بهترین دستگیره درب کدام مدل و برند است؟

بهترین دستگیره درب چوبی کدام است و چگونه میتوانم برای خرید دستگیره درب گزینه های مناسب را بررسی کنم؟ معمولا زمانی که قصد انتخاب مدلی را دارید با این سوالات مواجه خواهید شد. هدف از این نوشته بررسی موارد مهم در انتخاب دستگیره است، مواردی مانند برند های تولیدی، جنس و متریال مورد استفاده و یا گارانتی محصول که در ظاهر ممکن است کم اهمیت باشد ولی این گونه نیست.

انتخاب بهترین دستگیره درب چوبی

بهترین برند دستگیره درب

برند های مختلفی در بازار یراق آلات ایران فعالیت می‌کنند شرکت هایی که تولید کننده انواع دستگیره رزت دوتکه و یا مدل های پلاک دستگیره هستند ما با شناخت و معرفی قدیمی ترین و معتبر ترین های بازار این انتخاب برای شما محدود تر و بهینه تر خواهیم کرد. لیست زیر شامل ده تا از بهترین تولید کننده های دستگیره درب است.

بهترین برند دستگیره در

  • سه آ پلاس
  • برنزاستیل
  • دیاکو
  • دستگیره ایران
  • کاوه صنعت
  • آیلین
  • بهریزان
  • نایس
  • Ezset
  • Kwikset

همیشه در هنگام خرید محصولات برند های معتبر با حس اطمینان این کار انجام می‌شود و این حس در مورد دستگیره درب نیز صادق است. خدمات پس از فروش یکی از مزیت های رقابتی میان این تولید کننده ها است.

بهترین جنس برای دستگیره درب

برند های معتبر و یا متفرقه محصولات خود را در رنج های قیمتی مختلفی تولید می‌کنند و اینکار برای پوشش بیشتر بازار است. سه مورد از پر مصرف ترین متریال برای ساخت دستگیره درب را برای شما به ترتیب قیمت و کیفیت لیست کرده ایم.

  • آلومینیوم
  • آلیاژ زاماک
  • آلیاژ برنج

فلز آلومینیوم به عنوان متریال اقتصادی و اکونومیک محسوب می‌شود و محصولات تولید شده از این فلز قیمت کمتر و کیفیت نسبتا پایین تری دارند.

آلیاژ زاماک تشکیل شده از سه عنصر روی، قلع و مس است، این آلیاژ از لحاظ کیفیت و قیمت بهترین گزینه است و اکثر دستگیره های تولیدی و وارداتی بازار یراق آلات از این آلیاژ ساخته شده است. زاماک نسبت به آلومینیوم مقاومت بالاتری دارد و از لحاظ قیمتی نیز مقرون به صرفه تر است.

دستگیره های درب برنجی معمولا به عنوان جنس لوکس در نظر گرفته می‌شوند. این دستگیره ها معمولا ساخت دست بوده و برای پروژ های خاص مصرف می‌شوند ولی اگر شما قصد دارید هزینه زیادی را برای دستگیره های درب منزل خود انجام دهید بدون شک گزینه مناسبی است.

آبکاری دستگیره و ماندگاری رنگ

به خاطر ماهیت خود دستگیره های درب در طول روز با دست تماس مستقیم زیادی دارند و چنانچه این محصول ماندگاری رنگ بالایی نداشته باشد با مرور زمان و استفاده های مکرر تغییر رنگ و یا سیاه شدن دستگیره را شاهد خواهیم بود. ماندگاری رنگ دستگیره ارتباط مستقیمی با کیفیت و نوع پوشش دهی یا همان آبکاری دسته را دارد. به طور کلی از سه روش برای پوشش دهی دستگیره های درب استفاده می‌شود: آبکاری الکتروفورتیک (شیمیایی)، الکترواستاتیک (کوره ای) و پوششش دهی پی وی دی (PVD).

پوشش دهی و آبکاری رنگ طلایی

فورتیک یک روش شیمیایی و سنتی برای پوشش دهی فلزات است در این روش با استفاده از فرایند های شیمیایی و وان های آبکاری، فلزات به رنگ های مختلفی پوشش دهی می‌شوند. کیفیت کار در این روش به کیفیت مواد و رنگ مورد استفاده بستگی دارد. در این روش میتوان انواع رنگ های براق و مات را به وجود آورد. در مراقبت از دستگیره ها با آبکاری فورتیک این نکته را در نظر داشته باشید نباید با مواد شیمیایی و شوینده قوی در تماس باشند، در این صورت تغییر رنگ را شاهد خواهیم بود.

