آشنایی با انواع فلاش تانک و چگونگی نصب آن

فلاش تانک | انواع فلاش تانک | نصب فلاش تانک

شاید به‌جرئت بتوان ادعا کرد که این روزها دیگر حتی تصور یک سرویش بهداشتی بدون فلاش تانک امکان‌پذیر نیست. با توجه به همین مسئله امروزه فلاش تانک‌ها در بازار در انواع برندها و مدل‌ها عرضه می‌شوند که هر فردی با توجه به نیاز شخصی و یا عمومی خود می‌تواند مدل مناسب را انتخاب و در جهت تجهیز سرویس بهداشتی خود اقدام نماید؛ بنابراین در این مطلب قصد داریم به معرفی انواع فلاش تانک بپردازیم تا جوابی برای سؤالاتی از دست چه نوع مدل فلاش تانکی برای خانه من مناسب است و یا چه برندی بهترین کیفیت را دارد صحبت کنیم. پس مثل همیشه با پرشین سازه بزرگ‌ترین بانک اطلاعات ساختمان کشور همراه باشید.

بیشتر بخوانید : بانک اطلاعات ساختمان

تاریخچه مختصر و عجیب فلاش تانک

شاید کمی عجیب و خارج از تصور به نظر برسد اگر بدانید که بقایای فلاش تانک‌های به‌جای مانده از تمدن‌های باستان را هم به‌صورت خانگی و هم به‌صورت عمومی در همه جای جهان می‌توان یافت که از تعداد قابل‌توجهی نیز برخوردار می‌باشند. در همین راستا جالب است بدانید که اولین فلاش تانک در حدود ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته‌شده و مورداستفاده اشرافیت در آن دوران بود؛ اما خیلی زود و با سقوط امپراتوری روم، تکنولوژی این وسیله کاربردی نیز در کنار سایر دستاوردهای رومیان از دست رفت. پس‌ازآن و در سال ۱۵۹۶ میلادی، فردی به نام سر جون هارینگتون اقدام به اختراع فلاش تانکی به‌منظور استفاده بانو الیزابت اول در بریتانیا کرد.

شاید جالب باشد اگر بدانید که در اوایل ارائه طراحی فلاش تانک در بریتانیا این اختراع مورد تمسخر قرار گرفت، اما در همان زمان و در فرانسه به نام آنجرز این اختراع کاربردی را به تصویب رساند. به‌طورکلی دستگاه طراحی‌شده توسط آنجرز دارای یک دریچه فلاش بود که به آب اجازه می‌داد به خارج مخزن برود و در کنار آن مجهز به یک قسمت برای خالی کردن کاسه بود. دیری نگذشت که در سال ۱۷۳۸ میلادی یک فلاش تانک از نوع سوپاپی (دریچه‌ای) توسط فردی بنام بران دل اختراع شد و همچنین فردی بنام کومینگ نیز در سال ۱۷۷۵ میلادی مدل اس شکل ان را در بریتانیا طراحی کرد که امروزه نیز از همین مدل استفاده می‌شود. در این مدل آب راکد راه خروج کاسه را می‌بندد و مانع از فرار هوای بد به خارج از فاضلاب می‌شود. لازم به ذکر است که در این طراحی کومینگ سوپاپی لغزان در خروجی کاسه و در سمت بالای زانویی توالت نیز طراحی کرد.

