پروفیل‌های ترموود کف

نقش پروفیل‌های ترموود کف در اجرای کفپوشی زیبا و بادوام

تاکنون نام پروفیل‌های ترموود کف به گوشتان خورده است؟ این پروفیل‌ها سطحی هموار و چسبیده به هم را ایجاد می‌کنند که راه‌رفتن بر روی آن‌ها لذت خاصی دارد. پروفیل ترموود دارای کاربردهای بسیار زیادی است و می‌توان از آن برای ساخت کف‌پوش استخر و… استفاده کرد. وجود چنین فضای زیبایی می‌تواند جذابیت مکان موردنظر شما را چندبرابر کند. از طرفی این پروفیل‌ها با توجه به پروسه تولید ترموود و حرارتی که به آن داده می‌شود، از مقاومت قابل‌توجهی نیز برخوردار هستند. به‌طورکلی استفاده از پروفیل‌های ترموود این روزها بسیار رایج و پرطرف‌دار شده است. اگر قصد آشنایی با این پروفیل‌ها را دارید، به‌هیچ‌عنوان این مطلب را از دست ندهید.

 پروفیل‌های ترموود

منظور از پروفیل‌های ترموود کف چیست و این پروفیل‌ها چه انواعی دارند؟

پروفیل‌های ترموود کف در واقع نوعی الوار ترموودی هستند که برای اجرای کف‌پوش مورداستفاده قرار می‌گیرند. انواع این پروفیل‌ها به طور معمول از ۳ الی ۶ متر طول دارند و همچنین از طرح‌ها، رنگ‌ها ابعاد، ضخامت و سطح مقطع متفاوتی نیز برخوردار هستند. برای انتخاب هر کدام از این پروفیل‌های ترموودی باید به نوع پروژه خود دقت داشته باشید. برای مثال پروفیل ترموود فضای داخلی و خارجی تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند و در دو مدل شیاردار و بدون شیار قابل‌تهیه هستند.

پروفیل ترموود یک محصول قیمت مناسب و مقاوم بوده و با استفاده از روش بخاردهی، به آن حرارت داده شده است. این فرآیند موجب شده که تقریباً کلیه رطوبت این چوب حذف شود و پروفیل ترموود به پایداری بالایی برسد. علاوه بر این، تمامی رزین موجود در این چوب نیز از بین رفته و باعث می‌شود که پروفیل‌های ترموود کف با مشکلاتی نظیر ترک‌خوردگی، پوسیدگی، نفوذ قارچ، حشره و… مواجه نشوند.

این پروسه تولید سبب زیبایی منحصربه‌فرد این پروفیل‌های ترموودی خواهد شد. به‌منظور ساخت و استفاده پروفیل ترموود به محصولی نیاز است که علاوه بر زیبایی، ویژگی‌‌های دیگری نظیر طول عمر بالا نیز داشته باشند و در برابر عوامل طبیعی مختلف مانند باران، برف، نور خورشید و… با مشکل مواجه نشوند. هر یک از پروفیل‌های ترموود زیبایی طبیعی دارند و بامهارت بسیار زیادی اصلاح و ساخته شده‌اند و آن‌ها را می‌توان به‌عنوان ترکیبی از علم، هنر، زیبایی و دوام معرفی کرد.

پروفیل‌های ترموود کف توانایی تحمل وزن‌های سنگین را دارند و از آن‌ها می‌توان در فضاهای باز و بسته استفاده کرد. این پروفیل‌ها حداکثر از سطح زمین بالاتر هستند و به طور معمول به ساختمان وصل می‌شوند. در ادامه برخی از انواع این پروفیل‌های ترموودی را معرفی خواهیم کرد.

پروفیل SHP-Size26

یکی از انواع پروفیل ترموودی پروفیل SHP-Size26 نام دارد. این چوب از ضخامت قابل‌توجهی برای استفاده در کف برخوردار است. از کاربردهای این نوع پروفیل، می‌‌توان به استفاده از فضاهای مرطوب مانند دور استخر و سونا اشاره کرد. ترموود به طور ذاتی ضد رطوبت است.

اما باتوجه‌به بار فیزیکی که به این چوب کف وارد می‌‌شود، بهتر است این پروفیل را مورداستفاده قرارداد. چرا که علاوه بر دوام بالا نسبت به رطوبت، تحمل بار فیزیکی مناسبی نیز دارد. به‌طورکلی پروفیل SHP-Size26 یکی از بهترین پروفیل‌ها برای استفاده در فضاهای مختلف به شمار می‌‌آید.

