نحوه تعویض سختی گیر پکیج

وظیفه فیلتر یا سختی گیر محافظت از پکیج می باشد و وقتی آب به همراه سختی وارد مدار پکیج گردد رسوبات آن موجب تولید جرم در پکیج شده و راندمان آن را کاهش می دهد. بنابراین با استفاده از یک سختی گیر این مشکل حل شده و راندمان و عملکرد پکیج نیز حفظ می گردد. به همین منظور سختی گیرهای مختلفی در بازار وجود دارد که هر یک ساختار و عملکرد خاص خود را دارند که فیلتر پلی فسفات یکی از آن ها بوده و با نصب و استفاده از آن، به مرور زمان لازم است کارتریج آن تعویض گردد. تعویض این فیلتر کار سختی نبوده و با تخلیه کردن آب پکیج و باز کردن فیلتر به راحتی قابل تعویض می باشد. بعد از تعویض کارتریج، شیر ورودی آب سرد پکیج را باز می کنیم و بعد شیر پرکن پکیج را باز کرده تا گیج بین ۱ تا ۱.۵ بار برسد باز می ماند. وقتی به این حالت رسید شیر پرکن را بسته و می توان پکیج را روشن کرده و از آن استفاده نماییم.

انواع سختی گیر پکیج

نحوه تعویض کارتریج پلی فسفات پکیج

وقتی زمان تعویض کارتریج فرا رسید لازم است قبل از هر اقدامی، پکیج را از مدار آب خارج کنیم به همین منظور اول باید شیر فلکه اصلی پکیج بسته شود. در ادامه با باز کردن شیر پر کن پکیج کار را ادامه داده و یک شیر آبگرم مصرفی در پایین ترین سطح مانند شیر روشویی باز می کنیم تا تمام آب موجود در پکیج تخلیه شود. حالا زمان باز کردن فیلتر شده و باید بخش پلی فسفات فیلتر باز شود و سپس کارتریج فیلتر پکیج خارج گردد. در اینجا باید کارتریج جدید که از فروشگاه های معتبر تصفیه آب و پکیج و رادیاتور خریداری شده است در محل مناسب آن جایگذاری گردد و فیلتر بسته شود.(دقت کنید که واشر سختی گیر را در این مرحله برای آب بندی ببندید) در ادامه و بعد از تعویض کارتریج، شیر ورودی آب سرد پکیج را باز می کنیم و سپس شیر پرکن پکیج باز می شود و تا گیج بین ۱ تا ۱.۵ بار برسد باز می ماند. وقتی به این حالت رسید شیر پرکن را بسته و می توان پکیج را روشن کرده و از آن استفاه نماییم.

چرا باید کارتریج پلی فسفات سختی گیر پکیج رو تعویض کنیم

کارتریج پلی فسفات یک عمر مفید دارد و بسته به سختی آب منطقه محل زندگی بین بازه ۶ ماه تا ۲ سال می باشد. بنابراین برای این که کیفیت عملکرد سختی گیر حفظ شود و هدف کاربرد سختی گیر از بین نرود لازم است در زمان تعویض این عمل صورت گرفته تا کیفیت دستگاه حفظ شود. در واقع سنگ های پلی فسفات به مرور زمان و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و انجام عمل فیلتراسیون، حل شده و خود این مورد عاملی برای به وجود آمدن رسوب و گرفتگی در پکیج می گردد. به همین دلیل شرکت های سازنده این نوع فیلتر برای محافظت آن از نور خورشید و جلوگیری از حل شدن پلی فسفات، محفظه آن را به شکل رنگی و غیرشفاف ساخته اند تا طور عمر کارتریج را افزایش دهند.

