۱۰ نکته برتر برای ساخت یک خانه

10 نکته برتر برای ساخت یک خانه | نکات مهم برای ساخت خانه

هنگام ساخت خانه رویایی خود از استرس اجتناب کنید. در اینجا ۱۰ نکته برتر برای راهنمایی شما در طی مراحل ساخت خانه جدید آورده شده است.

ساخت خانه خود از روی زمین صاف می تواند یک تجربه فوق العاده با ارزش باشد. زیرا این امکان را برای شما فراهم می کند که خانه را متناسب با سلیقه و نیازهای خود در حال حاضر و در آینده بسازید. اما هر کسی که یک منظره خانه سازی را تماشا کرده باشد می تواند به شما بگوید، این کار میتواند یک فرآیند بسیار استرس زا و وقت گیر نیز باشد.

هرچند ساختن خانه لزوما یک روند ناخوشایند نیست. وارد شدن به این فرایند با چشمان باز و یک برنامه اساسی می تواند شما را از عذاب نجات دهد. در ادامه ۱۰ نکته برتر ما در مورد روند ساخت خانه بدون دردسر آورده شده است.

۱. برنامه تان را در جای خود قرار دهید

برنامه ریزی مهم ترین قسمت از روند ساخت وساز است. شاید شما از خانه راز وینچستر شنیده اید؟ این عمارت منطقه سانفرانسیسکو در مدت ۳۸ سال توسط یک بیوه ناهنجار ساخته شد که فکر می کرد اگر ساخت وساز خانه را متوقف کند، طعمه ارواح انتقام جو خواهد شد. خانه یک هزارتو از پله ها است که انتهای آن ها به سقف می رسد، راهروهایی که باریک و باریک تر می شوند تا از بین بروند، درهایی که روی سطوح سقوط  دوطبقه باز می شوند. این نتیجه چیزی است که بدون برنامه می سازید. این مکان جذاب است اما خیلی خوشایند نیست.

حتماً جزئیات خانه خود را با دقت برنامه ریزی کنید. با چه سمتی از محوطه روبرو خواهد شد؟ چیدمان و جریان اتاق ها چگونه خواهد بود؟ از چه نوع روشنایی استفاده خواهید کرد و چند نقطه برق را ایجاد خواهید کرد؟ (نکته: همیشه بیش از آنچه فکر می کنید به چیزی احتیاج دارید).

تعدادی ابزار کارآمد برای برنامه ریزی در مورد طراحی خانه شما وجود دارد. سایت هایی مانند Floorplanner و RoomSketcher به شما امکان می دهند که نقشه های مسخره ایجاد کنید. وقتی شک دارید، کاغذ گرافیکی خوب قدیمی نیز به درد بخور است.

حتما بخوانید: بانک اطلاعات ساختمان

شما همچنین می خواهید پیگیری ایده های طراحی را که الهام بخش شما هستند، شروع کنید و دوست دارید رقابت کنید. به فکر راه اندازی تابلوی ثبت علاقه مندی (Pinterest) برای هر اتاق خانه خود باشید، تا نمونه هایی از طرح های مورد علاقه خود را در آن ثبت کنید. این کار علاوه بر اینکه در برنامه ریزی به شما کمک میکند، می تواند مرجع خوبی برای نشان دادن به سازندگان قبل از شروع ساخت باشد.

۲. بیشتر از آنچه انتظار دارید بودجه در نظر بگیرید

مهم نیست هزینه اولیه فرآیند ساخت وساز را چقدر در نظر میگیرید، احتمالاً بیش از این هزینه خواهد داشت. مواردی هستند که در برآورد هزینه ای که سازنده به شما می دهد وجود ندارند. به عنوان مثال، بعید است سازنده شما هزینه هایی از قبیل متراژ برق کاری و لوله کشی گاز، اتصالات اینترنت وکابل یا پوشش پنجره را در بر بگیرد. مواردی مانند محوطه سازی و بتن در فضای باز، نرده ها و گیت ها، زیباسازی ها و جعبه نامه نیز ممکن است در برآورد گنجانده نشده باشد. این ها به عنوان هزینه های تمام شده شناخته می شوند و می توانند در هر جایی بین ۱۵-۲۵٪ بودجه شما را در بر بگیرند. همچنین باید هزینه های سایت و هزینه های منطقه بندی را نیز در نظر بگیرید، این ها هزینه هایی است که مربوط به آماده سازی سایت برای ساخت وساز است، و همچنین ممکن است مجبور شوید هزینه های برنامه ریزی را بپردازید.

 

10 نکته برتر کار آمد برای ساخت یک خانه

علاوه بر ضمائمی که ممکن است در نظر نگرفته باشید، باید برای شرایط پیش بینی نشده نیز بودجه در نظر بگیرید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید تجملات و تغییراتی در ذهن خود ایجاد کنید، اگر لوازم یا مواد مطابق انتظارات شما نباشد. برای تهیه بودجه محاسبه نشده می توانید از جدول زیر استفاده کنید.

