۶ ساختمان در استان البرز، در خطر ریزش هستند!

6 ساختمان در استان البرز، در خطر ریزش هستند!

تهدید بافت فرسوده برای ساکنین آن ها، هر روز بیشتر می شود. حالا در جدیدترین خبرها چنین شنیده می شود که مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز، از احتمال ریزش چند ساختمان در محدوده تقاطع خیابان های بوعلی و شهید بهشتی خبر داده است.

به گزارش پرشین سازه، این ساختمان ها ۶ عدد هستند و احتمالا به زودی، ساکنین آن ها را از ساختمان بیرون برده و آن جا را تخلیه کنند. مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز، اعلام کرد:

از حدود ۲ هفته پیش، ترک های بزرگ و عمیقی روی این ساختمان ها ایجاد شده است و هر لحظه امکان دارد که ساختمان ها دچار ریزش شوند.

منوچهر غفاری در ادامه اعلام کرد که علت اصلی این مشکل، احتمالا در خیابان بوعلی باشد. اما از آن جایی که حفظ جان ساکنین این ساختمان ها بسیار مهم است، دستور تخلیه ی این سازه ها از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز صادر شده است.

این مقام مسئول یادآوری کرد که طبقه ی اول این ساختمان ها تجاری است. طبقه ی دوم نیز کاربری های مسکونی و تجاری داشته و الباقی طبقات نیز خالی هستند.

غفاری تاکید کرد:

در یکی از این ساختمان ها، عمق ترک ها به حدی بوده است که به شیشه رسیده و آن را شکسته است. بنابراین هر لحظه احتمال ریزش آن وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اعلام کرد که در طی جلسه ای که با سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری برگزار شده است، قرار شده که شهرداری کرج با هماهنگی دیگر دستگاه های مسئول، فوراً نسبت به رفع خطر این ساختمان ها اقدام کنند.

موضوع بافت فرسوده و ساختمان های غیرپایدار کشور، تبدیل به بحران بزرگی شده است که جان ساکنین آن ها را به خطر می اندازد. روش ها و راهکارهای زیادی هم از سوی مسئولین و دولتمردان پیشنهاد شده است اما باید هرچه سریع تر فکری به حال این سازه ها صورت بگیرد. در غیر این صورت ممکن است شاهد وقوع حوادث جبران ناپذیری مثل متروپل و پلاسکو باشیم.

از سوی دیگر، عدم انتشار فهرست ساختمان های غیرایمن کشور باعث شده که گمانه زنی ها و نگرانی ها بیشتر شود. به همین دلیل است که انتشار خبری مبنی بر ترک خوردن ۶ ساختمان در استان البرز، می تواند تلنگری برای پیشبرد سریع تر طرح های بازسازی و مقاوم سازی باشد.

دیدگاه ها غیرفعال است