لیست شرکت های ساختمانی

لیست شرکت های ساختمانی

در این نوشتار از پرشین سازه بزرگ ترین بانک اطلاعات ساختمان های در حال ساخت کشور تصمیم گرفتیم در قالب یک مقاله در باب بهترین شرکت های ساختمانی ایران با شما عزیزان صحبت کنیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

منظور از شرکت های ساختمانی چیست؟

منظور از شرکت های پیمانکاری ساختمانی، تأسیساتی و یا تجهیزاتی خصوصی ایرانی، اشخاص حقوقی در بخش خصوصی است که برای انجام کارهای ساختمانی و یا تأسیساتی در داخل کشور به ثبت رسیده و فعالیت هایی شامل انجام پروژه های عمرانی از قبیل راه سازی، اسکله سازی، ساخت کلیه ابنیه مسکونی، اداری، تجاری و صنعتی می باشد. لازم به ذکر است که هرکدام از این دسته ها نیز خود دارای شاخه های گوناگونی می باشد از قبیل اسکلت سازی، مقاوم سازی، حفاری و غیره است. همچنین از زیرشاخه های فعالیت های ساختمانی می توان به پروژه های تأسیساتی، اطفاء حریق، سیستم های حفاظتی و امنیتی اشاره نمود.

نحوه تشکیل و ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی است که تمام سرمایه آن منحصراً به وسیله مؤسسین تأمین می شود. چون تشکیل شرکت های سهامی عام همراه با تشریفاتی طولانی است، مواد اصلاحی قانون تجارت برای امور ساده تری که طبعاً شرکای کمتری دارد یک نوع شرکت سهامی مقرر داشته که به شرح فوق شرکت سهامی خاص نامیده می شود. در شرکت سهامی خاص، مجمع عمومی وجود ندارد و تعداد شرکای آن کمتر از شرکت سهامی عام است. در این گونه شرکت ها صدور اعلامیه پذیره نویسی وجود ندارد و در بدو امر ۳۵% از سرمایه باید در حساب مخصوصی سپرده شود.

لازم به ذکر است که در حال حاضر برای ثبت کردن شرکت سهامی خاص در اداره مشخص شده مدارک ذیل باید از طرف متقاضی تهیه و تحویل اداره شود که این مدارک عموماً شامل:

  1. دو برگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص و تکمیل آن و امضا ذیل اظهارنامه توسط کلیه سهامداران. به طورکلی اوراق اظهارنامه به دلیل بهادار بودن صرفاً می بایست از محل اداره ثبت شرکت ها تهیه گردند.
  2. دو جلد اساسنامه شرکت سهامی خاص و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران.
  3. دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین که به امضا سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
  4. دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
  5. فتوکپی شناسنامه و کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و درصورتی که مدیرعامل خارج از اعضای هیئت مدیره باشد که در دفاتر اسناد رسمی قابل تهیه است.
  6. فتوکپی شناسنامه
  7. معرفی نامه نمایندگان، درصورتی که سهامداران و اعضای هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند و ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تأسیس یا آخرین تغییرات آن.
  8. تأییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی بر غیردولتی بودن آن
  9. گواهی پرداخت حداقل ۳۵% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تأسیس در آنجا افتتاح شده است.
  10. اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره امور ثبتی

لازم به ذکر است که کلیه شرکت های سهامی خاص موظف اند یک جلد دفتر سهام جهت ثبت سهام شرکت تهیه نمایند و تغییرات سهام نیز طبق مقررات در آن ثبت گردد.

