بامپوش شینگل

بامپوش شینگل | انواع مختلف سقف شینگل | شینگل معمارانه | شینگل خورشیدی

انواع مختلف بامپوش شینگل

یک بام پوش شینگل جدید یک سرمایه گذاری بزرگ به شمار می رود، بنابراین لازم است تا هزینه نصب برخی از انواع شینگل و همچنین طول عمر مورد انتظارتان از بام را در نظر بگیرید.

شما می خواهید مطمئن شوید که سقف جدید شما برای مدت زمانی که می خواهید خانه خود را داشته باشید، دوام خواهد داشت. عمر متوسط یک شینگل آسفالتی جدید ۱۵ تا ۲۰ سال است.

در اینجا رایج ترین انواع بام پوش های شینگل که صاحبان منازل در خانه های خود نصب کرده اند، آورده شده است:

شینگل آسفالتی سه لایه

هزینه های بام پوش شینگل آسفالتی در مرحله نصب مقرون به صرفه ترین است. آن ها رایج ترین نوع بام پوش هنگام تعویض و یا نصب بام پوش جدید در منازل هستند که صاحبان خانه ها آن ها را انتخاب می کنند.

در حالت کلی سه نوع شینگل آسفالتی وجود دارد: شینگل آسفالتی سه لایه، شینگل آسفالتی فایبرگلاس و شینگل آسفالتی معمارانه. شینگل آسفالتی سه لایه مقرون به صرفه ترین نوع است اما نازک تر است، دارای پایه ورقه ای از مواد ارگانیک بوده و سریع تر از شینگل فایبرگلاس یا معمارانه فرسوده می شوند. در هر جایی قیمت متوسط برای شینگل آسفالتی سه لایه بسته به شیب، زاویه و اندازه بام شما بین ۵۰۰۰ تا ۸۰۰۰ دلار است. شما می توانید انتظار داشته باشید که برای نصب بام پوش یک خانه یک طبقه با اندازه استاندارد به ازای هر فوت مربع ۰.۸۵ تا ۱.۵۰ دلار یا به ازای هر مترمربع ۸۵ تا ۱۵۰ دلار بپردازید. شینگل های معمارانه کمی گران تر بوده و نصب آن ها در حدود ۱.۵۰ تا ۵.۵۰ دلار در هر فوت مربع هزینه بر است.

شینگل معمارانه

شینگل معمارانه در گزینه های شینگل آسفالتی نسبت به شینگل سه لایه دوام بیشتری دارد. دارای ظاهری شکیل بوده و یک لایه ی اضافی دارد که باعث می شود تا کمی طراحی شده تر به نظر برسند. نصب شینگل معمارانه در هر فوت مربع ۱.۵۰ تا ۵.۵۰ دلار و یا در هر مترمربع ۱۵۰ تا ۵۵۰ دلار هزینه دارد که کمی بیشتر از هزینه نصب انواع دیگر آن است.

بامپوش شینگل

آن ها سبک های لوکس تری به نظر می رسند و صاحبان خانه آن ها را ترجیح می دهند. این نوع بام پوش ها حتی می توانند شبیه به طرح های چوب برش خورده به نظر برسند. اگرچه آن ها گران تر هستند، اما می توانند دو برابر شینگل های آسفالتی سه لایه عمر کنند. شینگل های آسفالتی معمارانه با نگهداری مناسب می توانند از ۳۰ تا ۵۰ سال یا بیشتر ماندگاری داشته باشند. اگرچه برخی از صاحبان خانه ها تصمیم می گیرند که خودشان یک بام پوش جدید را نصب کنند، اما ما اکیداً پیشنهاد می کنیم برای انجام این کار یک پیمانکار محلی بام را استخدام کنید.

