اب بندی نمای ساختمان چه تاثیری در ساختمان دارد؟

ساختمان محلی است که قرار است در آن به کار یا زندگی بپردازیم و ایجاد محیطی مناسب و دلپذیر را تجربه کنیم. به همین دلیل، آماده‌سازی ساختمان از جمله مواردی است که باید به آن توجه شود. یکی از مهم‌ترین مواردی که قبل از سکونت در هر ساختمان باید به آن توجه شود، اب بندی نماست.
اب بندی نمای ساختمان

آب بندی به چه معناست؟

ساختمان‌ها در معرض عوامل محیطی مختلفی از جمله آب و رطوبت قرار دارند. ساختمان‌هایی که عایق‌کاری نمی‌شوند، آب و رطوبت از ساختار آن‌ها عبور می‌کند و وارد لایه‌های عمیق می‌شود. این نم کم‌کم به گچ‌کاری‌ها می‌رسد و در نتیجه، خطر ریزش ساختمان افزایش پیدا می‌کند. در بسیاری از موارد دیده شده است که دیوار یا سقف ساختمان دچار ریزش می‌شود و این مسئله می‌تواند به دلیل عدم عایق کاری مناسب ساختمان باشد که هیچ لایه‌ نفوذناپذیری در مقابل رطوبت وجود ندارد. باتوجه به این مسئله، افرادی که به دنبال افزایش ایمنی ساختمان خود هستند، باید به این روش توجه داشته باشند و آن را به‌صورت اصولی به‌کار ببرند.

اب بندی نما با طناب

یکی از روش‌هایی که برای اب بندی ساختمان پیشنهاد می‌شود، اب بندی نما با طناب است. ساختمان‌هایی که دارای نمای سنگ هستند، باید به استفاده از این روش توجه داشته باشند. در این روش، فضای خالی میان سنگ‌ها با استفاده از مواد باکیفیت پوشش داده می‌شود و رطوبت نمی‌تواند از این درزها عبور کند و به بخش داخلی ساختمان برسد. البته باید بدانید این فضا می‌تواند با چسب یا هر متریال دیگری پر شود. مسئله‌ای که اهمیت دارد این است که این مواد باکیفیت باشند و برای مدت طولانی درزها را پوشش دهند و اجازه ندهند که رطوبت از میان درزها عبور کند.

اب بندی نما بدون داربست چه مزیت‌هایی دارد؟

زمانی که از اب بندی نما صحبت می‌شود، یکی از روش‌هایی که وجود دارد، استفاده از طناب است که در این روش نیاز به ایجاد داربست در جلوی ساختمان نیست. در گذشته، برای اینکه سطح ساختمان در برابر عوامل محیطی عایق شود، مجریان مجبور بودند که داربست‌هایی را در جلوی ساختمان‌ها قرار دهند و این مسئله مشکلات زیادی را به‌وجود می‌آورد. بهتر است بدانید وجود داربست در جلوی ساختمان باعث می‌شود که بخشی از فضای کوچه که محل رفت‌وآمد همسایگان است، بسته شود و در نتیجه، ممکن است همسایگان و افرادی که در آنجا حضور دارند، اعتراض کنند.

همچنین، هزینه‌های ایجاد داربست زیاد است و افراد باید بودجه زیادی را به این کار اختصاص دهند. مسئله دیگری که باعث شده است ایجاد داربست به‌عنوان یک روش قدیمی برای عایق کاری کنار گذاشته شود، زمان زیادی است که باید صرف شود تا داربست‌ها در فضای روبه‌روی ساختمان قرار گیرند. باتوجه به تمامی این موارد، اب بندی نما بدون داربست روش مناسبی است که می‌تواند به شما کمک کند در زمان کوتاه و با هزینه مقرون‌به‌صرفه به اهداف خود برسید.

