مش فولادی چیست؟ نکات مهم در خرید مش فلزی

مش یک نوع محصول فولادی است که برای تقویت بتن در سازه‌ها به ویژه در بخش گود برداری استفاده می‌شود. مش‌ فولادی با استفاده از میلگرد ساخته شده و به‌طور کلی به دو دسته مش ساده و مش آجدار تقسیم بندی می‌شود. در واقع در ساخت مش فلزی با ضخامت ۶ میلیمتر معمولا از میلگرد ساده استفاده شده و برای ضخامت‌های بالاتر آن میلگرد آجدار به کار گرفته می‌شود.

در این مطلب قصد داریم به بررسی مهمترین خصوصیات، ویژگی ها و کاربرد توری مش فولادی بپردازیم. در ادامه نیز عواملی که بر قیمت مش فولادی مؤثر است را بررسی می کنیم. در پایان چگونگی اطلاع از آخرین قیمت و بهترین روش خرید مش فولادی را با هم مرور می کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

توری مش فلزی

مش فولادی چیست؟

مش یک نوع محصول فولادی است که برای تقویت بتن در سازه‌ها به ویژه در بخش گود برداری استفاده می‌شود. مش‌ فولادی با استفاده از میلگرد ساخته شده و به‌طور کلی به دو دسته مش ساده و مش آجدار تقسیم بندی می‌شود. در واقع در ساخت مش فلزی با ضخامت ۶ میلیمتر معمولا از میلگرد ساده استفاده شده و برای ضخامت‌های بالاتر آن میلگرد آجدار به کار گرفته می‌شود.

  • برای محاسبه ابعاد مش فولادی، اندازه طول و عرض برگ مش، سایز میلگرد و اندازه چشمه لحاظ می‌شود. متدوال‌ترین و رایج‌ترین روش تولید مش فلزی، از طریق جوشکاری میلگردها است که خانه بندی‌های (چشمی) مختلفی دارند.
  • این محصول به علت مقاومت بالایی که در شناژ بندی ساختمان ایجاد می‌کند کاربرد زیادی داشته، همچنین قیمت مناسب آن باعث می‌شود تا تقاضا برای این نوع مش بالا باشد.
  • برای ساخت مش فلزی جوشی از میلگرد آجدار استفاده شده و ساختار آن به این صورت است که میلگرد عمود بر هم قرار داده می‌شوند و در ادامه نقاط اتصال به یکدیگر به‌شکل اتوماتیک یا دستی جوش داده می‌شوند.
  • برای تولید مش در ضخامت‌های ۸ الی ۱۲ بیشتر از میلگرد A2 استفاده می‌شود، چراکه این نوع میلگرد خواص جوش پذیری و انعطاف بیشتری نسبت به انواع دیگر آن دارد.

ویژگی و مشخصات فنی مش فولادی

چشمه یا همان فاصله بین خطوط عمودی و افقی شبکه مش فولادی، نقش مهمی در ویژگی های فنی دارد.

  • در ساخت مش فلزی با ضخامت ۶ یا ۸ میلیمتر معمولاً از میلگرد ساده و یا آجدار استفاده می شود. برای ضخامت‌های بالاتر و به منظور افزایش مقاومت و ایجاد اصطکاک و چسبندگی در بتن، میلگرد آجدار به کار گرفته می‌شود.
  • مش فولادی در باعث ایجاد مقاومت بالا در شناژ بندی ساختمان می شود. از این رو کاربرد زیادی در گودبرداری و اجرای فونداسیون انواع ساختمان دارد.
  • قیمت مش فولادی به دلیل تنوع در ابعاد، سایز و نوع میلگرد مناسب و مقرون به صرفه است. در نتیجه، تقاضا برای این نوع توری فلزی بالاست.
  • برای محاسبه ابعاد مش فولادی، اندازه طول و عرض برگ مش، سایز میلگرد و اندازه چشمه لحاظ می‌شود.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت مشاوره رایگان خرید و دریافت قیمت مش فولادی با تلفن ۸۸۶۶۸۲۱۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا به سایت شرکت توسعه فولاد و انرژی آراز ( آلور فولاد ) به آدرس alverfoolad.com مراجعه نمایید.