در جریان پیشرفت و تکمیل شدن انواع طرح‌های فلش تانک، در سال ۱۸۱۹ میلادی فردی بنام گیبلین جایزه اختراع ۴۹۹۰ انگلیس را برای «مانع بدون سوپاپ ضایعات آبی بی‌صدا» دریافت کرد که همان سیستم سیفون تخلیه امروزی بود. همچنین در سال ۱۸۵۲ میلادی یک دستگاه شستشو گر با یک ظرف کم‌عمق که در یک ساختار S شکل تخلیه می‌شد را نیز طراحی و به آن اضافه نمود. در سال ۱۸۸۰ میلادی یک کارخانه لوله‌کشی فلاش تانک‌های طراحی گیبلین را طراحی کرد و پس از آنکه کارخانه، حکم سلطنتی را دریافت کرد، این کارخانه سیستم سیفون را برای تخلیه مخزن مرسوم کرد. پس از گذشت دوره طراحی‌های اساسی و بهینه‌سازی سیستم فلاش تانک، فردی بنام توماس تووایفولد در سال ۱۸۸۵ میلادی اولین قطعه توالت چینی را با استفاده از سیفون flush-out طراحی‌شده توسط J.G JENNINGS را ساخت و نخستین جت فلاش توالت در سال ۱۸۸۶ میلادی مورداستفاده و کاربرد قرار گرفت.

فلاش تانک چیست و به چه‌کار می‌آید؟

فلاش تانک به‌عنوان یک محفظه پلاستیکی یا فلزی تعریف می‌شود که قابلیت ذخیره‌سازی آب را داشته و می‌توانند از این آب در مواقع مختلف برای شستن توالت استفاده کنند. این ابزارها در طرح‌ها و مدل‌های مختلفی طراحی و ساخته می‌شوند که انتخاب آن‌ها به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. فلاش تانکها معمولاً به‌صورت توکار و برخی نیز به‌صورت روکار استفاده می‌شوند که در این بین روکار قدیمی‌تر هستند و عموماً عملکرد آن‌ها به‌صورت مکانیکی انجام می‌شود. درحالی‌که نوع توکار آن‌ها از قابلیت‌های بیشتری برخوردار است که در ادامه به ارائه اطلاعات بیشتری در این باب خواهیم پرداخت.

فلاش تانک

آشنایی با نحوه عملکرد فلاش تانک

به‌طورکلی می‌توان اذعان نمود که عملکرد فلاش تانک به این صورت است که آبی که در مخزن فلزی یا پلاستیکی آن ذخیره می‌شود هنگام استفاده و به‌محض فشرده شدن کلید و یا کشیده شدن اهرم، با فشار تخلیه می‌شود و به‌این‌ترتیب باعث از بین بردن آلودگی‌ها و شستشوی توالت به‌راحتی هرچه‌تمام‌تر می‌گردد. عملکرد ذخیره آب این سیستم نیز بدین‌صورت هست که فلاش تانک که شامل یک درپوش است می‌تواند با وزن آب جلوی سرازیر شدن آن را گیرد و زمانی که ضامن کشیده می‌شود درپوش برداشته‌شده و آب آزاد خواهد شد. البته تا زمانی که آب داخل مخزن خالی نشده باشد شناور متصل به مخزن، درپوش را بالا نگه‌داشته تا آب کاملاً خارج شود و بعدازاین کار درپوش مجدداً روی لوله مجرای آب را می‌پوشاند و به‌این‌ترتیب آب وارد مخزن می‌شود. جالب است بدانید که در قدیم فلاش‌تانک‌ها تنوع زیادی نداشته و انتخاب‌ها بسیار محدود بود، اما رفته‌رفته که میزان درخواست برای استفاده از این وسیله بیشتر شد انواع مختلف آن‌هم در پاسخ به نیاز مشتریان وارد بازار شد. آب‌شویه آب را در مخزن ذخیره می‌کنند ازاین‌رو استفاده از آن‌ها باعث صرفه‌جویی در مصرف آب نیز می‌گردد. از سوی دیگر استفاده از این محصول باعث تمیز نگه‌داشتن مداوم سرویس‌های بهداشتی می‌شود و همین موضوع خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از آلودگی سرویس بهداشتی را تا اندازه زیادی کاهش می‌دهد.