اب بندی نما بدون داربست

عایق کاری نما چیست؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان ساختمان‌سازی مطرح می‌شود، عایق کاری نما ساختمان است. ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا عایق کاری اهمیت زیادی دارد و تمامی ساختمان‌ها باید به آن اهمیت دهند. بهتر است بدانید مهم‌ترین فایده‌ای که با عایق کاری و اب بندی نما به‌دست می‌آید، تثبیت دمای ساختمان است. این امر بدین معناست که با ایجاد لایه‌های محافظ در بدنه ساختمان، آب، رطوبت، گرما و سرما از طریق درزهایی که ممکن است در دما وجود داشته باشند، به فضای داخلی ساختمان راه پیدا نمی‌کنند و همین امر باعث می‌شود حرارت در داخل ساختمان‌ها حفظ شود.

باتوجه به این مسئله که این روزها استفاده بهینه از منابع مدنظر قرار گرفته است، بهتر است بدانید اب بندی نما می‌تواند برای حفظ محیط زیست نیز مناسب باشد. زمانی که سطح ساختمان عایق‌بندی شده‌ است، در فصول سرد سال نیاز ندارید دائما بخاری را روشن کنید و فضا را گرم کنید. همچنین، در فصول گرم سال، هوای خنک از ساختمان خارج نمی‌شود. این مسئله نقش موثری در کنترل هزینه‌ها دارد و باعث می‌شود شما هزینه کمی را بابت سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان خود پرداخت کنید.

چگونه بهترین عایق کار ساختمان را پیدا کنیم؟

استخدام عایق کار ساختمان اهمیت زیادی دارد و باید باتوجه به موارد متعددی صورت گیرد. درصورتی‌که عایق‌کار به درستی انتخاب نشود، ممکن است به سطح نمای ساختمان آسیب وارد شود. باتوجه به این مسئله، در انتخاب شرکتی که کار عایق‌کاری و اب بندی نما را انجام می‌دهد، باید به برخی از نکات توجه کنید که به شرح زیر هستند:

  • بررسی تخصص: یکی از مهم‌ترین مواردی که در زمان استخدام عایق کار باید به آن توجه داشته باشید، بررسی تخصص فرد یا شرکتی است که قرار است این کار را برای شما انجام دهد. باتوجه به این مسئله، شما باید رزومه شرکت را به دقت بررسی کنید و مطمئن باشید که آن شرکت می‌تواند کار شما را به خوبی انجام دهد.
  • استفاده از روش‌های جدید: پیشتر در این متن به این موضوع اشاره کردیم که استفاده از داربست، روش قدیمی است و شرکت‌های مربوطه برای آب‌بندی باید از روش‌های نوین استفاده کنند. به‌طور مثال، استفاده از طناب روش مناسبی است که به شما کمک می‌کند کار آب‌بندی را به خوبی انجام دهد.
  • قیمت: بهتر است قبل از آنکه کار خود را به یک عایق‌کار بسپارید، ابتدا در مورد قیمت جویا شوید و پس از آنکه مطمئن شدید قیمت برای شما مقرون‌به‌صرفه است، کار خود را به آن فرد بسپارید.

بهترین عایق کار ساختمان

برای اب بندی نما به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد دلایل اب بندی نما در اختیار شما قرار دهیم. همانطور که متوجه شده‌اید، این روش باعث می‌شود لایه مقاومی در ساختمان به‌وجود بیاید و دیگر آب و رطوبت به داخل ساختمان نمی‌رود و این مسئله به حفظ ثبات دمای ساختمان کمک می‌کند. اگر به دنبال مرکز معتبری برای انجام امور مرتبط با عایق کاری نما و اب بندی نما هستید، می‌توانید به شرکت میهن راپل مراجعه کنید. میهن راپل به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکزی است که خدمات را با کیفیت بسیار بالا انجام می‌دهد و به شما کمک می‌کند مشکلات ساختمان خود را رفع کنید.

دیدگاه ها غیرفعال است