مش آجدار

روش ساخت مش فولادی

ساخت مش فولادی به این صورت است که میلگردها عمود بر هم قرار داده می‌شوند. سپس نقاط اتصال به یکدیگر به‌شکل اتوماتیک یا دستی جوش داده می‌شوند.

متدوال‌ترین و رایج‌ترین روش تولید مش فلزی، از طریق جوشکاری میلگردها است که خانه بندی‌های (چشمی) مختلفی دارند.

جوشکاری سبب می شود تا میلگردها دچار لقی و جابجایی نشوند. همچنین مقاومت و عملکرد آن ها تضمین خواهدشد. برای ساخت مش فلزی جوشی غالباً از میلگرد آجدار استفاده می شود.

برای تولید مش در ضخامت‌های ۸ الی ۱۲ بیشتر از میلگرد A2 استفاده می‌شود. چراکه این نوع میلگرد خواص جوش پذیری و انعطاف بیشتری نسبت به انواع دیگر آن دارد.

مزایای توری مش فلزی

  • افزایش قابل توجه در مقاومت کششی سازه
  • دوام و استحکام بسیار ایده آل به واسطه شکل هندسی منظم
  • تنوع بالا در ابعاد و سایزهای مختلف
  • دامنه بالای کاربرد توری مش فلزی در حوزه ساختمان و صنعت
  • سهولت در جابجایی و حمل و نقل
  • سرعت بخشیدن اجرا و کاربری ساده و آسان
  • بهینه سازی مصرف میلگرد و مفتول های فلزی
  • مقرون به صرفه بودن و کاهش هزینه ناشی از نصب

پرکاربردترین توری مش فولادی

پرکاربردترین انواع میلگرد استفاده شده در تولید توری مش میلگرد ۶ ، ۸ و ۱۰ بوده و به‌طور کلی، ابعاد هر یک برگ مش فولادی ۲ در ۶ متر است. توری مش در ساخت فونداسیون ساختمان‌ها، راهسازی و ساخت تونل، ساخت ایستگاه‌های مترو، پل‌ و سد‌های بتنی و غیره کاربرد دارد.

جدول وزنی مش فولادی

وزن مش با توجه به ضخامت مفتول و خانه بندی متفاوت است. برای مشاهده جدول وزن مش ۶، ۸ ،۱۰ ،۱۲ در انواع خانه بندی ها می توانید به صفحه مش فولادی در سایت آلور فولاد مراجعه نمایید.

قیمت مش فولادی

عوامل مختلفی روی قیمت مش فولادی یا قیمت مش فلزی تأثیر گذار است. مهمتر‌ین عامل این است که قیمت مش فولادی با قیمت میلگرد ارتباط مستقیم دارد. همچنین سایز میلگرد و نوع A1، A2 یا A3 بودن میلگرد نیز بر قیمت مش فولادی تأثیرگذار خواهد بود و محاسبه قیمت براساس کیلوگرم انجام می‌شود.

برای دریافت آخرین تغییرات قیمت مش فلزی شما می‌توانید با شماره ۰۲۱۸۸۶۶۸۲۱۴ تماس گرفته و از موجودی محصولات و نحوه سفارش و خرید مطلع شوید.

چگونه مش فولادی را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنیم؟

اگر برای خرید مش فولادی به دنبال شرکتی معتبر و تخصصی هستید، ما در آلور فولاد با تعهد و تخصص و با کمال افتخار در کنارتان خواهیم بود. اما چرا آلور فولاد؟ چون آلور فولاد یک مجموعه تخصصی، جوان و با انگیزه برای ارائه بهترین خدمات در زمینه آهن آلات است. چون در سایت آلور فولاد به آدرس www.alverfoolad.com می توانید قیمت مش فولادی و ورق آهن سیاه و ورق آلیاژی مانند: ورق st37 ، ورق سیاه ST52 ، ورق a516 ، ورق a283 و سایر قاطع فولادی را دریافت کنید. همچنین از مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شده و سفارش خود را با بهترین کیفیت و قیمت در جای جای ایران تحویل بگیرید.

برای دریافت قیمت مش فولادی با تلفن ۸۸۶۶۸۲۱۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

قیمت توری مش فلزی

دیدگاه ها غیرفعال است