آشنایی با انواع آب‌شویه موجود در بازار

فلاش تانکها در انواع مختلفی به بازار عرضه‌شده‌اند که در این نوشتار به معرفی تک‌تک آن‌ها می‌پردازیم. درواقع از دو منظر مختلف می‌توان فلاش تانکها را بررسی نمود که یکی چگونگی نصب آن‌ها و دیگری مجهز بودن به امکانات جانبی هست. از دیدگاه نصب و راه‌اندازی فلاش تانک‌ها در دودسته روکار و توکار طبقه‌بندی می‌شوند که به شرح زیر هست:

فلاش تانک روکار

به‌طورکلی می‌توان فلاش‌تانک‌های روکار را ازجمله از نمونه‌های قدیمی این دستگاه‌های ذخیره آب دانست که به‌صورت آزاد بر روی دیوار نصب می‌شود و در دسترس قرار دارد. درواقع شاید بزرگ‌ترین مزیت استفاده از نوع روکار این ابزارها این باشد که دسترسی به آن‌ها آسان است و در صورت بروز مشکل، به‌راحتی می‌توان نسبت به تعمیر و تعویض آن اقدام کرد. همچنین در استفاده از این نوع فلاش تانک‌ها قرار گرفتن وزنشان در داخل دیوار بسیار یا اهمیت هست، لذا می‌توان بدون نگرانی اندازه‌های بزرگ را هم برای مخزن این سیستم‌ها انتخاب کرد. از طرف دیگر لازم به ذکر است که مدل‌های توکار برای فضاهای کوچک که نمی‌خواهیم بخش زیادی را به این وسیله اختصاص دهیم بسیار مناسب هستند و عملاً هیچ فضایی را اشغال نمی‌کنند اما اگر مشکلی در عملکرد آن‌ها ایجاد شود تعمیر و تعویض فلاش تانک کار سخت و هزینه بری خواهد بود. همچنین می‌توان اذعان نمود که سروصدای زیاد، اشغال کردن فضا، نمای نامناسب و اندازه‌های کوچک‌تر از ایرادات این مدل هستند.

فلاش تانک روکار

فلاش‌تانک‌های روکار یکی از آشناترین و در موارد زیادی، بهترین فلاش تانک بازار هستند که در هر بازاری به‌راحتی پیدا می‌شوند. این مدل از فلاش‌تانک‌ها کمی از فضای سرویس بهداشتی را اشغال می‌کنند و در زمان استفاده هم سروصدای بیشتری تولید می‌کنند اما در دسترس بودن فلاش‌تانک‌های روکار این امکان را فراهم می‌کند که اگر مشکلی پیدا کردند بتوان به‌راحتی آن‌ها را تعمیر و یا حتی تعویض کرد. همچنین مدل‌های روکار قیمت کمتری نسبت به مدل‌های توکار دارند بنابراین اگر به دنبال فلاش تانک ارزان‌قیمت هستید، این مدل از فلاش تانک‌ها می‌توانند علاوه بر رفع نیاز شما گزینه‌ای اقتصادی نیز برای خرید باشند.

بررسی انواع فلاش تانک ازنظر تجهیزات و مدل

از طرف دیگر می‌توان انواع فلاش‌تانک‌های موجود در بازار را ازنقطه‌نظر تجهیزات سوار بر آن‌ها طبقه‌بندی و بررسی کرد که هر یک از این موارد در دسته‌بندی زیر قرار می‌گیرند که شامل:

فلاش تانک دکمه‌دار

این نوع مخزن‌ها به‌عنوان ساده‌ترین و قدیمی‌ترین مدل شناخته می‌شوند که دارای یک دکمه برای تخلیه آب هستند. این دکمه به شکل مکانیکی عمل می‌کند و با فشار دادن آن یا کشیدن آن، کلیه آب مخزن خارج می‌شود.

فلاش تانک دو زمانه

فلاش تانک‌های دو زمانه به این دلیل با این اسم شناخته می‌شوند که امکان تخلیه آب مخزن را در دو زمان متفاوت فراهم می‌کند. در حقیقت، فرد می‌تواند در یک مرحله بخشی از آب و در صورت نیاز در مرحله دوم بخش دیگر را تخلیه کند.

