونی ونک جردن

این پروژه در حال تخریب که قرار است در ۴۰۰ متر ساخته شود، دارای هشت طبقه خواهد بود و در منطقه ی ۳ شهرداری تهران ساخته خواهد شد. امکانات خوبی که قرار است این پروژه داشته باشد، می تواند آن را به یک پروژه ی فوق العاده برای عرضه ی خدمات و کالاهای ساختمانی تبدیل کند. البته باید اشاره کنیم که این پروژه فعلا در مرحله ی گودبرداری و تخریب است.

پروژه ی مسکونی قلهک دروس

منطقه ۱ و ۲ تهران، یکی از شلوغ ترین مناطق به لحاظ ساخت و سازهای نوین و جدید هستند. یکی از آن ها پروژه ای است که در منطقه ی قلهک در حال ساخت می باشد( مرحله ی گودبرداری). این پروژه در زمینی به مساحت ۱۳۰ متر و در ۵ طبقه قرار است ساخته شود. البته باید بگوییم که این پروژه در قیاس با صدها پروژه ی بزرگ دیگری که در این مناطق در حال اجراست، قابل قیاس نخواهد بود. می توانید با مراجعه به بانک اطلاعات پرشین سازه، فهرست کاملی از این پروژه ها را در اختیار داشته باشید.

پروژه ی مسکونی سیدخندان

این پروژه که در زمینی به مساحت ۴۴۰ متر قرار است ساخته شود، دارای ۸ طبقه خواهد بود که تمامی آن ها کاربری مسکونی خواهند داشت. منطقه ی سید خندان به دلیل دسترسی خوب و تعدد پروژه های ساختمانی، می توانید یکی از بهترین انتخاب های شما برای آغاز پروسه ی بازاریابی و تبلیغات کالاها و خدمات ساختمان سازی باشد. البته همان طور که بارها در طول این متن به آن اشاره کردیم، قبل از هر چیزی باید اطلاعات کافی راجع به این پروژه ها در اختیار داشته باشید تا بتوانید بهترین استراتژی ممکن را اتخاذ کنید.

پروژه ی مسکونی مجیدیه جنوبی

یکی از محلات پر رونق تهران از لحاظ ساختمان سازی و قیمت منازل مسکونی، منطقه ی مجیدیه است. در این منطقه شما می توانید با ده ها پروژه ی کوچک و بزرگ مواجه شوید که در حال گودبرداری، تخریب یا ساخت هستند. یکی از این پروژه ها در متراژی برابر با ۹۰ متر در حال گودبرداری است و ۵ طبقه خواهد داشت.

پروژه ی مسکونی نارمک

شاید اگر بگوییم که یکی از پر رونق ترین مناطق مسکونی شرق تهران، محله ی نارمک باشد، زیاده گویی نکرده باشیم. این منطقه ی مسکونی که شاهد ده ها پروژه ی در حال ساخت است، به خاطر نزدیکی به بازارهای بزرگی مثل بازار سرسبز و دسترسی های خوب، بهترین جا برای سرمایه گذاری در حوزه ی ساختمان سازی می باشد. یکی از این پروژه ها در مساحتی به متراژ ۲۵۰ متر، در حال گودبرداری است و قرار است ساختمانی ۵ طبقه روی آن ساخته شود.

پروژه ی مسکونی تهران نو

تهران نو یکی از مناطق و محلات قدیمی شهر تهران است که البته اخیراً به سمت نوسازی سازه های خود رفته است و این روزها جای جای آن را ساختمان های نیمه کاره پر کرده است. یکی از این پروژه های کوچک محلی، پروژه ای به متراژ ۱۶۰ متر است که کاربری مسکونی دارد. این سازه قرار است در ۶ طبقه ساخته شود.

اگر بخواهیم این لیست را ادامه دهیم باید به صدها و شاید هزاران پروژه ی در حال گودبرداری تهران اشاره کنیم که قطعا در این مقاله نمی گنجد. اگر نیازمند این هستید که اطلاعات تک به تک این ساختمان ها و خیلی پروژه های دیگر را به دست آورید و کار تبلیغات خود را آغاز کنید، به هیچ وجه لازم به نگرانی نیست. کافیست سری به وب سایت پرشین سازه و بانک اطلاعاتی آن بزنید و از اطلاعات موجود در آن بهره مند شوید.

دیدگاه ها غیرفعال است