پروژه چند منظوره مگا پارس

پروژه چند منظوره مگا پارس | معرفی امکانات پروژه چند منظوره مگا پارس

مجتمع چندمنظوره مگا پارس با طراحی معماری خاص و منحصربه فرد، اولین گرین مال ایران با حدود یک هکتار بام سبز، بزرگ ترین و مدرن ترین پروژه در قلب تهران است. این پروژه چندمنظوره در دست ساخت با زیربنای ۲۱۵۲۰۴ مترمربع در زمینی به مساحت ۲۶۳۴۱ مترمربع در ۲۴ طبقه (۵ طبقه زیرزمین، همکف و ۱۸ طبقه روی همکف) از تکنولوژی و مصالح روز جهان بهره می گیرد که شامل ۳۳۸ واحد تجاری با زیربنای مفید ۴۴ هزار مترمربع، مجموعه های ورزشی و فرهنگی با زیربنای مفید ۱۰۳۸۵ مترمربع و ۱۵ واحد اداری با زیربنای مفید ۱۳۴۵۶ مترمربع و ۹ واحد رستوران، کافی شاپ و فود کورت با زیربنای مفید ۶۲۹۴ مترمربع است.

از ویژگی های خاص مجتمع تجاری و اداری مگا پارس اخذ گواهینامه های کنترل کیفی در تمام مراحل طراحی و ساخت از شرکت بازرسی فنی و بهره گیری از آخرین متدها و تکنولوژی های نوین ساخت می باشد.

از ویژگی های معماری می توان به فرم خاص معماری، اتصال بام سبز بنا به تراز خیابان و تبدیل آن به پارکی واقعی و قابل تردد، در کنار نمای گسترده شیشه ای که این بنا را به یک نماد تبدیل می کند، اشاره نمود. نمای شیشه ای ساختمان که عاملی برای کاهش مصرف انرژی در آن است، آیینه ای است که جلوه سبز بام را دوچندان می کند.

معماری ویژه و منحصربه فرد این ساختمان خود به تنهایی، برانگیزاننده حس کنجکاوی همگان است و نگاه کاملاً متفاوت سازندگان پروژه نسبت به طراحی های متداول مراکز تجاری- اداری در کشور، انگیزه ای برای مردم است تا با این مقصد جدید گردشگری آشنا شوند. طراحی مدرن و همگام با پیشرفته ترین مراکز تجاری اداری روز دنیا در این پروژه، نه تنها تمامی جذابیت های لازم برای یک سرمایه گذاری مطمئن و پربازده را به وجود آورده است، بلکه از حیث عمران و آبادانی شهر و تأمین منافع عمومی و ملی نیز واجد اهمیت می باشد.

موقعیت جغرافیایی مجتمع مگا پارس

پروژه مگا پارس در بخش شمال شرق تهران در خیابان شریعتی، خیابان معلم، نبش خیابان مرودشت واقع شده است. این پروژه به جهت سهولت دسترسی دارای ویژگی های چشمگیری است. برخی از مهم ترین این ویژگی ها را به شرح زیر می توان برشمرد

۲۲ ورودی مجزا به مجموعه

نزدیکی به شریان های اصلی شهر: بزرگراه امام علی و بزرگراه صیاد شیرازی در شرق پروژه، بزرگراه رسالت و بزرگراه همت در شمال مجموعه و خیابان های دکتر شریعتی، دکتر بهشتی (عباس آباد) و استاد مطهری (تخت طاووس) در غرب پروژه.

دسترسی آسان و سریع به شبکه قطار شهری (ایستگاه های مترو)

طراحی و اجرای فضای اختصاصی شبکه تاکسیرانی (خیابان اختصاصی)

در ضلع جنوبی مجموعه دسترسی آسان مراجعین به تاکسی ها را در فضای مجزا و مشخص را امکان پذیر می سازد.

طراحی و تأمین فضای پارکینگ برای بیش ۳۰۰۰ دستگاه خودرو

همچنین خیابان های معلم در ضلع شمالی، مرودشت در ضلع غربی و گوهری در ضلع شرقی مجموعه قرارگرفته اند.

امکانات پروژه مگا پارس

  • بزرگ ترین روف گاردن یا باغ بام خاورمیانه با تخصیص یک هکتار فضای سبز
  • آبشار مصنوعی با ارتفاع ۱۸ متر در ضلع غرب
  • بلندترین دیوار سبز جهان با پوشش گیاهی طبیعی در ضلع شرقی
  • مجموعه ای از فودکورت و رستوران های مدرن
  • کافی شاپ و یک کافی شاپ معلق و قابل دسترسی با دو دستگاه آسانسور پانوراما
  • اولین پردیس سینما و سالن تئاتر در محدوده شرق تهران
  • بزرگ ترین سالن همایش و کنسرت در تهران
  • سالن های ورزشی بولینگ، بیلیارد و پاتیناژ
  • شهربازی
  • تأمین ۲۸۰۰ باب پارکینگ

پروژه چند منظوره مگا پارس | معرفی امکانات پروژه چند منظوره مگا پارس

کاربردهای مجتمع اداری تجاری مگا پارس

مجتمع تجاری واداری مگا پارس دارای کاربری های متفاوتی ازجمله پارکینگ، تجاری، اداری، ورزشی، خدماتی و فرهنگی می باشد که در ادامه اشاره خواهد شد.

۱. بخش تجاری

این بخش شامل فروشگاه های کوچک و بزرگ، سالن های پذیرائی، رستوران و بانک و… می باشد که به تناسب متراژ هر واحد تجاری، انبار و پارکینگ اختصاصی در نظر گرفته شده است. کلیه واحدها دارای سیستم سرمایش و گرمایش مرکزی از نوع تهویه مطبوع می باشد. طرح معماری داخلی واحدهای تجاری با توجه به نظر صاحبان واحدها و تأیید مجری طرح شکل می پذیرد و نوع مصالح مصرفی از الگوی کلی مجتمع تبعیت می نماید

۲. بخش اداری

این بخش شامل واحدهای اداری واقع در طبقه چهارم تا پانزدهم برج اصلی مجتمع جهت استقرار دفاتر اداری می باشد. هر دفتر اداری به تناسب متراژ واحد دارای انباری و تعدادی پارکینگ اختصاصی است.

کلیه واحدهای اداری نیز مجهز به سیستم سرمایش و گرمایش از نوع تهویه مطبوع بوده و در مصالح بکار رفته در آن، متناسب با طرح کلی مجتمع استفاده شده است.

همچنین به منظور استقرار شرکت های بزرگ در این مجتمع، کلیه طبقات اداری به صورت open office طراحی شده اند، به طوری که شرکت ها بتوانند فضای داخلی را متناسب با نیاز خود طراحی و تقسیم بندی نمایند.

۳. بخش های خدماتی و فرهنگی ـ ورزشی

به منظور ایجاد تسهیلات مکمل در مجموعه، بخش های خدماتی مشتمل بر لابی های بزرگ، سالن های برگزاری مراسم، رستوران ها، کافی شاپ، سوپرمارکت و سایر بخش های خدماتی موردنیاز در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن، فضاهای فرهنگی و ورزشی نظیر سالن های سینما، کنسرت و انتظار، بولینگ، بیلیارد، پاتیناژ و شهربازی در مجموعه لحاظ گردیده که این مجتمع را به فضایی مفرّح برای خرید، کار و تفریحات سالم نموده است.

درصورتی که در حوزه صنعت ساختمان فعالیت می نمایید، پیشنهاد می شود با بانک اطلاعات ساختمان های در حال ساخت پرشین سازه آشنا شوید.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است