نهضت ملی مسکن در آستانه تحویل ۶۰۰ هزار واحد

طرح نهضت ملی مسکن

طرح نهضت ملی مسکن


در روزهایی که عمر چندانی از دولت سیزدهم باقی نمانده و باید به زودی مسئولیت را به دولت چهاردهم واگذار کند، صحبت از تحویل ۶۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان می شود.

به گزارش پرشین سازه ، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده که نزدیک به ۲ میلیون واحد مسکونی دیگر نیز در دست ساخت است و امید می رود که ساخت و ساز این واحدها نیز به زودی پایان یابد.

هادی عباسی در روزهای گذشته، سفری به جزیره قشم داشت تا کلنگ زنی دو طرح جاده ای را انجام دهد و تفاهم نامه ای برای احداث ۲ هزار واحد مسکونی در محدوده شهر قشم منعقد کند. این مقام مسئول در طی این سفر، از تکمیل و تحویل ۶۰۰ هزار واحد مسکونی به متقاضیان نهضت ملی مسکن خبر داد!

وی همچنین تاکید کرد که تکمیل مسکن مهر نیز در دستور کار قرار گرفته و به زودی با اجرای طرح ها و خدمات روبنایی، طرح مزبور نیز به پایان خواهد رسید.

وضعیت نهضت ملی مسکن قشم

هادی عباسی در بخش دیگری از بازدید خود به این نکته اشاره کرد که جزیره قشم یکی از شهرهای پیشرو در اجرای طرح نهضت ملی مسکن بوده است و هدفگیری های خوبی منطبق با مطالعات علمی برای ساخت مسکن در این جزیره صورت گرفته است.

وی مجدداً تاکید کرد که داشتن یک مسکن از جمله حقوق شهروندی است و شهید ابراهیم رئیسی نیز تاکید زیادی بر خانه دار شدن مردم داشت.

این مقام مسئول اعلام کرد که اگر افراد جامعه خانه داشته باشند، بنیان خانواده تقویت می شود و حتی رشد اقتصادی نیز حاصل می گردد و شغل ایجاد می شود. البته قبل از هر چیزی باید نگاه سرمایه ای به خانه تغییر کند و مسکن به یک کالای مصرفی پایدار تبدیل شود.

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در بخش دیگری از صحبت های خود اعلام کرد:

ایران کشور بزرگی است و در حال حاضر، فقط نیم درصد پهنه کشور به شهرها اختصاص پیدا کرده. در صورتی که عرضه زمین افزایش پیدا کند، مسکن به یک کالای مصرفی تبدیل خواهد شد.

در همین راستا، هادی عباسی، تفاهم نامه ای سه جانبه برای آماده سازی و اجرای ۲ هزار واحد مسکونی در جزیره قشم امضاء کرد. دو طرف دیگر این تفاهم نامه، سازمان منطقه آزاد قشم و مدیرعامل بانک مسکن بودند.

بر اساس این تفاهمنامه، قرار است که زمین مناسب، پروانه ساخت، اعتبارات عمرانی و تسهیلات بانکی به متقاضیان حائز شرایط مسکن ملی در جزیره قشم تعلق بگیرد. هادی عباسی، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، عادل پیغامی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و عباس حسینی مدیرعامل بانک مسکن سه طرف این تفاهمنامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی بودند.

لازم به ذکر است که تفاهمنامه مزبور در راستای اجرای اصل ۳۱ قانون اساسی و اجرای قانون جهش تولید مسکن بود. قرار است برای ساخت این واحدهای مسکونی از ظرفیت اداری و قانونی طرف های مسئول استفاده شود.

در صورتی که تفاهمنامه مزبور به خوبی پیش برود، اولین گام جدی و مهم برای خانه دار کردن جوانان و خانواده های ساکن قشم خواهد بود که در دولت سیزدهم رقم خورده است. کلنگ زنی این واحدها نیز در محور سوزا به زیرانگ جزیره قشم انجام شده است و به زودی شاهد ساخت و ساز این ۲ هزار واحد خواهیم بود.

عملیات بهسازی محور مزبور در روز یکشنبه با حضور معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی و جمعی دیگر از مسئولین شهری قشم آغاز شد. در مراسم کلنگ زنی این محور، معاونان و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم، علما و بزرگان قشم و مسئولان اجرایی استان هرمزگان نیز حضور داشتند.

قرار است که طرح مزبور به طول هشت کیلومتر و اعتبار ۱ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال باشد و در طی آن عملیات خاکی، ابنیه فنی، رفیوژ میانی، روشنایی و آسفالت این محور انجام شود.

جزیره قشم که در نوار ساحلی جنوب واقع شده، وسعتی برابر با ۱۵۰۰ کیلومتر مربع داشته و نزدیک به ۳۰ کیلومتر خط ساحلی دارد. به همین دلیل است که می توان تمهیدات خوبی برای راه اندازی اقتصاد دریامحور در آن پیاده سازی کرد. البته پیش از هر چیزی باید مسکن سازی در این خطه صورت بگیرد و نیاز ساکنان این جزیره به مسکن برطرف شود.

جزیره هایی مثل هنگام و لارک نیز که جزو شهرستان قشم محسوب می شوند نیز فرصت بسیاری مناسبی برای ساخت و ساز دارند و می توان با توجه به موقعیت آن ها نسبت به تنگه هرمز، رونق اقتصادی خوبی در آن ها ایجاد کرد.

دیدگاه ها غیرفعال است