بیشتر بخوانید: بانک اطلاعات ساختمان

بام پوش شینگل فلزی

بام پوش های شینگل فلزی از نظر ظاهری شیک هستند و برای انتخاب آن ها تنوع رنگی زیادی وجود دارد. نصب بام پوش شینگل فلزی بسیار آسان بوده و این بام پوش ها بسیار سبک وزن هستند که این نکته آن ها را به گزینه ای مناسبی برای خانه هایی که سیستم سقف آن ها نمی تواند وزن گزینه های سنگین تر را به راحتی تحمل کند تبدیل می-کند. بام پوش شینگل فلزی می تواند از ۷۵ تا ۱۰۰ سال ماندگاری داشته باشد و در مقایسه با سایر انواع بام پوش ها یکی از طولانی ترین میانگین عمرها را دارد. در محیط زندگی شما هزینه نصب بام پوش شینگل فلزی ممکن است بسته به متوسط قیمت نیروی کار در محله شما متفاوت باشد. به طور متوسط بام پوش شینگل فلزی ۲.۸۰ تا ۳.۸۵ دلار در هر فوت مربع یا ۲۸۰ تا ۳۸۵ دلار در هر مترمربع هزینه دارد. بام پوش شینگل فلزی نیز به صورت صفحات ورق می باشد.

اگرچه برخی از صاحبان خانه برای نصب بام پوش شینگل فلزی به اندازه کافی مهارت دارند، اما ما پیشنهاد می کنیم برای انجام کار خود یک متخصص محلی استخدام کنید.

۵ نوع از مصالح متداول بام پوش های فلزی عبارت اند از:

  • بام پوش های فلزی آلومینیومی
  • بام پوش های شینگل مسی
  • بام پوش های فولادی به صورت گالوانه، گالوانیزه و آبکاری شده با فولاد
  • بام پوش های فلزی ساخته شده از قلع
  • بام پوش های فلزی از جنس روی

بام پوش های شینگل چوبی

بام پوش های شینگل چوبی از انواع مختلف چوب ساخته می شوند که به بخش های نازک تقسیم می شوند. دو گزینه برای انواع سبک های بام پوش چوبی به نام های چوب های برش خورده و شینگل های چوبی وجود دارد. تفاوت این دو در این است که شینگل های چوبی به صورت شکل های کامل و یکپارچه بریده می شوند درحالی که چوب های برش خورده، بریده شده و قطعه قطعه می شوند تا جلوه ای سنتی و ساده ایجاد شود. هزینه نصب شینگل چوبی ۴.۲۵ تا ۹.۵۰ دلار در هر فوت مربع یا ۴۲۵ تا ۹۵۰ دلار در هر مترمربع است. شینگل چوبی، بسته به نوع چوب مورد استفاده و نحوه برخورد با آن قبل از نصب بر روی خانه، می تواند از ۱۵ تا ۵۰ سال عمر کند.

بام پوش های چوبی برش خورده

بام پوش های شینگل چوبی برش خورده به طور معمول از درختان سرو که قدمتی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال دارند ساخته می شوند. برای ساختن شینگل ها، تنه های درختان به قسمت هایی به نام برش ها تقسیم می-شوند. این همان چیزی است که به شینگل ها ظاهری زبر و ناصاف می-دهد. شینگل ها در صورت نصب صحیح و نگهداری به داشتن طول عمر بیشتری نسبت به شینگل های آسفالتی معروف اند. همچنین از زیبایی ظاهری بالاتری برخوردار هستند اما گران تر هستند و از نظر محیطی پایدار نیستند. چوب های برش خورده معمولاً گران تر از شینگل های چوبی هستند و حدود ۶ تا ۱۰ دلار در هر فوت مربع هزینه دارند. چوب های برش خورده با نگهداری منظم می توانند از ۳۰ تا ۴۰ سال دوام داشته باشد.

شینگل خورشیدی

بام پوش شینگل خورشیدی یکی از مدرن ترین انواع بام پوش شینگل است که شما امروزه می توانید آن را نصب کنید. آن ها در مقایسه با سایر گزینه های بام پوش گران تر هستند اما تنها برای حفظ خانه شما از ورود آب کارایی ندارند. شینگل خورشیدی برای تولید برق و تأمین انرژی خانه شما طراحی شده است. نصب شینگل خورشیدی به طور متوسط ۲۱ تا ۲۵ دلار در هر فوت مربع یا ۲۱۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار در هر مترمربع هزینه دارد. شینگل های خورشیدی از نظر ظاهری جذاب هستند، اما لازم نیست آن ها را بر روی تمام سقف خانه خود نصب کنید. شما باید تصمیم بگیرید که چه نوع بام پوشی می خواهید تا در کنار بام پوش شینگل خورشیدی خود نصب کنید. شینگل های خورشیدی فقط در ضلع جنوبی سقف به صورت بهینه عمل می کنند و آن بخش جایی است که در صورت وجود امکان نصب شینگل خورشیدی باید این بام پوش در آن قسمت نصب گردد. امکان نصب شینگل خورشیدی در وجه شرقی و غربی نیز وجود دارد، اما کارایی آن ها به همان اندازه نخواهند بود. شینگل خورشیدی می تواند از ۲۰ تا ۲۵ سال ماندگاری داشته باشد.

