محدوده مناسب برای خانه دار شدن زوج های تهرانی

محدوده مناسب برای خانه دار شدن زوج های تهرانی

خانه دار شدن در تهران با 2 میلیارد تومان: محله مشیریه گزینه ای مناسب؟


خرید خانه ای با بودجه زیر ۲ میلیارد تومان در تهران، تبدیل به رویایی دور و دراز شده که کمتر کسی، امیدی به تعبیر آن دارد. اما واقعیت اینجاست که با اندکی جستجو در محله های جنوبی تهران، شاید بتوان چنین واحدهایی پیدا کرد. محله مشیریه که در جنوب شرق تهران واقع شده و یکی از قدیمی ترین محله های بزرگ پایتخت محسوب می شود، احتمالاً گزینه ی خوبی برای آغاز جستجو است.

به گزارش پرشین سازه ، یافتن خانه ای مناسب که معادل ۲ میلیارد تومان قیمت داشته باشد، نه تنها در تهران بلکه در دیگر شهرهای بزرگ کشور نیز بسیار سخت شده است. بیشتر جوانانی که به تازگی زندگی خود را آغاز کرده اند، اساساً بیشتر از این نمی توانند برای خرید مسکن هزینه کنند.

در محله مشیریه، شاید بتوان خانه هایی قدیمی ساخت و بدون امکانات پیدا کرد که در حول و حوش همین بودجه باشند. مثلا یک واحد ۵۱ متری در این محله که ۲۱ سال از ساخت آن می گذرد، با قیمت ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان آگهی شده است. واحد مزبور امکانات خاصی ندارد و حتی در کوچه های خوب محله مشیریه نیز واقع نشده است.
یکی دیگر از واحدهای خوش قیمت این محله که ۶۶ متر دارد، با قیمت ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. این واحد نیز ۱۶ ساله است و از لحاظ امکانات، چیز خاصی به ساکنان خود ارائه نمی کند اما در کوچه بهتری واقع شده است.

اگر به دنبال واحدهای ارزان تر هستید که با بودجه شما سازگار باشند، باید سراغ واحدهای زیر ۵۰ متر محله مشیریه بروید. مثلا یک واحد ۴۸ متری که در سال ۸۱ ساخته شده و نزدیک به ۲۲ سال سن دارد، با قیمت ۱ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان آگهی شده است.
البته زندگی در یک واحد ۴۸ متری برای خیلی از خانواده ها سخت و دشوار است اما واقعیت اینجاست که با بودجه ای کمتر از ۲ میلیارد تومان، به زحمت می توان خانه ای بزرگ تر از ۵۰ متر خریداری کرد.
در یک کوچه ی دیگر از محله مشیریه، واحدی ۶۵ متری آگهی شده که بیش از ۱۸ سال سن دارد. قیمتی که مالک این واحد پیشنهاد کرده، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می باشد. بنابراین برای کسانی که می توانند بودجه خود را بالاتر از ۲ میلیارد تومان ببرند، گزینه ی بهتری محسوب می شود. این واحد، امکاناتی مثل پارکینگ نیز دارد.

در یک خیابان دیگر از محله مشیریه، واحدی ۴۲ متری و نقلی آگهی شده که نزدیک به ۲۰ سال سن دارد. این واحد به دلیل قرارگیری در خیابان خوبی از مشیریه قیمت بالاتری نسبت به واحدهای نقلی این محله دارد و با قیمت ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان آگهی شده است.
نکته جالب توجه اینجاست که برخلاف مناطق شمالی پایتخت، در محله های جنوبی تهران مثل مشیریه، می توان واحدهای کوچک متراژ زیادی پیدا کرد که طبیعتاً با بودجه زوج های جوان و خانه اولی ها، تطابق بیشتری دارد.
البته این موضوع بدان معنا نیست که واحدهای بزرگ و متوسط متراژ در این محله وجود ندارد. اگر می توانید بودجه بیشتری صرف خرید ملک کنید، می توانید یک واحد ۷۷ متری با امکانات کامل را در این محله خریداری کنید که در سال ۹۶ ساخته شده و فقط ۴ میلیارد و ۱۰۰ هزار تومان قیمت دارد. در قیاس با قیمت مسکن در دیگر محله های تهران، این قیمت کاملا منصفانه است.

اگر بودجه کمتری دارید، می توانید خانه ای ۶۴ متری خریداری کنید که ۲۰ سال ساخت است و ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. البته محدوده قیمت ها در محله مشیریه به همینجا ختم نمی شود و شما می توانید از ۱ میلیارد و ۹۲۰ میلیون تا پنج میلیارد تومان هم مسکن تهیه کنید. مثلا برای خرید یک واحد ۱۰۴ متری که در سال ۹۴ ساخته شده، باید مبلغ ۵ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان هزینه کنید. واحد مزبور دارای ۲ اتاق خواب است و در یکی از خیابان های خوب مشیریه واقع شده است.
یک واحد ۹۷ متری دیگر که در سال ۹۸ ساخته شده و دارای ۲ اتاق خواب می باشد با قیمت ۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان آگهی شده است. به طور کلی، قیمت مسکن در خیابان های مختلف مشیریه از متری ۳۶ میلیون تومان شروع شده و گاهی تا ۷۰ میلیون تومان نیز می رسد.
در واقع، با توجه به محدوده قیمت متری واحدهای مسکونی این محله، می توان گفت که مشیریه یکی از محله های ارزان قیمت پایتخت از لحاظ مسکن به حساب می آید. البته باید در نظر داشته باشید که قیمت مسکن در هر کوچه و خیابان متفاوت است. علاوه بر این، قیمت واحدها بر اساس طبقه، متراژ و سال ساخت نیز متغیر خواهد بود.

دیدگاه ها غیرفعال است