فلاش تانک دو مخزنه

به‌طورکلی می‌توان اذعان نمود که مدل دوم مخزنه تقریباً عملکردی همانند مدل‌های دو زمانه دارند، با این تفاوت که این تجهیزات دارای دو مخزن جداگانه با دو ورودی جداگانه و با دو خروجی جداگانه هستند. معمولاً مخزن اولیه کوچک‌تر است که به تخلیه بخشی از آب اختصاص می‌یابد. همچنین در صورت نیاز کاربر می‌تواند محتویات مخزن دوم را نیز تخلیه کند. لازم به ذکر است که مدل‌های دو مخزنه برای صرفه‌جویی در مصرف آب بسیار مناسب می‌باشند. گفته می‌شود با استفاده از این محصول می‌توان ۵۰ تا ۷۰ درصد در مصرف آب صرفه‌جویی کرد.

فلاش تانک آنتی باکتریال

این تجهیزات همانند فلاش‌تانک‌های معمولی هستند و عملکرد آن‌ها نیز مشابه است؛ اما تفاوت آن‌ها به استفاده از مواد آنتی باکتریال در این تجهیزات برمی‌گردد که مانع از رشد باکتری و آلودگی در محیط می‌شوند. همین مسئله نیز علاوه برافزایش بهداشت محیط با افزایش قیمت نسبت به انواع مدل‌ها معمولی نیز ارتباط دارد.

فلاش تانک خودکار یا خودکار

این نوع فلاش تانک‌ها همان‌طور که از نام آن پیداست اتوماتیک عمل می‌کنند و نیازی به فشردن دکمه نیست. این فلاش تانک‌ها پس از خروج فرد یا باز شدن درب سرویس بهداشتی، به‌طور خودکار آب مخزن خود را تخلیه می‌کنند. استفاده از این مدل‌ها بسیار بهداشتی است چون نیازی به دخالت دست هم ندارد. برای مکان‌های عمومی انواع اتوماتیک بسیار مناسب هست چراکه از شیوع و گسترش انواع بیماری‌ها به‌خوبی جلوگیری می‌کند.

فلاش والو چیست؟

توالت عمومی را متصور شوید که رفت‌وآمد زیادی به آن می‌شود. در چنین مواردی، امکان پیچیش بوی نامطلوب در محیط افزایش خواهد یافت. در همین راستا می‌توان با نصب فلاش والو، به‌راحتی و به‌صورت اتوماتیک، عملیات کشیدن سیفون انجام می‌شود و دیگر نیازی نیست سیفون هر یک از توالت‌ها توسط افراد به‌صورت مستقل کشیده شود. فلاش والو انواع متفاوتی دارد که ازجمله آن فلاش والو مگنتی است که پس از خروج فرد از دستشویی، به‌صورت اتوماتیک سیفون را می‌کشد.

 

فلاش تانک

آشنایی با مزایای انواع فلاش تانکها

همان‌طور که تا بدین جای این مقاله جامع از پرشین سازه مطالعه نمودید، کاربرد اصلی فلاش تانک به ذخیره‌سازی آب به شکل‌های مختلف و در حجم‌های متفاوت برمی‌گردد، اما همین فرایند ساده می‌تواند تأثیر به سزایی در صرفه‌جویی آب و همچنین رعایت بهداشت داشته باشد. با توجه به همین مزایا نیز برای این نوع از سیستم‌ها مزایای مختلفی ارائه می‌شود که ازجمله آن می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • کمک به‌صرفه جویی در مصرف آب
  • کاهش مسائل و بیماری‌های مربوط به بهداشت عمومی و خصوصی
  • جلوگیری از مصرف آب به کمک فلاش تانک دو زمانه
  • کمک به ایجاد فضا به کمک فلاش‌تانک‌های توکار
  • عدم دخالت دست به کمک فلاش‌تانک‌های خودکار و حفظ بهداشت فردی
  • جلوگیری از رشد باکتری به کمک فلاش‌تانک‌های آنتی باکتریال