بام پوش شینگل سنگ لوح

در بام پوش شینگل سنگ لوح مصالح بام پوش سنگ هستند که به صورت شینگل نصب می شوند. شینگل های سنگ لوح نازک هستند اما زمانی که کل سقف از آن ها ساخته شود بسیار سنگین می شوند. سنگ لوح از زیبایی طبیعی برخوردار است که باعث می شود بسیاری از افراد طرفدار آن ها باشند، اما بام پوش های شینگل سنگ لوح از نظر رنگ و شکل ظاهری تنوع چندانی ندارند. شینگل های سنگ لوح به طور متوسط برای نصب به ۸ تا ۱۴ دلار در هر فوت مربع یا ۸۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار در هر مترمربع هزینه نیاز دارند. نصب سنگ لوح دشوارتر است اما آن ها پس از اجرای صحیح، یکی از گزینه های مناسب برای بام پوش با طولانی ترین طول عمر را به شما ارائه می دهند. شینگل های سنگ لوح برچسب گران-قیمت بودن خورده اند، اما این بدان معنی نیست که اگر قادر به پرداخت هزینه آن باشید، این نوع بام پوش گزینه مناسبی برای شما نیست. بسیاری از مردم اعتقاددارند که بام پوش های سنگ لوح به نسبت قیمت ارزش نصب دارند زیرا مدت ماندگاری آن ها بیشتر از یک عمر طول خواهد کشید. بام پوش سنگ لوح می تواند از ۶۰ تا ۱۵۰ سال دوام داشته باشد.

بام پوش شینگل لاستیکی

بام پوش شینگل لاستیکی محصولی منحصربه فرد و خاص است و با چینش لاستیک به صورت شینگل، بسیار شبیه به شینگل آسفالتی می شود که امروزه در بسیاری از خانه ها استفاده می شود. نصب شینگل لاستیکی ساده است و به تعمیر و نگهداری زیادی احتیاج ندارد، اما کمی گران تر از شینگل آسفالتی است. هزینه بام پوش شینگل لاستیکی در هر منطقه از ۴.۰۰ تا ۸.۲۵ دلار در هر فوت مربع یا ۴۰۰ تا ۸۲۵ دلار در هر مترمربع است. با این وجود، بام پوش لاستیکی می تواند از ۱۵ تا ۲۵ سال در خانه شما دوام داشته باشد. بام پوش شینگل لاستیکی همچنین می تواند به کاهش هزینه های مربوط به مصرف انرژی شما کمک کرده و سبب صرفه جویی در هزینه های سالانه تأمین امکانات رفاهی شما شود. همچنین نوع غشاء لاستیکی که نصب می کنید بر هزینه ها تأثیر می گذارد. مقرون به صرفه ترین بام پوش های لاستیکی TPO ها و PVC ها و گران ترین بام پوش لاستیکی EPDM ها هستند.

بیشتر بخوانید: ساختمان

بام پوش شینگل کامپوزیت پلاستیکی

به طور کلی شینگل های کامپوزیت پلاستیکی از مواد پلاستیکی بازیافت شده تولید می شود. آن ها راهی برای دستیابی به ماندگاری و عمر بیشتر از پلاستیک و مواد دیگری هستند که در اکثر موارد به سادگی از بین می روند، بنابراین آن ها گزینه مناسبی برای تعویض بام پوش به شمار می روند و دوستدار محیط زیست هستند. انتظار داشته باشید که شما باید برای نصب شینگل پلاستیکی در یک خانه با اندازه استاندارد و با یک طبقه ۴ تا ۶ دلار در هر فوت مربع و یا ۴۰۰ تا ۶۰۰ دلار در هر مترمربع بپردازید. شینگل کامپوزیت پلاستیکی می تواند شبیه به سنگ لوح ها و چوب های برش خورده طراحی شود. آن ها بسیار سبک تر از سنگ لوح ها یا انواع دیگر بام ها هستند که این مسئله نصب آن ها را آسان می کند. شینگل کامپوزیت پلاستیکی نسبتاً مقرون به صرفه است، اما مانند سایر انواع شینگل ماندگاری مناسبی ندارد. شینگل کامپوزیت پلاستیکی بسته به نوع پلاستیکی که برای نصب انتخاب کرده باشید، بین ۷ تا ۲۰ سال ماندگاری دارد.