۳. پیمانکار مناسب انتخاب کنید

ممکن است یکی از مهم ترین تصمیماتی باشد که در فرایند ساخت خانه اتخاذ می کنید. هر کدام از سازندگان را که انتخاب کنید، قرار است ماه های زیادی با آنها کار کنید. مهم است که در ابتدا انتخاب درستی انجام دهید تا از مشکلات ادامه راه پیشگیری کنید.

چندین فاکتور وجود دارد که باید هنگام انتخاب سازنده در نظر بگیرید:

اعتبارنامه ها

اطمینان حاصل کنید که سازنده شما دارای مجوز و بیمه کافی است. همچنین مطمئن شوید که سازنده عضو انجمن ملی سازندگان خانه است.

منابع

کارهای قبلی سازنده را بررسی کنید. آیا مشتریان قبلی راضی بودند؟ نترسید از اینکه قبل از امضای قرارداد از سازنده بخواهید برای آنها منابع خود را ارجاع دهد. همچنین، به طور آنلاین بررسی کنید تا مطمئن شوید که هیچ شکایتی علیه سازنده مورد نظر شما وجود ندارد. همچنین در مورد گارانتی و خدماتی که ارائه می دهند بررسی کنید.

کار گذشته

به برخی از خانه هایی که سازنده در گذشته ساخته است نگاهی دقیق بیندازید. اطمینان حاصل کنید که سطح کیفیت بالا است. همچنین، به داده های فروش مجدد در مورد برخی از خانه هایی که قبلاً سازنده ساخته است، توجه کنید.

سبک

وقتی به کارهای قبلی سازنده می پردازید، بررسی کنید که متناسب با سبک طراحی شما است. ممکن است یک سازنده در ساخت یک سبک خاص از خانه بسیار موفق باشد، اما اگر آنچه شما می خواهید خارج از حوزه تخصص آنها باشد، شاید عاقلانه باشد که به جای دیگری بنگرید.

شخصیت

همانطور که در بالا ذکر شد، برای چند ماه با سازنده خود همکاری خواهید کرد. اطمینان حاصل کنید که با آنها راحت هستید و به خوبی ارتباط برقرار می کنند. اگر سازنده ارتباط خوبی با شما نداشته باشد، احتمالاً آنها با پیمانکاران نیز ارتباط خوبی برقرار نخواهند کرد.

قیمت

اگر هزینه های مربوط به ساخت بیشتر از بودجه شما باشد، همه اینها یک نکته اشتباه است.

۴. توافق خود را درک کنید

جهت حصول اطمینان از فهم محتوی قرار داد، آن را همراه با سازنده با دقت بخوانید. مطمئن شوید باعث تعجب نیست که هزینه های ساخت وساز چه چیزی را پوشش میدهند و چه چیزی را پوشش نمی دهد.

مطمئن شوید که قرارداد شامل دوره رسیدگی می شود و همچنین یک بازه زمانی برای ساخت وسازی که متناسب با نیازهای شما باشد مشخص شده است. بررسی کنید که دربرگیرنده برنامه ریزی های مفصل، ضمانت نامه و اطلاعات بیمه ای است. همچنین به برنامه پرداخت ها دقت کنید.

 

10 نکته برتر کار آمد برای ساخت یک خانه

در پایان، عاقلانه است که قبل از امضا کردن قرارداد به بررسی حقوقی قرارداد بپردازید. از فضاهای خالی بگذرید و اطمینان حاصل کنید که هرگونه تغییر در قرارداد به خوبی مستند شده و با طرف مقابل توافق شده است.

۵. به حق و حقوق خود آگاه باشید

اگر در حال ساخت اولین خانه خود و یا بنا نهادن یک سازه سازگار با محیط زیست هستید، بسته به محلی که در آن زندگی می کنید، ممکن است حق دریافت کمک هزینه داشته باشید. این می تواند به میزان قابل توجهی هزینه خانه شما را متعادل کند، بنابراین باید با وام دهنده یا شورای محلی صحبت کنید تا متوجه اعتبارات و یا تخفیفات احتمالی مربوط به خود شوید.

۶. بودجه خود را به ترتیب دریافت کنید

این احتمال وجود دارد که برای تأمین اعتبار در هنگام ساختن یک ملک، به وام خانه سازی نیاز داشته باشید. وام خانه سازی متفاوت از وام معمولی خانه است، به این دلیل که وام دهنده نمی تواند به یکباره همه وجه را در اختیار شما قرار دهد. درعوض وام دهنده تصمیم میگیرد که شما چه مقدار برای این پروژه احتیاج دارید، و سپس وجوه را بصورت پرداخت های دوره ای به سازنده شما واریز می کند. این پرداختهای دوره ای با عنوان برداشت ها شناخته می شوند که در پایان هر مرحله از ساخت وساز به شما پرداخت می شود.

