طرح نهضت ملی مسکن، اولویت سازمان ملی زمین و مسکن!

طرح نهضت ملی مسکن، اولویت سازمان ملی زمین و مسکن!

بدون تامین زمین نمی توان امیدواری چندانی به طرح نهضت ملی مسکن داشت. به همین دلیل است که رئیس سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد که اصلی ترین اولویت این سازمان، همین طرح است.

به گزارش پرشین سازه ، در نشستی که مدیران سازمان ملی زمین و مسکن داشتند، بر پیگیری تامین زمین برای طرح نهضت ملی مسکن تاکید شد.

رئیس این سازمان نیز در بخشی از این جلسه به مسئله ی ساخت شهرک های جدید اشاره کرد و تاکید نمود که این وظیفه به عهده سازمان گذاشته شده است.

ارسلان مالکی تاکید کرد که برای پیگیری این موضوع و به ثمر نشاندن این وظیفه، به کار جهادی و همگانی نیاز است.

یکی دیگر از وظایفی که سازمان ملی زمین و مسکن دارد، حمایت جدی از قانون جوانی جمعیت است. معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه اعلام کرد که با بانک ها و بخش خصوصی همکاری های ویژه ای دارند. همچنین بر اساس قانون مزبور، باید زمین و مسکن واگذار کنند.

ارسلان مالکی خاطرنشان ساخت که وظایف جدید سازمان باید با تلاش بیشتر و کار شبانه روزی پیگیری شده و به پیش برود.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد که بر اساس آمارهای موجود، حدود ۴ میلیون نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند. این موضوع بدین معناست که تمام این افراد نیازمند خانه می باشند.

وی اعلام کرد: برای رفع نیاز این متقاضیان، باید ماموریت خود را خالصانه و جهادی و در نهایت جدیت انجام دهیم و سرعت کار را بالا ببریم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد که مطالبه ی عمومی و انتظارات دولت و مجلس از سازمان ملی زمین و مسکن، کاملا به حق است و باید تمام توان خود را در جهت اجرا کردن این مطالبات به کار ببریم.

ارسلان مالکی، معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد که بدون همدلی، پرهیز از حاشیه و مسئولیت پذیری نمی توان مشکلات و مسائل مربوط به تولید مسکن را برطرف کرد. باید در رفع این موانع، انعطاف داشته باشیم و برای حل آن ها مشارکت موثر را در پیش بگیریم.

این مقام مسئول در حوزه ی زمین و مسکن تاکید کرد که تا زمان حصول نتیجه ی مناسب، نباید دست از پیگیری برداشت. وی همچنین تاکید کرد که مدیران کل برای این که امور را به درستی پیش ببرند، باید ارتباط نزدیکی با ادارات کل راه و شهرسازی استان ها داشته باشند.

مالکی به تمام مدیران ارشد تاکید کرد که ماموریت های استانی باید بر حل یک معضل اساسی، تمرکز داشته باشند و حتما به نتیجه برسانند.

وی همچنین تاکید کرد که تمام دفاتر سازمان ملی زمین و مسکن باید عملکرد خود را به اطلاع عموم مردم برسانند. رئیس هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن خاطرنشان ساخت که اتفاقات بزرگ زیادی در سازمان متبوع خودش رخ می دهد که قابلیت اعلام عمومی دارد. با انتشار اخبار مربوط به این اتفاقات، می توان حس امید را در جامعه تقویت کرد.

این مقام مسئول همچنین به توضیح شرایط طرح نهضت ملی مسکن پرداخت و اعلام کرد که فشار کار در اجرای این طرح به قدری بالاست که هرگونه ممانعت یا کم کاری، خود به خود به حذف عامل فشار منجر می شود.

وی تاکید کرد که هیچ کسی نمی تواند در این حوزه کم کاری کند و برای انجام تکالیفی که بر عهده ی این سازمان نهاده شده، فرصتی جهت تعلل و کوتاهی نیست.

جلسه ی مدیران سازمان ملی زمین و مسکن به صورت منظم برگزار می شود و در طی این جلسه، موضوعات مختلفی بررسی می گردد و مدیران این سازمان به ارائه ی گزارش عملکرد و برنامه هایی که در آینده برای حوزه ی مسکن دارند، می پردازند.

همچنین در طی این جلسه موضوعات دیگری همچون هماهنگی میان دفاتر مختلف سازمان ملی زمین و مسکن و تعیین اولویت ها نیز پیگیری می شود. مدیران باید برنامه های خود را با جزئیات، ارائه کنند.

با توجه به شرایطی که در حال حاضر وجود دارد، به نظر می آید که اراده ی جدی تری برای ساخت مسکن در پیش است. سازمان ملی زمین و مسکن نیز به عنوان یکی از اصلی ترین متولیان طرح نهضت ملی مسکن، وظیفه ی شناسایی و واگذاری زمین را به عهده دارد.

بر اساس گزارش های موجود، هنوز هم زمین کافی برای ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی شناسایی نشده و در مرحله ی تامین زمین باقی مانده ایم. زمان به سرعت در حال گذر است و هر روز، انتقادات نسبت به عملکرد دولت در اجرای طرح مزبور، بیشتر می شود.

دیدگاه ها غیرفعال است