آشنایی با پرتکرارترین دلایل خرابی فلاش تانکها

فلاش تانکها ازجمله سیستم‌هایی در محیط سرویس بداشتی می‌باشند که خرابی و یا بروز هر نوع مشکلی در آن‌ها می‌تواند حسابی دردسرآفرین باشد؛ بنابراین با توجه به همین مسئله تیم محتوای پرشین سازه بر آن شد تا شما اصلی‌ترین دلایل خرابی فلاش تانکها را برای شما عزیزان لیست نماید. چراکه آشنایی با این فاکتورها می‌تواند به شناسایی بهتر مشکلات ساختاری سیستم و پس‌ازآن تلاش برای تعمیر فلاش تانک اقدام نمود.

کمتر شدن تخلیه آب

چنانچه فلوتر (وسیله‌ای برای کنترل سطح مایع که ظاهری حبابی شکل دارد) یا پرکن مخزن خراب باشد، مخزن به‌درستی پر نشده و درنتیجه تخلیه آب کمتر خواهد شد؛ بنابراین در چنین حالتی باید به بررسی فلوتر سیستم بپردازید.

عدم آب‌بندی سیستم فلاش تانک

به یاد داشته باشید که اگر فلاش تانک آب‌بندی نشده باشد آب به داخل توالت سرریز می‌شود که در این مورد لازم است فلاش تانک تعمیر شود.

ریختن آب از مخزن فلاش تانک

درصورتی‌که شناور تنظیم نباشد یا به در فلاش تانک گیر کند آب از مخزن فلاش تانک سرازیر می‌شود.

چکه کردن آب

درصورتی‌که او رینگ‌ها در جای مخصوص خود نباشند و اتصال‌ها درست انجام‌نشده باشد و یا حتی پیچ‌ها شل باشند امکان دارد فلاش تانک چکه کند.

عدم تخلیه آب

به‌طورکلی چنانچه اهرم فلاش تانک و وسایل وابسته به آن دارای مشکل باشند تخلیه آب به‌درستی انجام نخواهد شد.

آموزش طریقه نصب فلاش تانک روکار

همان‌طور که قبلاً نیز در این مقاله اشاره شد، فلاش تانک‌های روکار قدمت بیشتر نسبت به فلاش‌تانک‌های دکمه‌ای دارند و در ارتفاع بالا، پایین و متوسط قابل‌نصب هستند.

مرحله اول: سوار کردن قطعات بر روی مخزن فلاش تانک

با توجه به همین مسئله به‌منظور نصب لوله فلاش تانک روکار پیش از هر کاری ابتداباید قطعات آن را بر روی مخزن سوار کنید. طبیعتاً برای این کار، پمپ تخلیه را داخل مخزن طوری قرار دهید که واشر آب‌بندی زیر آن قرار گیرد؛ سپس پمپ را با مهره محکم کنید.

مرحله دوم: اتصال پمپ

در مرحله بعد اتصال پمپ را باید به‌وسیله رابط دکمه‌فشاری که بر روی مخزن توسط کارخانه نصب‌شده است صورت پذیرد و از طریق حلقه بین رابط محور پمپ و دکمه‌فشاری، انجام دهید.

مرحله سوم: نصب لوله‌ها و زانویی

در آخرین مرحله از نصب فلاش تانک روکار، لوله‌ها را از پایین به هم وصل کنید و پس از نصب زانویی‌های ۲۵ درجه، مخزن را در زانویی جا بیندازید و محل بست روی مخزن را برای تنظیم درست سوراخ پیچ‌ها علامت‌گذاری کنید. سپس بست را از مخزن خارج کرده و به دیوار پیچ کنید. لازم به ذکر است که در فرایند نصب این نوع از سیستم‌ها دقت کنید که نحوه اتصال فلاش تانک به کاسه توالت را باید در مرحله کارگذاری سنگ توالت انجام دهید، چراکه بعد از نصب کاسه توالت نحوه اتصال فلاش تانک به کاسه توالت، امکان ندارد. لذا این مواردی است که باید حتماً در زمان‌ترمیم و ساخت توالت در نظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید : شیرآلات ساختمانی