دلیل دیگری که وام های ساخت می توانند متفاوت از یکدیگر باشند، در مقدار سپرده ای است که وام دهندگان نیاز دارند. از آنجا که وام های ساختمانی ذاتاً پرمخاطره تلقی می شوند، وام دهندگان ممکن است حداقل به ۲۰٪ سپرده نیاز داشته باشند.

قبل از اینکه به دنبال تأمین بودجه باشید، حتماً یک برنامه تفصیلی همراه با جزئیات تهیه کنید. از آنجایی که وام های ساخت خانه به برآوردی از ارزش فرضی خانه تکمیل شده وابسته اند، وام دهنده می خواهد برنامه های ساخت وساز مفصلی در اختیار داشته باشد که هزینه ها بطور کامل در آن باشد.

۷. دائماً ارتباط برقرار کنید

در طی فرایند، اغلب با سازنده و کاسبان ارتباط برقرار کنید. به روز رسانی های منظم در مورد پیشرفت ساخت وساز را دریافت کنید و شخصا آن ها را بررسی کنید. این ایده خوبی است که به طور مرتب از پیشرفت کار عکس بگیرید تا بتوانید مشکلات هر قسمت را مستند کنید.

بیشتر بخوانید: ساختمان چیست؟

از چسبیدن به سلاح های خود نترسید. اگر سازنده، پیمانکار یا کاسبان به شما می گویند کاری تمام نشده است، اگر بررسی خود را انجام داده اید به عقب برگردید. ممکن است این کار هزینه بیشتری برای شما داشته باشد، اما احتمالات با مقدار تلاش مناسب مرتبط اند و شما میتوانید به اهداف تان دست یابید. ارزش این را دارد برای جزییاتی که برای شما مهم است، نزاع کنید. در پایان این شما هستید که باید در خانه تمام شده زندگی کنید.

ضمن داشتن ارتباط خوب، باید بتوانید از مشاجره در فرایند ساخت وساز جلوگیری کنید. اگر آنچه را که می خواهید و جزئیات غیرقابل مذاکره را به وضوح بیان کرده اید، ساخت وسازها بسیار روان تر پیش خواهد رفت.

۸. به دنبال راه هایی برای پس انداز کردن باشید

ساخت خانه فرایند پرهزینه ای است، و همانطور که در بالا ذکر کردیم به احتمال زیاد شما بیش از آنچه پیش بینی کرده اید پرداخت کنید. گفته می شود روش هایی وجود دارد که می توانید پس انداز کنید. لوازم و اتصالات ، وسایل و مصالحی که سازنده شما از آنها استفاده خواهد کرد را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید. برای هر موردی که در طی مراحل ساخت نیاز دارید چندین نقل قول بدست آورید.

همچنین می توانید در ابتدای مراحل با انتخاب سایتی که آماده سازی کمتری نیاز دارد پس انداز کنید. زدودن گرد و خاک، از بین بردن سنگها یا برس تمیزکاری می تواند در نهایت پرهزینه باشد. انتخاب محوطه ای که قبل از شروع ساخت نیاز به آماده سازی کمی دارد می تواند این هزینه ها را به حداقل برساند.

صاحبان سازندگان

اگر واقعاً به دنبال پس انداز هستید می توانید نقش مالک سازنده را در نظر بگیرید. این بدان معنی است که تدارکات فرآیند ساخت خانه را مدیریت خواهید کرد. این امر لزوماً نیاز به تخصص در خانه سازی ندارد، اما به زمان زیاد و جدیت شما در مهارت های مدیریت پروژه نیاز دارد.

۹. یک بازرس مستقل به کار بگیرید

هر مرحله از ساخت وساز شما باید توسط یک مشاور مستقل بازرسی شود. این امر به شما کمک می کند تا از اطلاع داشتن در مورد اینکه آیا مصالح ساختمانی و شیوه های مورد استفاده در ساخت خانه از آیین نامه ها و مقررات لازم پیروی می کند، راحت باشید. لازم است در مراحل زیر بازرسی هایی انجام دهید:

بیشتر بخوانید: لیست مناقصات ساختمانی

  • فونداسیون و پایه ستون¬ها
  • قاب
  • توقیف
  • پیش از تحویل

۱۰. اگر اشتباهی پیش آمد از حقوق خود مطلع باشید

اگر نوسازی خود را به خوبی برنامه ریزی کرده اید، به درستی بودجه بندی کرده اید و با سازنده و وام دهنده مناسبی  قرارداد بسته اید، زمینه را برای عملیاتی بدون اشکال فراهم کرده اید. با این حال، اگر بدترین وضعیت رخ دهد ، تعدادی کانال وجود دارد که می توانید از طریق آنها برای شکایت علیه سازندگان استفاده کنید.

اگر سازنده شما عضو NAHB است، در صورتی که کارشان مطابق انتظارات شما نباشد، می توانید علیه آنها شکایتی مطرح کنید. هر ایالت به طور کلی روند رسیدگی به شکایات ساختمان خود را دارد، اما در اینجا چند منبع برای شروع کار وجود دارد.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است