پروژه ایران مال

پروژه ایران مال | معرفی بخش ها و امکانات موجود پروژه ایران مال

مجتمع ایران مال در سال ۱۳۹۰ شروع عملیات ساخت وساز این پروژه کرده که با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در زمینی به وسعت ۲۷ هکتار در حال ساخت می باشد. زیربنای کل این مجموعه عظیم ۹۰۰۰۰۰ مترمربع است که از این حیث بزرگ ترین پروژه اداری تجاری در کل خاورمیانه می باشد. همسایگی های بسیار مناسب با اتوبان شهید همت و حکیم دسترسی بسیار مناسبی را برای این پروژه بلند پروازانه به ارمغان آورده. از سوی دیگر دریاچه چیتگر (شهدای خلیج فارس) و پارک جنگلی چیتگر چشم اندازه بسیار ویژه ای را برای این پروژه بزرگ رقم زده است.

لوکس ترین بازار ایران در منطقه ۲۲ تهران در زمینی به مساحت دو میلیون مترمربع احداث شد که یک چهارم آن را فضای تجاری و مابقی را فضاهای فرهنگی و هنری و مذهبی تشکیل می دهد. در فاز اول افتتاح ایران مال، هفتاد درصد این پروژه به بهره برداری رسید و سی درصد باقیمانده تا سال ۱۴۰۰ هجری شمسی تکمیل می شود. جالب است که بدانید، ۱۵ درصد کل مساحت ایران مال به واحدهای تولیدی اختصاص پیدا می کند تا طعم و رنگ کالای کاملاً ایرانی را به صورت تولید تا مصرف در اختیار لاکچری گردها در این فضای خلاق و رمانتیک قرار دهد.

پروژه ایران مال | معرفی بخش ها و امکانات موجود پروژه ایران مال

برای تسریع بخشیدن به رفت وآمد شهروندان، بیش از پنجاه پل و زیرگذر و رمپ برای دسترسی مشتریان به ایران مال در نظر گرفته شده است. این مجموعه دارای ۴۰ سینما با ۱۸۰۰ صندلی است که بزرگ ترین مجموعه سینمایی خاورمیانه به شمار خواهد آمد. مساحت تجاری ایران مال هم ردیف پروژه های بزرگ دنیا می ایستد و اندکی بزرگ تر از The Trafford center انگلستان و Mall of America آمریکاست.

جزئیات ساخت ایران مال

سازه مجتمع ایران مال اسکلت بتنی بوده که به دلیل حجم بسیار بالای بتن ریزی تجهیز کارگاه بسیار مجهز و نیروی انسانی بسیاری را مشغول به کارکرده. در تجهیز کارگاه مجتمع ایران مال خوابگاه، جرثقیل های برجی، کارگاه بتن پیش ساخته عظیم، نیروگاه برق، نوار نقاله، ساخت آزمایشگاه های بتن و خاک، نصب بچینگ پلانت و اجرای سوله جهت نگهداری و تعمیرات، تجهیزات کارگاهی را به همراه خم و برش آرماتور در خود جای داده است. قابل توجه است که این شرکت رکورد ۱۸۰۰ مترمکعب بتن ریزی را در یک روز ثبت کرده که از این حیث یک رکورد قابل توجه در این زمینه می باشد. نیروی انسانی مشغول در مجتمع ایران مال به صورت ۲ و ۳ شیفت به تعداد ۵۳۰۰ نفر می باشد که به کمک ۲۸۲ دستگاه ماشین آلات در حال تکمیل و اجرای این پروژه عظیم می باشند.

