فروش عرصه مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد

فروش عرصه مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد

اخیراً اخباری در رابطه با توقف فروش عرصه مسکن مهر در هشتگرد به گوش رسیده است اما مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ضمن تاکید بر اینکه این فروش، متوقف نشده است، گفت: هزینه خرید عرصه مسکن مهر بر طبق قیمت کارشناسی می باشد.

به گزارش پرشین سازه ، اخباری که از فروش عرصه مسکن مهر در شهرهای جدید به گوش می رسد، قابل توجه است. با توجه به این که مسئولین شرکت عمران شهرهای جدید با صراحت اعلام می کنند که فروش عرصه مسکن مهر متوقف نشده است، خیلی از متقاضیان مسکن در شهر جدید هشتگرد با این سوال مواجه شده اند که آیا فروش عرصه ی مسکن مهر به راحتی در حال انجام است یا این که مسئولین برخی از شهرها، از جمله هشتگرد به شکل خودسرانه این برنامه را متوقف کرده اند؟!

از میان تمام شهرهایی که پروژه ی مسکن مهر در آن ها، اجرا شده است، شهر جدید هشتگرد به طور علنی، فروش عرصه مسکن مهر را متوقف ساخته است. گرچه مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید این مسئله را انکار کرده است اما بعضی از کارکنان این شرکت در شهر جدید هشتگرد، با توجه به ابلاغیه ای که از سوی شرکت عمران شهرهای جدید دریافت کرده اند، چنین تفسیر کرده اند که فروش و انتقال عرصه مسکن مهر باید متوقف شود و همین کار را هم انجام داده اند.

در حال حاضر خیلی از عوامل فرآیند صدور سند عرصه مسکن مهر در شهرهای جدید، به ویژه شهر هشتگرد چنین می گویند که این اقدام آن ها، با دستور مستقیم مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید از تهران صورت گرفته است. به این ترتیب، فعلا هیچ سند عرصه ای برای متقاضیان مسکن مهر در این شهر صادر نمی شود. هدف از انجام این کار، به اذعان مسئولین شرکت عمران شهر جدید هشتگرد، افزایش قیمت عرصه و در نهایت بالا رفتن قیمت مسکن مهر بوده است.

بیشتر بخوانید : اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان جهت تخصیص زمین به طرح نهضت ملی مسکن

اخیرا، تعدادی از متقاضیان مسکن مهر شهر جدید هشتگرد گفته بودند که مسئولان واحد نقل و انتقال و صدور سند عرصه در شهر جدید هشتگرد به آن ها اعلام کرده اند که با توجه به دستور شرکت عمران شهرهای جدید، فعلا الحاقیه صدور سند عرصه صادر نشود. این در حالی است که تمام فرآیند نقل و انتقال صورت می گیرد و معرفی متقاصی به بانک و تعویض ضامن نیز انجام می شود. اما هیچ گونه سندی دال بر این که، سند عرصه ی مزبور به نام شخص خریدار صادر می شود، وجود ندارد.

در پاسخ به تمام این حواشی، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ضمن رد کردن تمام این سخنان، در پاسخ به این سوال که توقف فروش عرصه مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد به دستور شما بوده است یا خیر، چنین گفت: بر اساس قانون مسکن مهر، اگر کسی بخواهد عرصه ی مسکن مهر را واگذار کند، متقاضی می تواند آن عرصه را ۹۹ ساله خریداری کند. در صورتی هم که امروز بخواهد عرصه را بخرد باید بر اساس قیمت کارشناسی روز، هزینه ی آن را بپردازد.

معضل دیگری که در رابطه با فروش عرصه مسکن مهر وجود دارد این است که تعدادی از متقاضیان، می خواهند مسکن مهری را که قبلا عرصه اش خریداری شده را به نام خود منتقل کنند. اما زمانی که به شرکت عمران شهر جدید هشتگرد مراجعه کرده اند با امتناع مسئولین شرکت مزبور مواجه شده اند. خیلی از این مسئولین می گویند که دستور از تهران آمده است. علیرضا جعفری در پاسخ به این سوال که آیا این دستور از جانب شما صادر شده است به صراحت اعلام کرد که انجام این نقل و انتقال، هیچ گونه منعی ندارد.

این در حالیست که بر اساس وعده ای که مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید و روابط عمومی این شرکت داده بود، قرار است معاون فنی به این سوالات و شبهات پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید : ظرفیت بزرگ شهرهای جدید برای ساخت واحد های طرح نهضت ملی مسکن

 

دیدگاه ها غیرفعال است