نحوه تشکیل و ثبت شرکت با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود، شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل شده و هر یک از شرکا بدون اینکه سرمایه به سهام یا قطعات سهام تقسیم شده باشد، فقط تا میزان سرمایه خود در شرکت مسئول قروض و تعهدات شرکت است. در حال حاضر برای ثبت کردن شرکت با مسئولیت محدود در اداره فوق الذکر مدارک ذیل باید از طرف متقاضی تهیه و تحویل اداره شود که این موارد شامل:

  1. دو برگ تقاضانامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل تقاضانامه توسط کلیه سهامداران
  2. دو برگ شرکت نامه شرکت با مسئولیت محدود و تکمیل آن و امضا ذیل شرکت نامه توسط کلیه سهامداران
  3. دو جلد اساسنامه شرکت با مسئولیت محدود و امضا ذیل تمام صفحات آن توسط کلیه سهامداران
  4. دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی مؤسسین و هیئت مدیره که به امضای سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
  5. دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره که به امضای مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
  6. فتوکپی شناسنامه و صورت جلسه هیئت مدیره
  7. کارت ملی برابر اصل شده کلیه سهامداران و درصورتی که مدیرعامل خارج از اعضای هیئت مدیره باشد.
  8. فتوکپی شناسنامه و کارت ملی بازرسین
  9. معرفی نامه نمایندگان، درصورتی که سهامداران و اعضای هیئت مدیره از بین اشخاص حقوقی باشند ارائه تصویر روزنامه رسمی آگهی تأسیس یا آخرین تغییرات آن
  10. تأییدیه هیئت مدیره اشخاص حقوقی سهامدار، مبنی بر غیردولتی بودن آن
  11. اخذ مجوز در صورت نیاز بنا به تشخیص کارشناس اداره فوق الذکر

 

ثبت شرکت

شرکت های برتر صنعت ساختمان ایران

در یک نگاه کلی می توان شرکت های فعال در صنعت ساخت وساز یا ساختمان کشور را در دسته بندی زیر قرار داد که این تقسیم بندی شامل:

۱. شرکت ساختمانی سوپرپایپ اینترنشنال

سوپرپایپ اینترنشنال سازمانی پیشرو و سرآمد درزمینه ی صنعت تأسیسات بوده که با بهره گیری از ایده های ناب و نگرش های جدید، پایبندی به تعهدات و ارزش های تعریف شده ، محصولات و خدمات خود را در همکاری با شرکت های برتر جهانی، به همراه دانش و تجربه ی محلی به بازار ارائه می دهد. جالب است بدانید که سال های بسیاری است که متصدیان و متخصصین ساخت وساز کشور، شرکت ساختمانی سوپرپایپ را به عنوان یک شرکت متفاوت در این صنعت می شناسند، چراکه یکی از شاخص های تفاوت آن را با دیگر شرکت ها در کیفیت ممتاز خدمات این شرکت است. همچنین در آخرین جشنواره ی مرکز تحقیقات ساختمان، که ازجمله معتبرترین مراجع تحقیقاتی درزمینه ی مصالح ساختمانی است، شرکت سوپرپایپ جزو برگزیدگان این مرکز قرار گرفت.

۲. شرکت ساختمانی ایرانیان اطلس

گروه شرکت های ایرانیان اطلس از سال ۱۳۸۴ به صورت رسمی خود را به عنوان یک گروه سرمایه گذاری و اجرایی در صنعت ساختمان کشور معرفی کرد و تا امروز در این عرصه حضوری مستمر داشته است. این شرکت با بهره گیری از جدیدترین فناوری ها و مدیریت پروژه های ساختمانی در کشور به لحاظ ویژگی های ممتاز نسبت به سایر رقبا برتر است. شرکت در طول سال های فعالیت خود، با ایجاد زنجیره ای ارزشمند از شرکت های ساختمانی در زمینه های مختلف توانست جایگاه خود را در بازار رقابتی تثبیت نماید. امروزه این شرکت تمامی حلقه های موردنیاز برای فعالیت در صنعت ساختمان نظیر طراحی، اجرا، فروش و بهره برداری را ایجاد نموده است تا بتواند نقش بسزایی در توسعه پایدار کشور ایفا نماید.

مشاهده کنید: قیمت روز موزاییک

به طورکلی ایرانیان اطلس، مصمم است تا پروژه های خود را با استفاده از آخرین و مدرن ترین فناوری ها، تجهیزات، روش ها و بهره گیری از سامانه های نوین مدیریتی و فنی در حوزه های مختلف طراحی، اجرا و فروش در بازارهای رقابتی ارائه نماید. لازم به ذکر است که آنچه شرکت ساختمانی ایرانیان اطلس را از دیگر مجموعه های فعال در کشور متمایز می کند، برخورداری از توانمندی ها و شایستگی هایی است که در قالب فرهنگ غنی سازمانی مبتنی بر اخلاق مداری، دانش محوری و کارآمدی سازمانی نمود پیدا می کند.