نحوه نصب فلاش تانک توکار

به‌طورکلی بعد از تهیه ابزار موردنیاز، اولین قدم در نحوه نصب فلاش تانک توکار؛ مطالعه دقیق دفترچه راهنما هست. سپس با کمک مراحل زیر طریقه نصب را به‌صورت کلی و دقیق دنبال کنید.

مرحله اول: نصب قطعات

قطعه استپ را که به شکل ال انگلیسی هست، به کاسه توالت متصل کنید تا مانع بسته شدن مسیر آب در کاسه توالت شود. تا زمان کامل شدن نصب فلش تانک و اتصالات آن، درپوش قطعه را بر روی آن قرار دهید تا از ورود مواد زائد به آن جلوگیری شود. پس‌ازآن لوله‌ها را به‌صورت دقیق و محکم به یکدیگر چفت‌وبست کنید. به یاد داشته باشید که اتصال محکم و دقیق لوله‌ها، یکی از مراحل مهم نصب برای فلاش تانک توکار هست. همچنین قطعه فلوتر را مطابق با جهت انشعاب در جای خود ببندید و از بیرون مهره آن را محکم کنید.

مرحله دوم: نصب طناب کششی و گره‌گیر

از سوراخ روبروی فلوتر، طناب کششی و گره‌گیر آن را وارد کنید و آن را درون بست گیره‌ای قرار دهید. سپس مهره طناب کششی را داخل سوراخ جانبی طوری فشار داده و نصب کنید که جهت فلش آن رو به سمت بالا باشد.

مرحله سوم: بررسی و تنظیم سیستمی فلاش تانک

در این مرحله از طریقه نصب فلاش تانک توکار، سیستم را با دقت و بدون دست‌کاری مهره کاسه‌ای زیربدنه‌اش، منطبق بر لوله‌ها بررسی کنید و به‌اندازه ۱۰ الی ۲۵ میلی‌متر آن را به سمت پایین فشار دهید. همچنین بست پشتی را که از بالای مخزن فلاش تانک بیرون زده، علامت‌گذاری کنید؛ سپس بست را جدا کرده و آن را بر روی محل علامت زده قرار داده و جایگاه بسته شدن پیچ را بر روی دیوار سوراخ‌کاری کنید.

مرحله چهارم: نصب قطعات پایانی

اکنون فلش تانک را بر روی بست پشت طوری قرار دهید که لوله داخل خروجی پمپ قرار گیرد. در همین راستا لازم به ذکر است که در کل باید در نظر داشت که نصب و راه‌اندازی فلاش تانک توکار از روکار سخت‌تر هست و نیاز به حوصله و دقت دارد.

نکاتی در باب نصب فلاش تانک

برای نصب این نوع از فلاش تانکها حتماً باید از متخصصین امر کمک گرفته تا این افراد با استفاده از تجهیزات حرفه‌ای به نصب این نوع از سیستم‌ها اقدام نمایند؛ اما در راستای نصب آن می‌توان نکاتی را پوشش داد که این موارد به‌صورت خلاصه شامل:

