۹ سال انتظار برای صدور سند مسکن ویژه تهرانسر

9 سال انتظار برای صدور سند مسکن ویژه تهرانسر

با وجود اینکه بسیاری از شهروندان درگیر معضل مسکن هستند و وظیفه ی تمام دستگاه ها این است که در راستای حل این معضل بکوشند، هنوز هم شاهد کم کاری های مختلفی از سوی سازمان هایی مثل شهرداری هستیم. مثلا پروژه ملی مسکن که در تهرانسر ساخته شده است، هنوز درگیر صدور سند است اما شهرداری همکاری های لازم را با مردم نمی کند.

به گزارش پرشین سازه ، ۹ سال است که این پروژه آغاز شده اما شهرداری منطقه ۲۱ هنوز هم برای ۲۱۰۰ واحد مسکونی در این پروژه، سند صادر نکرده است.

در طی این ۹ سال، ساکنان این پروژه بارها برای رفع مشکل خود تجمع کرده اند و از شهرداری خواسته اند که به وظیفه خود عمل کرده و اسناد این واحدهای مسکونی را صادر نماید.

در طی این مدت، شهرداری هم بارها وعده داده که مشکل ساکنان را حل خواهد کرد و پیگیری می کند. اما حالا نزدیک به ۹ سال است که این وعده عملی نشده و هنوز هم سند مربوط به این ۲۱۰۰ واحد مسکونی صادر نشده است. این در حالیست که مسئولین شهری مدام صحبت از این می کنند که باید برای ساخت مسکن آستین بالا زد و مشکل را حل کرد.

متاسفانه تا زمانی که این مشکلات در سطح شهر تهران موجود است و همکاری های لازم صورت نمی گیرد، نمی توان انتظار داشت که وضعیت بازار مسکن بهبود پیدا کند. عدم صدور سند مشکلات زیادی را برای ساکنان این پروژه از مسکن ملی به وجود آورده است.

آخرین باری که یک مسئول وعده ی حل این معضل را داده بود، شهردار کنونی تهرانسر و منطقه ۲۱ بود که قول داد تا اردیبهشت امسال این اسناد را صادر خواهند کرد. اما حالا بیش از ۶ ماه گذشته و هنوز هم خبری از تحقق وعده ی شهردار نیست.

ساکنان تهرانسر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کنند و عدم صدور سند منازلشان، تنها بخشی از این معضلات است. ساکنان تهرانسر می گویند که شهرداری این منطقه ترک وظیفه کرده و نسبت به مسئولیت های خود بی توجه است.

کمترین انتظار ساکنان این پروژه، این بود که بعد از ۹ سال، شهرداری اقدام به نصب دست انداز در خیابان های این پروژه کند. عدم وجود دست انداز و سرعت گیر در خیابان های پروژه ی مزبور، باعث شده که رانندگان با سرعت زیاد عبور و مرور کنند و خطرآفرین باشند.

برخی از ساکنان می گویند که این منطقه شبیه به پیست اتومبیل سواری و موتورسواری شده و حتی برخی از این سوارکاران، تا نیمه های شب به ویراژ دادن مشغولند و امنیت و آسایش ساکنان را به هم می زنند.

یکی دیگر از گلایه های ساکنان این است که شهرداری منطقه ۲۱ به میل خود و برخلاف نقشه اداره کل راه و شهرسازی تهران، کاربری بخشی از پارک این پروژه را تغییر داده است. از زمان افتتاح این پروژه، بخشی از زمین پارک به پارکینگ خودرو اختصاص پیدا کرده بود. اما بعد از گذشت مدتی، شهرداری این منطقه، زمین مزبور را تبدیل به زمین چمن مصنوعی کرده و از آن کسب درآمد می کند. صرف نظر از این موضوع، سر و صدایی که این چمن مصنوعی برای ساکنان به وجود آورده، غیرقابل تحمل است.

بر اساس قراردادی که حدود ۹ سال پیش، اداره کل راه و شهرسازی با شهرداری تهرانسر بسته بود، قرار بود که شهرداری این منطقه امکاناتی همچون بازار میوه و تره بار، ایستگاه تاکسی و اتوبوس، نصب سرعت گیر و تابلوهای راهنمایی و رانندگی برای ساکنان پروژه مسکن ویژه فراهم کند اما تا به امروز، اقدام خاصی در این زمینه انجام نداده و دردسرهای زیادی را برای ساکنان این مجموعه به وجود آورده است.

صرف نظر از این مسائل، شهرداری تهرانسر به شدت مشغول درآمدزایی از زمین های خالی این پروژه است. مثلا هر هفته، این زمین ها را به دست فروشان اجاره می دهد تا بازار هفتگی ایجاد کند. گرچه به نظر می آید که چنین مسئله ای می تواند منجر به رونق گرفتن این محله شود اما برای ساکنان این پروژه خالی از دردسر نیست.

زندگی در نقاطی که زیرساخت کافی ندارد، به اندازه ی کافی سخت و طاقت فرساست. عدم صدور اسناد واحدهای مسکونی نیز مزید بر علت شده و موجبات نارضایتی شدید ساکنان پروژه مسکن ویژه را فراهم آورده است.

انتظار می رود که شهرداری منطقه ۲۱ تهران هرچه سریع تر نسبت به حل و فصل این موضوع اقدام کرده و بعد از نزدیک به یک دهه؛ اسناد واحدهای مسکونی این پروژه را صادر نماید.

دیدگاه ها غیرفعال است