۳. شرکت مرسل قالب

شرکت ساختمانی مرسل قالب در سال ۱۳۶۳ با همکاری چند تن از بزرگان صنعت ساختمان و مجریان ساخت وسازهای بتنی و پروژه های عمرانی تأسیس و شروع بکار نمود. جالب است بدانید که این شرکت به پاس خدمات ارزنده پیشکسوت کارهای بتنی مرحوم آقای «مرسل طاحونی» نام گذاری شده و هم اکنون یکی از معتبرترین شرکت های ساختمانی در کشور می باشد که اعتماد مشتریان خود را به خوبی به دست آورده است. درواقع شرکت مرسل قالب طراح و سازنده قالب و تجهیزات بتن و انبوه ساز مسکن به روش صنعتی است.

۴. شرکت ساختمانی کیسون

کیسون یکی دیگر از شرکت های خصوصی بزرگ ساختمانی در ایران است که خدمات مهندسی و ساخت وساز پروژه های عمرانی را در یک تراز جهانی در زمینه طراحی، مدیریت، تدارک و اجرای پروژه های بزرگ و چند نظامه به کارفرمای داخل و خارج از ایران ارائه می دهد و نمونه بارز اقدام عملی در حوزه اقتصاد مقاومتی است. شرکت ساختمانی کیسون طی بیش از یک دهه گذشته بخش مهمی از منابع خود را به حضور راهبردی در بازار جهانی ساخت وساز ازجمله: گینه استوایی، الجزایر و سودان در آفریقا، هندوستان، عمان و سایر کشورهای خلیج فارس در آسیا، قرقیزستان، قزاقستان، بلاروس، جمهوری بلیواری و ونزوئلا اختصاص داده است. لازم به ذکر است که کیسون در حال حاضر برخی از بزرگ ترین پروژه های جهان را طراحی می کند و می سازد. درنتیجه امروز بخش بزرگی از درآمد شرکت از پروژه های برون مرزی تأمین می شود. درواقع خدماتی که کیسون به کارفرماهای داخلی و بین المللی خود ارائه می دهد، تمام رشته های اصلی صنعت ساخت را در برمی گیرد.

۵. شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز

شرکت ساختمانی پدیده شاندیز در تاریخ ۱۳۸۸ تحت شماره ۳۶۵۲۷ نزد اداره ثبت شرکت های مشهد با نام شرکت ابنیه و ساختمان پدیده شاندیز (سهامی خاص) به ثبت رسیده است و مرکز اصلی شرکت در شهر شاندیز می باشد. به طور کلی هدف گذاری های کلان شرکت بر اساس نقشه جامع کشوری و برنامه های استراتژیک بوده که با نگاهی مبسوط و پویا در راستای اجرای اهدافی ازجمله: تکمیل و بهره برداری از پروژه شهر رؤیایی پدیده شاندیز، تکمیل و بهره برداری از شهر افسانه ای پدیده کیش، تبیین راهکارها و حمایت حداکثری از سهامداران در کنار تدوین طرح توسعه برند و تعریف جایگاه کلان می باشد.

بیشتر بخوانید: پروژه ایران مال

۶. شرکت عمران و مسکن ایران

شرکت مادر تخصصی عمران و مسکن ایران در تاریخ ۱۳۷۳ تحت نام شرکت عمران و مسکن ایران در اداره ثبت شرکت های شهرستان اصفهان به ثبت رسید. جالب است بدانید که بنیاد مستضعفان در خصوص شکل گیری ساختار هلدینگ در امر شرکت داری، شرکت عمران و مسکن ایران از سال ۱۳۸۷ فعال بوده و به عنوان یکی از هلدینگ های ساختمانی بنیاد با تحت پوشش قرار دادن هفت شرکت مستقل، به عنوان تنها هلدینگ ساختمانی بنیاد مستضعفان محسوب شده و از آن سال تا به امروز مشغول به کار می باشد.

