۵ راهکار برای ساختن خانه با هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی پایین

5 راهکار برای ساختن خانه با هزینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی پایین | ارزانترین مصالح ساختمانی | معمار و طراح مناسب

می توانید حین مرحله ی طراحی و برنامه ریزی پروژه از هزینه های اضافی بکاهید. یک طراحی هوشمندانه که تمام شاخه های هزینه را سبک سنگین کرده باشد، به صرفه جویی هزینه بسیار کمک می کند؛ بنابراین برای پیدا کردن یک معمار خوب که از اهمیت این نکته آگاه است عجله نکنید و تا جای امکان تحقیق کنید. دستمزد معمار درصد کمی از هزینه ی ساختمان را به خود اختصاص می دهد اما طراحی خوب درمجموع پول زیادی برایتان پس انداز می کند و علاوه بر آن خانه ی دلخواه خود را به دست می آورید پس پشت هر پروژه ی عالی یک معمار عالی است.

هندسه ی ساده

در نظر گرفتن یک طرح وسواس گونه، پر از پیچ وخم و پیچیدگی حتماً خرج زیادی روی دستتان می گذارد. طراحی پرزحمت نشان دهنده ی پرهزینه بودن آن است پس بررسی دقیق تمام جوانب طرح از اوجب واجبات است. معمار باید در مورد هر چیز کوچک به این فکر کند که: ساختن این قسمت چقدر پیچیده و پرهزینه خواهد بود؟

انتخاب دقیق ساختار و مصالح

در اینجا هیچ راه حلی «ارزان» نیست پس باید به جای هزینه ی مصالح به سایر عوامل توجه کنید. دوام، طول عمر و نگهداری روی مجموع هزینه ی ساختمان طی مدت زمان مشخص تأثیر می گذارد. تصور کنید قرار است ۲۵، ۵۰ یا ۱۰۰ سال دیگر در این خانه بمانید؟ اگر امروز از مصالح ارزان تر استفاده کنید، به مرورزمان هزینه ی کل ساختمان ارزان درنمی آید. این قضیه در مورد اعتبارنامه ی بومی ساختمآن هم صادق است. مثلاً، خرج هزینه ی بیشتر برای نصب عایق در بلندمدت باعث می شود قبض برق پایین باشد!

هزینه ی کار

هزینه ی نیروی کار بخش زیادی از هزینه ی کل را به خود اختصاص می دهد بنابراین بهتر است تا جایی که می توانید خودتان کارها را انجام دهید. این تصمیم قطعاً روی روش احداثی که انتخاب می کنید تأثیر می گذارد.

کارآمد بودن کف ساختمان

طبیعتاً مساحت تأثیر قابل توجهی روی هزینه ی ساخت وساز دارد و به کمک معمار می توانید راهکار هوشمندانه ای برای کاهش مساحت پیدا کنید و درعین حال به موارد دلخواه خود برسید. بااین حال، باید در نظر داشت که صرفه جویی مقیاس اینجا به کار می آید پس هزینه ی هر مترمربع باید از قبلی کمی پایین تر باشد!

طراحی فضا

فضای باز در خانه های جدید همیشه محبوبیت زیادی دارد و دلیل این امر هم موجه است: چون نور طبیعی بیشتری وارد خانه می شود و محیط خانه برای مهمانی بهتر می شود. بااین حال، هزینه ی فضای باز بالاست چون به مصالح و مساحت بیشتری نیاز دارد. یک راهکار برای حل این مشکل اضافه کردن ستون است تا از میزان فولاد کاسته شود. محل قرارگیری ستون باید با دقت صورت پذیرد تا کم ترین تأثیر را روی جریان فضا، دید و غیره بگذارد. بازهم توانایی یک معمار خوب اینجاست که محک می خورد!

طراحی فضا

معمار و طراح مناسب

باید سرتاپای معماری را که در پیدا کردن بهترین روش های برنامه ریزی و کاهش هزینه به شما کمک می کند، طلا گرفت! بااین حال، اگر بازهم نمی خواهید دستمزد زیادی به متخصص دهید تا از مخارج ساخت وساز کاسته شود، می توانید طی مراحل اولیه ی طراحی معمار استخدام کنید و در مرحله ی احداث از او کمک نگیرید. مظنه ی معمار بدین صورت است که دستمزد خود را به دو مرحله تقسیم می کند پس شما تصمیم می گیرید تا چه میزان می توانید از تبحر او بهره مند شوید!

امروزه به راحتی می توان از بودجه ی مناسب یک خانه ی مدرن غافل شد. فناوری های جدید فرصت استفاده از فرایند مؤثر ساخت وساز را در اختیار ما می گذارد تا از هزینه ی مصالح، حمل ونقل و نصب کاسته شود. در دنیای بازیافت مواد هم ایده های جدیدی شکل گرفته است. صرف نظر از مدلی که مدنظر دارید، فراموش نکنید که ساختمان های جدید ازنظر کم مصرف بودن هوشمندانه تر از ساختمان های قدیمی عمل می کنند؛ بنابراین اگرچه ممکن است هزینه ی اولیه ی آن ها در کوتاه مدت بیشتر باشد ولی هزینه ی بلندمدت آن بسیار کم تر است.

