راهکار وزیر جدید راه و شهرسازی برای تحقق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله

راهکار وزیر جدید راه و شهرسازی برای تحقق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله

مراسم تکریم و معارفه وزیر راه و شهرسازی در حالی برگزار شد که رئیس جمهور دوباره تاکید کرد که با روش های کنونی نمی توان موفق شد. بر اساس سند چشم انداز قرار است که به بهترین الگوی منطقه تبدیل شویم اما بدون تغییر در روش ها، نمی توان به این هدف دست پیدا کرد. مسعود پزشکیان وعده داد که با تمام توان در راستای تحقق این هدف کار کند.

به گزارش پرشین سازه ، یکی از اصلی ترین دغدغه های کشور، مسئله مسکن است که با معرفی وزیر جدید راه و شهرسازی باید با قدرت بیشتری پیش برود. پزشکیان در طی مراسمی که برای معرفی فرزانه صادق مالواجرد برگزار شده بود، به این نکته اشاره کرد که در مسیر تحقق سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور گام خواهد برداشت.

وی خاطرنشان ساخت که علیرغم انتقاداتی که در طی انتخابات به بی برنامه بودن ایشان می شد، همواره سند چشم انداز ۲۰ ساله را مدنظر داشته است. رئیس جمهور تاکید کرد که علیرغم نظر بسیاری از افراد که فکر می کنند این سند چشم انداز تاریخ مصرفش گذشته، عمیقاً به آن باور دارد و معتقد است که گذر زمان، آن را کهنه نکرده است.

پزشکیان بار دیگر به این نکته اشاره کرد که برای رسیدن به اهداف این سند باید روش های موجود به شکل اساسی تغییر کنند. وی عنوان کرد که آرزوی قلبی اش به عنوان یک ایرانی، این است که ایرانیان از بهترین امکانات برخوردار باشند و در راستای این هدف از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

یکی از اصلی ترین چیزهایی که برای رسیدن به توسعه متوازن و اصولی کشور نیاز است، نقشه راه می باشد که رئیس جمهور نیز در مراسم معارفه وزیر راه و شهرسازی، به آن اشاره کرد. این مقام مسئول اعلام کرد که ابتدا باید بدانیم که شهر مورد نظر ما باید چه امکانات و منابعی داشته باشد. در توسعه شهر تهران این موضوع رعایت نشده و با روند فعلی، قطعا در چند سال آینده، سکونت در پایتخت غیرممکن خواهد شد.

وی در ادامه صحبت های خود به این نکته اشاره کرد که رویکردهای منفی در خصوص حضور زنان، قومیت های مختلف و مذاهب دیگر باید کنار گذاشته شود و اگر باور توانستن در افراد مختلف تقویت شود، می توان به اهداف خود رسید. باید به تمام اقشار جامعه از جمله نخبگان، فرهیختگان، سرمایه گذاران، صنعتگران و تولیدکنندگان احترام گذاشت؛ چرا که رمز موفقیت کشور در وفاق ملی است.

وی دوباره تاکید کرد که هرکس در راستای تقویت و عزتمندی کشور کار کند، با ماست، حتی اگر به ایشان رای نداده باشد. مسعود پزشکیان اعلام کرد که در عمل، پیشرفت و آبادانی کشور را اثبات خواهد کرد. همچنین هیچ یک از مدیران قبلی، صرف اینکه در دولت قبل بوده اند یا با دولت چهاردهم اختلاف سلیقه دارند، حذف نخواهند شد. معیار و ملاک انتخاب مدیران، توانمندی و شایستگی آن هاست.

پزشکیان وعده داد که با تمام توان از چنین مدیرانی حمایت و پشتیبانی خواهد کرد. نمی توان ضعف را بهانه قرار داده و از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرد که چنین بهانه ای نزد خدای متعال نیز پذیرفته نیست.

رئیس دولت چهاردهم اعلام کرد:

اگر دست به دست هم بدهیم و صادقانه برای پیشرفت کشور تلاش کنیم، قطعا خداوند نیز لطف و عنایت خود را شامل حال ما خواهد کرد.

وی همچنین ضمن سپاس و قدردانی از زحمات مهرداد بذرپاش، وزیر پیشین راه و شهرسازی برای فرزانه صادق مالواجرد آرزوی موفقیت در این مسئولیت سنگین کرد.

قبل از این که رئیس جمهور سخنرانی کند، در مراسم معرفی و تکریم وزیر راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش به تشریح دستاوردها و اقدامات صورت گرفته در وزارت متبوع خود پرداخت و به کارهای مختلفی که در حوزه های ساخت و ساز مسکن، واگذاری زمین، توسعه زیرساخت های حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی صورت گرفته بود، اشاره کرد.

در انتها، وزیر جدید راه و شهرسازی از اعتماد رئیس جمهور به بانوان و باور قلبی ایشان به کارآمد بودن زنان تشکر کرد و از ایشان درخواست کرد که حمایت های خود را از این وزارتخانه دریغ نکنند. ایشان که در دوره قبلی وزارت راه و شهرسازی نیز مسئولیتی به عهده داشتند، ابراز امیدواری کردند که با روش های جدید و فعالیت بیشتر، بتوانند مشکلاتی که در حوزه مسکن و شهرسازی وجود دارد را برطرف کنند.

کارشناسان مختلف مسکن می گویند که دولت چهاردهم به عنوان متولی مسکن نباید طرح های مسکن سازی حمایتی را رها کند و باید مسیر نیمه کاره دولت سیزدهم را به پایان برساند. از سوی دیگر بسیاری از مردمی که متقاضی مسکن هستند، با نگرانی به وضعیت طرح های مسکن سازی دولتی نگاه می کنند و توقع دارند که دولت جدید، تعهدات دولت قبلی را به جا بیاورد.

دیدگاه ها غیرفعال است