 پروفیل‌های ترموود

پروفیل Glulam

از سایر پروفیل‌های ترموود کف که کاربردهای بسیار زیادی نیز دارد، می‌توان به پروفیل Glulam اشاره کرد. این پروفیل نیز مناسب استفاده در فضاهای مختلف از جمله در معرض نور خورشید و یا رطوبت است. کاربردهای پروفیل Glulam متفاوت هستند که به برای مثال می‌توان از کف استخر، آلاچیق، کف سونا، حمام و… نام برد. این پروفیل از درخت کاج تولید شده و قیمت مناسبی نیز دارد.

پروفیل چوب ترموود کف چه کاربردهایی دارد؟

همان‌طور که اشاره شد، یکی از مهم‌ترین و بهترین مزایای پروفیل‌های ترموود کف، موارد استفاده متعدد آن‌ها است. اگر قصد دارید کف فضای موردنظر خود را به پایدارترین، مقاوم‌ترین و همچنین زیباترین شکل ممکن، طراحی و کف‌پوش کنید، ترموود و پروفیل‌های این چوب گزینه بسیار جذابی به شمار می‌آیند.

با توجه به این که پروفیل‌های ترموود ویژگی‌های از قبیل زیبایی طبیعی، ثبات ابعاد و… را دارند، در موارد بسیار زیبایی مانند طراحی کف رستوران‌ها و کافه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرند. از این پروفیل‌ها همچنین می‌توان برای طراحی کف تراس نیز استفاده کرد.

از دیگر کاربردهای پروفیل‌های ترموود کف می‌‌توان به کف آلاچیق اشاره کرد. استفاده از این چوب برای کف آلاچیق، جذابیت خاصی به این بخش می‌بخشد. از سوی دیگر با استفاده از این پروفیل‌ها می‌توان به زیباترین شکل ممکن طراحی کف پاسیو و جکوزی را نیز به انجام رساند. همچنین طراحی کف پیاده‌راه باغ با به‌کارگیری این پروفیل‌ها امکان‌پذیر است.

برخی دیگر از کاربردهای پروفیل ترموودی کف:

  • کف پرگولا
  • کف بالکن
  • روف گاردن
  • کف فلاورباکس
  • کف هتل‌ها و مغازه‌های مختلف
  • کف پاساژ و فضاهای نمایشی
  • کف آشپزخانه، اتاق، پذیرایی و…

 پروفیل‌های ترموود

تهیه پروفیل‌های ترموود کف از پارس آرای کوهستان

همان‌طور که در این مطلب اشاره شد، پروفیل‌های ترموود کف می‌توانند در موارد بسیار زیادی نظیر استخر، سونا، روف‌گاردن و… مورداستفاده قرار گیرند و مزایای بسیاری را برای صاحب پروژه داشته باشند. در واقع استفاده از این پروفیل‌ها می‌تواند باعث بالارفتن مقاومت کف‌پوش، زیبایی و… شود.

اگر قصد خرید پروفیل ترموود از یک مجموعه معتبر را دارید، ما در پارس آرای کوهستان در خدمت شما هستیم. مجموعه ما علاوه بر ارائه خدمات فروش پروفیل ترموود کف، اجرای ترموود را نیز باکیفیت بالا و استفاده از بهترین نصاب‌های این چوب انجام می‌‌دهیم. پارس آرای کوهستان مزایای دیگری مانند گارانتی، اجرای استاندارد و سریع، استفاده از بهترین ترموودها، قیمت مناسب و… در اختیار شما قرار می‌دهد.

سؤالات متداول

چه عواملی در قیمت خرید پروفیل‌های ترموود کف مؤثر هستند؟

فاکتورهای مختلفی نظیر ابعاد، ضخامت، جنس، نوع درخت، ضخامت و رنگ پروفیل ترموود در قیمت آن تأثیر دارند. از طرفی تعرفه مجموعه موردنظر، قیمت ارز و نوع پروژه شما نیز در این قیمت مؤثر است.

مهم‌ترین مزایای پروفیل ترموود چه مواردی هستند؟

از مزایای پروفیل ترموود کف می‌توان به زیبایی خاص، مقاومت در برابر رطوبت، بادوام نسبت به رشد و هجوم قارچ، حشره، آفت، قارچ، مقاومت بالا در برابر هوازدگی، ترک‌خوردگی و پوسیدگی، عایق حرارت و صوت، رنگ طبیعی، عدم تغییر ابعاد و… اشاره کرد.

دیدگاه ها غیرفعال است