۷. شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران

شرکت سرمایه گذاری ساختمانِ ایران (سهامی عام) با هدف جذبِ سرمایه ها و تجهیز پس اندازها به طور مستقیم و انبوه سازی و سرمایه گذاری در بازار سرمایه در تیرماه ۱۳۷۵ تأسیس شده است. این شرکت در ادامه اهداف و فعالیت های خود در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۷۷ موفق به اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار گردید و با نماد «وساخت» اقدام به پذیره نویسی سهام نمود. این شرکت هم اکنون با سرمایه ای بالغ بر هزار میلیارد ریال در حوزه های مالی، توریسم ورزشی، نیروگاهی، بورس و اوراق بهادار و ساختمان به سرمایه گذاری پرداخته است.

شرکت عمرانی

 ۸. شرکت مدیریت طرح آتیه سازان

شرکت آتیه سازان صنعت و معدن به صورت شرکت سهامی خاص در سال ۱۳۹۳ تأسیس شده و در اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری تهران به ثبت رسیده است. درواقع شرکت مدیریت طرح آتیه سازان با تحت پوشش قرار دادن شش شرکت آتی ساز، شرکت مهستان، شرکت ونک پارک، شرکت سامان ایران، شرکت خانه ایرانیان و شرکت عمران و توسعه شهرک قدس به فعالیت ساختمان سازی می پردازد. ازجمله فعالیت های این شرکت می توان به مواردی ازجمله سرمایه گذاری، مشارکت ساخت، انجام کلیه معاملات مجاز بازرگانی، پیمانکاری انواع ساختمان ها و شهرک های صنعتی، تجاری، اداری، مسکونی، در داخل و خارج از کشور اشاره نمود. همچنین تهیه لوازم و مصالح ساختمانی موردنیاز، وارد نمودن هر نوع کالای موردنیاز شرکت از خارج از کشور، انجام امور طراحی، محاسباتی، نقشه کشی، امور مشاوره ای و نظارت فنی پروژه های ساختمانی نیز از دیگر فعالیت های این شرکت مدیریت طرح آتیه سازان می باشد.

۹. شرکت ساختمانی و راه سازی پایا سامان پارس

شرکت پایا سامان پارس (سهامی خاص) یکی از شرکت های مادر تخصصی (هلدینگ) بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی می باشد که در تاریخ ۱۳۸۶ در اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری به ثبت رسیده است و موضوع فعالیت شرکت با دارا بودن بیش از ۴۰۰۰ نفر نیروی انسانی متخصص و آموزش دیده شاغل در مجموعه گروه هلدینگ و بهره برداری از طیف وسیعی از ماشین آلات و تجهیزات تخصصی عمرانی و همچنین به کارگیری تکنولوژی های روز دنیا، در حوزه های ساخت سد و تأسیسات و سازه های آبی، حمل ونقل زمینی، ریلی، مترو، فرودگاه، پل، تونل، ساختمان های صنعتی و غیر صنعتی و مشاوره فنی – مهندسی و پروژه های ملی می باشد.

۱۰. هلدینگ ساختمانی سپنتا

هلدینگ ساختمانی سپنتا یکی از شرکت های ساختمانی معتبر در تهران می باشد که از سال ۸۹ تاکنون مجری خدمات متعدد پروژه های عمرانی با نیروی متخصص و مهندسین حرفه ای خود می باشد. شرکت سپنتا متشکل از شرکت مشاور طراحی نظارت ارشد، شرکت مجری ذیصلاح ساختمانی پایه ۱، شرکت ژئوتکنیک، جوش و بتن است و روزبه روز در حال گسترش می باشد. اعضا شرکت متشکل از مهندسین جوان و دارای تحصیلات مرتبط با پروانه صلاحیت نظام مهندسی تهران هستند و بیشتر فعالیت های شرکت زیر نظر نظام مهندسی تهران انجام می شود.

سخن آخر

در این مقاله از پرشین سازه به معرفی لیست کاملی از انواع شرکت های ساختمانی در کنار مدارک لازم جهت ثبت شرکت خدمت شما عزیزان ارائه دادیم که امیدواریم، مفید واقع شده باشد.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است