  • ارتفاع نصب فلاش تانک دکمه‌ای، ۱۸۰ سانتی‌متر از کف می‌باشد.
  • به یاد داشته باشید که لاستیک آب‌بندی بین لوله و توالت نباید طوری فیکس شود که مسیر خروج آب را ببندد. سعی کنید حداقل ۳ سانتی‌متر فاصله بین آن را رعایت کنید تا نصب فلش تانک به‌درستی انجام‌شده و در عملکرد آن اشکالی به وجود نیاید.
  • به‌طورکلی دهانه مخزن که دو بازوی تنظیم‌کننده دارد که هر دو حتماً باید در محل خود نصب شوند.
  • ارتفاع نصب فلاش تانک معمولاً دست خود افراد است ولی ارتفاع استاندارد آن همان ۱.۵ متر تا ۱.۸ متر از کف زمین هست.
  • فلوتر به‌صورت عمود بر محور مخزن نصب شود؛ درواقع کج نصب نشود!
  • بعد از نصب کردن فلاش تانک بهتر است ولوم تخلیه آن را روی تخلیه کامل (۱۰۰ درصد) تنظیم نمایید؛ به این جهت که با تنظیم فلوتر بر روی حداکثر میزان آبگیری، تخلیه از فشار بهینه‌ای برخوردار باشد.
  • ولوم نیم تخلیه نیز باید به سمت علامت مثبت بچرخد؛ بدین‌صورت میزان نیم تخلیه از ۲ الی ۵/۵ لیتر قابل تنظیم هست.
  • زمان نصب کردن فلاش تانک مراقب باشید اجزاء فلاش تانک ایران مدل ساحل یا هر برند دیگر را درست در سر جای خود ببندید.
  • توجه داشته باشید که ارتفاع نصب فلاش تانک دکمه‌ای را زیاد بالا و یا زیاد پایین نگیرد و همان ۱۸۰ سانتی‌متر مناسب است.
  • به یاد داشته باشید که حتی اگر یک واشر را به‌صورت برعکس یا جابجا نصب کنید فلاش تانک کار نخواهد کرد، لذا حتماً دقت کنید که تمامی قطعات در سر جای خودشان به‌درستی قرارگرفته‌اند.

با انجام صحیح و دقیق مراحل بالا می‌توانید از نصب فلاش تانک روکار و عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید؛ اما در صورت بروز هرگونه مشکل در کارایی آن و به وجود آمدن معضلاتی از قبیل گرفتگی چاه توالت، می‌توانید با متخصصین امر تماس گرفته و از کمک‌های آن‌ها بهره‌مند شوید.

ترفندی برای تعمیر فلاش تانک

شاید برای شما نیز کارا باشد اگر توصیه کنیم که به مدت یک ماه بعد از هر بار استفاده، شیر فلاش تانک را ببندید و مجدداً که وارد توالت می‌شوید شیر آب را بازکنید تا مخزن برای استفاده پر شود به‌این‌ترتیب جرم آب لوله گرفته‌شده و دیگر فلاش تانک چکه نمی‌کند.

آشنایی با بهترین برندهای فلاش تانک برای خرید

همان‌طور که میدانید فلاش‌تانک‌های توکار و روکار، انواع و اقسام مختلف بسیار زیادی دارند. به‌طورکلی ازجمله فلش تانک‌های توکار، می‌توان به کلاسیک (برای توالت‌های ایرانی) و وال هنگ (برای توالت‌های فرنگی) اشاره کرد. همچنین در راستای یک انتخاب برتر لازم به اذعان است که به‌عنوان نمونه مدل‌های باکیفیتی ازجمله اکو پارس، ساحل و اولترا اسلیم، از انواع فلاش‌تانک‌های روکار می‌باشند که در بازار با استقبال خوبی روبه‌رو هست. در همین راستا البته لازم به ذکر است که نصب و به‌کارگیری فلاش‌تانک‌ها در هر مدل و برندی، از رویه شرح داده‌شده در بالا پیروی می‌کند؛ تنها تفاوت اصلی در طراحی این فلاش تانکها هست.

ختم کلام

همان‌طور که تا بدین جای این مقاله از وبلاگ پرشین سازه همراه ما بودید، هدف ما از ارائه این راهنمای جامع در باب انواع فلاش تانک‌های موجود در بازار آشنایی شما عزیزان با بهترین نوع این سیستم‌ها و در کنار نصب بدون دردسر آن هست که امیدواریم به این مهم نائل شده باشیم.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است