ارزانترین مصالح ساختمانی

بیایید نگاهی به ۱۲ مورد از ارزان ترین مصالح ساختمانی بیندازیم که برای ساخت خانه ی کم هزینه عالی است!

۱. پنل های از پیش ساخته شده

اگر به دنبال پایین آوردن هزینه هستید، اولین گزینه ای که می توانید به سراغ آن بروید مصالح از پیش ساخته شده است. امروزه تنوع طراحی این مصالح بسیار بالاست و طی سال های اخیر تبدیل به یکی از مهم ترین ترندهای ساختمانی شده اند.

۲. کانتینر

کانتینر بسیار محکم است. محبوبیت آن تا جایی است که بعضی از شرکت های ساخت مسکن فقط برای همین بازار کار ساخت آن را بر عهده دارند. کانتینر قطعاً نسبت به خانه ی استاندارد ارزان تر است.

۳. چوب بازیافت شده

امروزه دیگر مصالح قدیمی ساختمان بلااستفاده تلقی نمی شود و آن را به زباله دان نمی ریزیم. در عوض، این مصالح را به دقت تمیز و قطعات بهتر را برای مصرف دوباره آماده می کنیم. اگر از حس تاریخی موادی که قبلاً موردعلاقه ی دیگران بوده لذت می برید، استفاده از این مورد گزینه ی خوبی است.

۴. مصالحی که حمل ونقلشان آسان است

باید یک مورد دیگر از مصالح از پیش ساخته شده یا خانه ی سیار را اضافه کنیم. این خانه ی کوچک زیبا از موادی ساخته شده که خارج از محل آماده و جابه جاشده اند. بدین صورت، هزینه ی حمل ونقل به شدت کاهش پیدا می کند.

۵. ورقه آهن موجدار

ظاهر آهن شیاردار مشکی، به خصوص وقتی تمام ساختمان را پوشش دهد، بسیار شیک است. همچنین ازنظر حمل ونقل هم یکی از ارزان و سبک ترین مصالح محسوب می شود.

ورقه آهن موجدار

۶. ورقه های بامبو

بامبو ازجمله مصالح کلاسیک با بودجه ی مناسب است. درحالی که بامبو قبلاً در اکثر قسمت های آسیا به عنوان مصالح ساختمانی مردمان طبقه ی ضعیف دیده می شد، امروزه کمیته ی بین المللی طراحی بالاخره متوجه قدرت، انعطاف پذیری و مناسب بودن آن برای محیط زیست شده است. فقط مواظب باشید چه نوع بامبو را می خرید. به منظور اینکه میزان دوام و پایداری بامبو در بهترین حالت باشد، باید در مرحله ی مشخصی از چرخه ی رشد قطع و استفاده شود.

۷. ساختمان در محل

امروزه ساختمان ها بسیار سریع ساخته می شود. تأثیر این مورد روی بودجه بالاست چون نیروی کار هزینه ی زیادی را به خود اختصاص می دهد. دوباره تأکید می کنیم که خانه ی سیار مدت زمان احداث را پایین می آورد.

۸. تیرآهن

تیرآهن در طراحی منزل دو وظیفه بر عهده دارد. هم به پی ساختمان شکل می دهد و هم کیفیت صنعتی شیکی دارد که به آن حالت تزئینی می دهد.

۹. آجر ساده

آجر از مصالح ساختمانی به نسبت ارزانی است. تنها موردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که نصب آن طاقت-فرساست بنابراین هزینه ی زیادی می برد اما در بلندمدت نگهداری آن کم هزینه است. به نسبت سایر مصالح ساختمانی هم ظاهر بسیار بهتری دارد.

۱۰. سقف پوشالی

هزاران سال است که از پوشال به عنوان ماده ی سقف استفاده می شود چون اغلب به راحتی قابل دسترس است؛ یعنی حمل ونقل آن هم ارزان و هم آسان است؛ بنابراین، هزینه ی اصلی مربوط به نیروی کار می باشد. سقف پوشالی در بعضی از قسمت های آسیا بسیار رایج است بنابراین نصب آن هزینه ی پایینی دارد.

سقف پوشالی

۱۱. سنگ طبیعی

اگر نگران گرمای اضافی هستید، سنگ طبیعی عایق بسیار خوبی است. بررسی گزینه های بومی واقعاً اهمیت دارد چون هزینه ی اصلی سنگ به خاطر وزنی که دارد به حمل ونقل و نصب مربوط می شود؛ اما به محض سرمایه گذاری اولیه تا همیشه پایدار است.

۱۲. بتن

محبوبیت بتن دوباره برگشته است. بتن برای کسانی که می خواهند خانه شان سبک صنعتی داشته باشد، مصالح شیکی است. دوام آن بالاست و به محض براق و تمیز شدن، ظاهر خوبی دارد.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است