تامین زمین نهضت ملی اسلامشهر همچنان در ابهام!

تامین زمین نهضت ملی اسلامشهر همچنان در ابهام!

متقاضیان مسکن ملی اسلامشهر، همچنان در انتظارند!


تامین زمین یکی از اصلی ترین معضلات نهضت ملی مسکن استان تهران است و به نظر می آید که راهکارهای در نظر گرفته شده برای حل این معضل، تا به امروز جوابگو نبوده اند. همین چند وقت پیش بود که مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران اعلام کرد که متقاضیان مسکن ملی اسلام شهر باید به رباط کریم، جا به جا بشوند چرا که زمین کافی در این شهرستان وجود ندارد.

به گزارش پرشین سازه ، مدتی بعد از اعلام این موضوع توسط مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، این موضوع منتفی شد و اعلام کردند که اجباری در این جا به جایی وجود ندارد. اما حالا که ۵ ماه از این خبر گذشته، هنوز هم خبری از تامین زمین متقاضیان مسکن ملی اسلام شهر نیست.

در ابتدای آبان ماه سال گذشته، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، پیامکی برای متقاضیان مسکن ملی اسلامشهر ارسال کرد و به آنها خبر داد که باید به طرح رباط کریم الحاق شوند چرا که زمین کافی و ظرفیت خالی در اسلامشهر وجود ندارد.
در این پیامک خاطرنشان شده بود که به دلیل وجود ظرفیت خالی در شهرستان رباط کریم، بخشی از این متقاضیان به طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان منتقل خواهند شد. در این پیامک از متقاضیان درخواست شده بود که در صورت عدم تمایل به شرکت در طرح مزبور به اداره کل راه و شهرسازی اسلامشهر واقع در شهرک قائمیه مراجعه کنند. همچنین برای مراجعه متقاضیان، تا پایان آبان ماه، مهلت زمانی تعیین شده بود.

بعد از پیگیری هایی که توسط خبرنگاران از اداره کل راه و شهرسازی تهران در خصوص این پیامک صورت گرفت، چنین توضیحی ارائه شد: تعداد کلی متقاضیانی که در جنوب غرب تهران یعنی شهرستان های اسلامشهر و رباط کریم تایید نهایی شده اند به ۵۵۰۰ نفر می رسد. در این میان، شهرستان اسلامشهر سه پروژه ی کلی مسکن سازی را آغاز کرده است. ۲۶۸۰ واحد در پروژه شهید همت پلاک عدل آباد، ساخت و ساز را آغاز کرده اند. ۸۰۰ واحد دیگر نیز در پروژه شهید سلیمانی پلاک واوان شروع شده است و در پروژه شهید کلانتری پلاک ملک آباد نیز ۷۷۰ واحد آغاز به ساخت کرده اند.

در نتیجه، برای ۵۵۰۰ متقاضی تایید شده، فقط ۴۲۵۰ واحد آغاز به ساخت کرده اند. الباقی متقاضیان نیز در پروژه بازارک رباط کریم جانمایی شده اند. قرار است در این منطقه، ۱۲۵۰ واحد مسکونی برای متقاضیان اسلامشهری ساخته شود.
بر اساس این توضیحات، می توان اعلام کرد که هم اکنون بخشی از پروژه های مسکن سازی اسلامشهر آغاز به کار کرده اند و الباقی واحدهایی که زمینی برایشان تامین نشده نیز به رباط کریم، انتقال یافته اند.
بر اساس گفته های روابط عمومی راه و شهرسازی استان تهران، ظرفیت سایت بازارک رباط کریم، ۵۳۸۰ واحد مسکونی است. بنابراین به راحتی می تواند پذیرای الباقی متقاضیان اسلامشهری دارد. همچنین این سایت نزدیک به ۱۲ کیلومتر با اسلامشهر فاصله دارد که مسافت چندان زیادی نیست.

روابط عمومی این اداره تاکید کرد که موضوعات مطرح شده از طریق پیامک به اطلاع کلیه متقاضیان مسکن رسیده است و حتی نام پروژه نیز به متقاضیان مزبور گفته شده است. اساساً ارسال پیامک به همین منظور انجام شده است.
کمی بعد، تمام این اظهارات مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران منتفی شد و اعلام گشت که جا به جایی متقاضیان اسلامشهری به رباط کریم، کلاً منتفی شده است. بنابراین پیامکی که چندی قبل برای این متقاضیان نهضت ملی مسکن ارسال شده، فاقد اهمیت و ارزش است.
ایشان در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان ساخت که بعد از پیگیری های فراوان در اداره کل راه و شهرسازی، زمین موردنیاز برای متقاضیان اسلامشهری در حال تامین است. البته این اختیار همچنان با متقاضیان است که به جای اسلامشهر، رباط کریم را انتخاب کنند اما هیچ الزام و اجباری در این خصوص وجود ندارد.
حالا ۵ ماه است که از این سخنان مدیرکل راه و شهرسازی استان می گذرد اما هیچ خبر خاصی در خصوص تامین زمین نشده است. بیش از دو سال است که این متقاضیان در انتظار ارسال پیامک جهت واریز قسط اول خود هستند اما تا به امروز، این پیامک ارسال نشده و حتی خبر خاصی در مورد زمین های این متقاضیان نیز وجود ندارد.
در این شرایط بسیاری از متقاضیان مسکن ملی اسلامشهر تکلیف خود را نمی دانند و هنوز مشخص نیست که آیا زمین مورد نیاز برای ساخت واحدهایشان در اسلامشهر تامین شده یا ناچارند به رباط کریم، جا به جا شوند؟!

نکات قابل توجه
  • تامین زمین یکی از مهمترین چالش های پیش روی نهضت ملی مسکن در استان تهران است.
  • متقاضیان مسکن ملی اسلامشهر مدتی است که منتظر تامین زمین برای ساخت واحدهای مسکونی خود هستند.
  • هنوز هیچ خبر قطعی در مورد تامین زمین برای این متقاضیان اعلام نشده است.

دیدگاه ها غیرفعال است