برای تکمیل واحدهای کوزو به ۲۰۰۰ میلیارد اعتبار نیاز است

برای تکمیل واحدهای کوزو به 2000 میلیارد اعتبار نیاز است

یکی از پر حاشیه ترین پروژه های شهر پردیس، پروژه ی مسکن مهر پردیس در کوزو بود که در اختیار شرکتی از ترکیه قرار گرفته بود. اما بعد از فراز و نشیب های فراوان، این پروژه از شرکت مزبور، خلع ید شد و به پیمانکاران داخلی واگذار گردید.

به گزارش پرشین سازه ، این واگذاری در شرایطی صورت گرفته است که حدود ۱۲ هزار واحد نیمه کاره در این پروژه وجود دارد که برای تکملیشان نیازمند حدود ۲ هزار میلیارد تومان پول است.

اواسط تیر ماه سال جاری بود که مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اعلام کرد که شرکت کوزو از پروژه ی مزبور خلع ید شده و حالا پیمانکاران داخلی، وظیفه ی تکمیل آن را عهده دار شده اند. اما مشکل این جاست که حدود ۱۲ هزار واحد نیمه کاره در کوزو وجود دارد که برای تکمیلشان به پول بسیار زیادی نیاز است.

خلیل محبت خواه، مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اعلام کرد که برنامه های مختلفی با پیمانکاران داخلی برای تکمیل این واحدها دارند و قرار است تا پایان سال جاری، تمام این ۱۲ هزار واحد، تکمیل و به متقاضیان تحویل داده شوند.

واحدهای مسکن مهر نیمه کاره، صرفا به پروژه ی کوزو محدود نمی شوند و در فاز ۸ نیز، حدود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر باقی مانده که هنوز در پروسه ی ساخت هستند.

این مقام مسئول تاکید کرد که برای تکمیل این واحدها نیز برنامه دارند و قرار است در هفته ی دولت، حدود ۱۰ هزار واحد مسکن مهر افتتاح شود.

یکی از پر چالش ترین فازهای شهر جدید پردیس، فاز ۱۱ است که حدود ۳۳ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر را در خود جای داده است. اما هنوز هم بسیاری از این واحدها به مرحله ی تکمیل نرسیده اند و در پیچ و خم های مختلف باقی مانده اند.

بر اساس گزارش های خبرگزاری های معتبر، تا اردیبهشت ماه سال جاری، کل پروژه هایی که تحت نام مسکن مهر آغاز به کار کرده اند، به پیشرفت ۹۴ درصدی رسیده اند. علاوه بر این، محوطه سازی این پروژه ها نیز به اندازه ی ۸۲ درصد، پیشرفت داشته است. طرح های زیربنایی نیز به جایگاه خوبی رسیده اند و تا ۶۸ درصد تکمیل شده اند.

کمترین میزان پیشرفت واحدهای مسکن مهر، مربوط به پروژه های روبنایی بوده است که تا ۳۸ درصد پیشرفت داشته اند.

اما پروژه کوزو یکی از معروف ترین پروژه های مسکن مهر پردیس است که در طی این سال ها با مشکلات مختلفی رو به رو بوده است. حالا ۱۰ پیمانکار داخلی، وظیفه ی تکمیل آن را عهده دار شده اند و قرار است هر یک از آن ها، ۱۰ هزار واحد مسکونی را تکمیل کنند.

بررسی ها نشان می دهد که برای تکمیل تمام واحدهای نیمه کاره ی کوزو، به ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. سوال این جاست که این اعتبار قرار است از کجا تامین شود. مشخصا نمی توان از خریداران توقع داشت که این پول را تامین کنند چرا که آورده های متقاضیان، پرداخت شده است.

به نظر می آید که برای تامین این پول، شرکت عمران شهرهای جدید به سراغ راهکارهای قدیمی برود. در گذشته، زمین های دولتی فروخته می شد تا منابع مالی کافی برای ساخت و سازها، به دست آید.

احتمال می رود که راهکار اصلی شرکت عمران پردیس، همین باشد.

دیدگاه ها غیرفعال است