الکترواستاتیک روشی است که در آن در ابتدا مدل مورد نظر به وسیله پمپ های رنگ پوشش داده شده و سپس در کوره های رنگرزی در درجه مناسب پخت داده می‌شود، رنگ های مشکی مات، طوسی مات و سفید مات پر مصرف ترین رنگ ها در این روش هستند. در روش کوره میتوان انواع رنگ ها را به روی دستگیره های درب اعمال کرد. کیفیت رنگ معمولا استاندارد بالایی دارد و دستگیره های درب استاتیک تغییر رنگ ندارند ولی در صورت ضربه ممکن است دچار رنگ پریدگی شوند.

پوشش دهی پی وی دی (PVD) یک روش نوین و بروزی است که در بسیاری از صنایع از جمله ساخت دستگیره و یراق آلات کاربرد دارد. در این روش پوشش دهی فلزات به وسیله تجهیزات و دستگاه های پیشرفته لایه بسیار نازکی از فلز تیتانیوم بروی سطح مورد نظر پرتوافشانی می‌شود از مزیت های این روش مقاومت بسیار بالا در مقابل خط و خش و همچنین تغییر رنگ است. دستگیره های درب با پوشش پی وی دی گزینه بسیار مناسبی هستند.

بهترین دستگیره درب ضد سرقت

برای درب های ضد سرقت همه موارد ذکر شده در بالا را میتوان در نظر گرفت، چنانچه از نظر امنیتی دنبال بهترین گزینه برای درب ورودی و ضد سرقت هستید این نکته را در نظر داشته باشید که کیفیت قفل و سیلندر قفل درب از اهمیت بالایی برخوردارد است. استفاده از قفل های ضد سرقت و ضد برش و همچنین مغزی قفل از جنس فولاد ضد دریل با پین های تقویت شده میتواند خیال شما را کمی آسوده کند. در برخی از موارد استاده از دستگیره های دیجیتالی با کلید های الکترونیکی و کارتیو یا لمسی میتواند گزینه مناسبی برای درب های ضد سرقت باشد.

بهترین مارک قفل درب چوبی

قفل های درب چوبی از اهمیت بالایی برخوردار هستند و اگر درب مورد نظر درب ورودی منزل و یا درب ضد سرقت باشد این اهمیت به مراتب بیشتر خواهد بود. قفل و سیلندر برند کالی (kale) ترکیه و یال (Yale) امریکا یکی از معروف ترین و البته گران ترین قفل های بازار یراق آلات ایران هستند که از نظر امنیت درجه بالایی دارند. در لیست زیر تعدادی از برند ها و مارک های تولید کننده قفل و سیلندر درب چوبی را قرار داده ایم.

  • کالی ترکیه
  • یال
  • قفل کاوه صنعت
  • قفل ناکو
  • قفل درب چوبی سه آ
  • قفل سارو
  • قفل دلتا

متریال های استفاده شده در ساخت قفل و سیلندر شامل فلز های برنج و فولاد سخت است.

گارانتی کدام شرکت بهتره؟

این مورد را میتوانید با بررسی و تماس با نمایندگی شرکت ها به طور دقیق بررسی کنید، دقت داشته باشید که گارانتی محصول شامل چه مواردی می‌شود، آیا فقط تغییر رنگ رو پوشش می‌دهند یا شکستکی هم شامل گارانتی می‌شود؟ دانستن همین نکته شما را بسیار یاری خواهد کرد.

دستگیره درب را از کجا بخریم؟

در صورتی که ساکن تهران هستید مراجعه به بازار یراق آلات حسن آباد و یا بلوار دلاوران در شرق تهران میتواند شما را در تامین موارد مورد نیاز کمک کند ولی در صورتی ساکن تهران نیستید و یا قصد خرید غیر حضوری را دارید میتوانید به فروشگاه های آنلاین یراق آلات درب مراجعه کنید. یکی از مزیت های خرید آنلاین مقایسه قیمت های برند های مختلف است برای نمونه ما به شما فروشگاه یراق آلات بارتو را پیشنهاد میکنیم، فروشگاه بارتو نمایندگی فروش آنلاین اکثر برند های معتبر ایرانی است تنوع محصول و پشتیبانی عالی یکی از خوبی های این فروشگاه است.

دیدگاه ها غیرفعال است