 

بامپوش شینگل

بام پوش شینگل سفالی

بام پوش های شینگل سفالی یکی از بادوام ترین بام پوش ها هستند که می توانید نصب کنید، اما این نکته تنها در صورت نصب صحیح سفال ها اتفاق می افتد. سفال ها در صورت قرار گرفتن روی یک لایه ملات، تنها پس از گذشت یک دهه از بین می روند. شینگل های سفالی بسته به نوع سفالی که انتخاب می کنید خیلی گران نیستند، اما نصب آن ها برای شما هزینه اضافی تری خواهد داشت. همچنین ممکن است لازم باشد قبل از نصب برای تقویت سقف جهت تحمل وزن سفال جدید، هزینه ای را بپردازید. برخی از بام پوش های سفالی شبیه به بام پوش های فلزی هستند چرا که طول عمر آن ها با نگهداری مناسب می تواند تا ۱۰۰ سال ادامه یابد. ۸ نوع بام پوش سفالی وجود دارد که می توانید آن ها را در اطراف خود مشاهده کنید. متداول ترین آن ها عبارت اند از:

  • سفال های قیری
  • سفال های سرامیکی
  • سفال های کامپوزیت
  • سفال های بتنی به هم پیوسته
  • سفال های مسی
  • سفال های فلزی
  • سفال های ماسه پلیمری
  • سفال های سنگ لوح

پرسش و پاسخ‌های متداول :

مقرون به‌صرفه‌ترین نوع بام‌‌پوش شینگل چیست؟

شینگل آسفالتی بسیار ارزان‌تر از بام‌‌پوش‌‌های شینگل لوکس مانند بام‌‌پوش‌‌های سنگ‌‌لوح یا سفالی و ارزان تر از بام‌‌پوش شینگل فلزی است. با این وجود، آن دسته از بام‌‌پوش‌‌های شینگل با قیمت بالا دارای مزایای دیگری هستند که شینگل آسفالتی نمی‌تواند در دوام، زیبایی و طول عمر کلی با آن‌ها رقابت کند.شینگل آسفالتی بسیار ارزان‌تر از بام‌‌پوش‌‌های شینگل لوکس مانند بام‌‌پوش‌‌های سنگ‌‌لوح یا سفالی و ارزان تر از بام‌‌پوش شینگل فلزی است. با این وجود، آن دسته از بام‌‌پوش‌‌های شینگل با قیمت بالا دارای مزایای دیگری هستند که شینگل آسفالتی نمی‌تواند در دوام، زیبایی و طول عمر کلی با آن‌ها رقابت کند.

آیا بام‌‌پوش شینگل فلزی از آسفالتی بهتر است؟

با اینکه هزینه اولیه برای نصب بام‌‌پوش فلزی گران‌‌تر از بام‌‌پوش-های دارای روکش آسفالتی است، یک بام‌‌پوش فلزی در مقایسه با طول عمر یک بام‌‌پوش آسفالتی که حدود ۲۰ سال است، می‌تواند تا ۶۰ سال دوام آورد. اگر قصد دارید برای مدت طولانی در یک خانه بمانید، بام‌‌پوش فلزی ممکن است سرمایه‌گذاری بهتری برای شما باشد. انواع مختلفی از بام‌‌پوش‌‌های شینگل فلزی نیز وجود دارد که در نقاط مختلف به صورت متفاوت قیمت‌گذاری می‌شود و ممکن است در کل هزینه‌های نصب، برای شما راه‌‌گریز و آزادی عمل ایجاد کنند.

انواع بامپوش شینگل کدامند؟

شینگل آسفالتی سه لایه، شینگل معمارانه، بام‌‌پوش شینگل فلزی، بام‌‌پوش‌‌های شینگل چوبی ،بام‌‌پوش‌‌های چوبی برش‌‌خورده، شینگل خورشیدی، بام ‌‌پوش شینگل سنگ‌‌لوح، بام‌‌پوش شینگل لاستیکی، با‌‌م‌‌پوش شینگل کامپوزیت پلاستیکی، سفالی

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است