نشانه های زمان تعویض سختی گیر پکیج

تشخیص درست زمان تعویض سختی گیر تا حدی دشوار است اما با نشانه هایی می توان این کار را انجام داد. اگر فیلتر دارای زمان و تاریخ تعویض باشد کار تا حدی آسان می شود که البته این زمان نیز بسته به میزان استفاده، نوع فیلتر و کیفیت آب محل زندگی می تواند تغییر کند و همگی بر میزان استفاده از فیلتر و زمان تعویض آن تاثیر دارند. با این وجود، علائم مختلفی وجود دارد که نشان می دهد زمان تعویض فیلتر فرا رسیده و باید برای آن اقدام کرد. در خصوص این نشانه ها می توان گفت وقتی فشار پکیج یا سرعت جریان افت پیدا می کند، مزه یا بوی آب تغییر کرده، صدای خش خش از پکیج شنیده می شود و حباب یا جریان نامنظم آب اتفاق می افتد، کدر شدن و تغییر رنگ آب و پایان تاریخ انقضای فیلتر فرا می رسد، همگی می توانند نشانه رسیدن زمان تعویض فیلتر باشند.

mpgnob1iat7j.jpg

نصب سختی گیر بر روی پکیج

اگر تاکنون از سختی گیر بر روی پکیج دیواری استفاده نکردید میتوانید بعد از شیر آب سرد ورودی به پکیج قبل از شلنگ اقدام به این کار نمایید

انواع سختی گیر

سختی گیر یا رسوب گیر پکیج و آبگرمکن با توجه به ساختار و عملکرد آن ها دارای انواع مختلفی هستند که هریک ویژگی های خاص خود را دارند و در این بخش به توضیح و بررسی کارکرد آن ها پرداخته تا با هر یک به شکل مطلوب آشنا شوید.

ffk5qwhnyjys.jpg

فرق فیلتر پلی فسفات و پلی مگنت چیست؟

فیلتر پلی مگنت همان طور که از نام آن مشخص است از ترکیب دو روش یعنی پلی فسفات و مغناطیسی به وجود آمده است و می توان گفت جزو بهترین رسوب گیرها محسوب می شود، اما فیلتر پلی فسفات یک هوزینگ استوانه ای شکل دارد که دارای یک ورودی و یک خروجی است. ورودی آن به شیر آب تغذیه کننده پکیج یا آبگرمکن متصل می شود و خروجی آن به ورودی پکیج اتصال پیدا می کند. بنابراین قبل از ورود آب به داخل پکیج سختی آن گرفته شده و مانع از تشکیل رسوبات می شود.

فیلترمغناطیسی

فیلتر و سختی گیر معناطیسی که به آن مگنتی نیز می گویند از یک آهنربای بسیار قوی ساخته شده است که با توجه به نوع طراحی آن در مسیر و یا بر روی جدار خارجی لوله نصب می شود. این فیلتر به این صورت عمل می نماید که یک میدان مغناطیسی تشکیل می دهد و با توجه به این مغناطیس ساختار مولکولی کریستال های کلسیم کربنات موجود در آب تحت تاثیر آن قرار گرفته و کلسیم موجود در آب نمی تواند رسوب نماید

فیلتر مدار گرمایش

فیلترهای مدار گرمایش به فیلترهایی اتلاق می شود که در مسیر آب سیرکوله یا آبی که در رادیاتورها در گردش است نصب شده و عمل فیلتراسیون را انجام می دهند.ساختار فیلتر مدار گرمایش به این صورت است که یک میدان مغناطیسی در بخش مرکزی آن وجود داشته و در اثر این میدان براده ها و زنگاب های فلزی که بیشتر در رادیاتورهای پنلی وارد مدار گرمایش می شوند گرفته شده و از تاثیر اثرات مخرب آن ها بر روی برخی قطعات داخلی پکیج جلوگیری می شود.

بهترین برند سختی گیر پکیج

از بین فیلترها و برندهای مختلفی که در بازار وجود دارد فیلتر پلی مگنت فیلبرتو یک محصول بسیار با کیفیت و قوی می باشد که از بهترین مواد اولیه ساخته شده و در مقایسه با سایر محصولات مشابه آن ۳ برابر ماندگارتر بوده و دارای مگنت قوی تری است تا حداکثر تاثیر را بر روی املاح داشته باشد. این مگنت ها از نوع نئودیمیوم با گرید ND57 بوده تا یک قوس مغناطیسی بسیار قوی ساخته شود و در نتیجه میزان حذف یون های کلسیم و منیزیم در این فیلتر به نسبت فیلترهای دیگر بسیار بالا باشد.

دیدگاه ها غیرفعال است