تقسیم بندی فضاها در ایران مال

ایران مال که یکی از پنج بازار بزرگ لوکس جهان به شمار می رود شامل

  1. فضای عمومی و تفریحی: ۳۱ درصد
  2. فضای مراکز تجاری: ۲۴ درصد
  3. فضای نمایشگاهی: ۳ درصد
  4. فضای پارکینگ: ۱۹ درصد
  5. فضای مراکز فرهنگی: ۱۸ درصد
  6. فضای هتل ۵ ستاره مجلل: ۵ درصد از مجموع کل

بخش بندی پروژه ایران مال

ایران مال شامل بخش های مختلفی به شرح زیر می باشد

۱. باغ به سبک ایرانی

برگزاری مراسم های گوناگون در مناسبت های مختلف و همچنین معماری منحصربه فرد این باغ بر ارزش فروشگاه های طبقات دیگر که در راهروهای مشرف به باغ قرارگرفته اند خواهد افزود. مسیر عبوری از باغ ایرانی در ایران مال طوری طراحی شده است که مراجعه کنندگان از طبقه ۲ تجاری طی عبور ضربدری از کنار فضاهای سبز و آب نماهای زیبا امکان بازدید از فروشگاه های اطراف باغ را دارا می باشد. لذا فروشگاه های اطراف باغ نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است یکی از ویژگی های اصلی این باغ وجود ۲ رستوران لوکس بین المللی هر یک به مساحت حدود ۳۰۰ مترمربع در مسیر باغ و طبقات اول و دوم تجاری می باشد که فضای دل نشین آن ها فضای مناسب تری از باغ ایرانی را فراهم می کند.

۲.  پیست یخ

پیست یخ با مساحتی تقریبی ۳۱۵۰ مترمربع در قسمت شرقی بازار بزرگ ایران و در طبقه اول تجاری واقع شده است، این مجموعه به همراه جایگاه ویژه تماشاچیان به ارتفاع ۳ طبقه اولین پیست یخ در مجتمع های تجاری ساخته شده در ایران می باشد. پیست یخ ایران مال با توجه به ماهیت ورزش های زمستانی و عملکرد خاص خود، مغازه های اطراف خود را تحت الشعاع قرار داده و کاربری های اختصاصی را می تواند در محیط اطراف انجام نماید.

بیشتر بخوانید: پروژه ارگ سنتر تجریش

۳. گالری خودرو

گالری خودرو واقع در قسمت غربی پروژه تجاری تفریحی بین المللی ایران مال با مساحت تقریبی ۶۸۰۰ متر که حدود ۴۰۰۰ مترمربع شامل واحدهای تجاری می باشد. گالری خودرو از طبقه اول تجاری آغاز و تا بام راه پیدا می کند و ارتفاعی حدود ۲۰ متر دارد. کاربری این فضای خاص محل نمایشی برتر روز دنیا است این فضا دربردارنده محلی جهت پذیرایی مهمان ها بوده که با طراحی منحصربه فرد این پروژه ایران مال جلوه خاصی به آن بخشیده است. در گالری خودرو با تعبیه آسانسورهای مخصوص جهت حمل خودرو، پیچیدگی های مربوط به حمل خودرو تسهیل شده است.

۴. مجموعه سینمایی

بازار بزرگ ایران مال دارای مجموعه ای سینمایی در طبقات ۳ و ۴ تجاری واقع در غرب گالری خودرو به مساحت ۵۲۰۰ مترمربع و ارتفاع ۱۳۶۰ متر می باشد. طراحی این مجموعه به نحوی است که بالاترین تنوع سالنی با حداکثر استفاده از مساحت موجود را در اختیار دارد. با برخورداری از ۱۴ سالن با ظرفیت بیش از ۲۰۰۰ نفر صندلی، یکی از بزرگ ترین و جامع ترین مجموعه های سینمایی کشور محسوب می شود

۵. فودکورت و مرکز تفریحات خانوادگی

تنوع نوع طبخ غذا و انواع طعم ها نیاز به ایجاد مجموعه ای از رستوران ها را به گونه ای به وجود می آورد که در محیطی جذاب هر مراجعه کننده ای با هر طیف سلیقه ای بتواند نوع غذای دلخواه خود را انتخاب کند. در همین راستا دو سری فود کورت یکی در طبقه اول تجاری واقع در قسمت شمال شرقی با مساحت ۸۵۰ مترمربع و دیگری در قسمت شرقی طبقه سوم تجاری و بالای فضای پیست یخ با مساخت ۲۰۰۰ مترمربع واقع شده اند که به وسیله دو رشته پله برقی به فضای عمومی بام متصل می گردند.

پروژه ایران مال | معرفی بخش ها و امکانات موجود پروژه ایران مال

۶. تالار پذیرایی مجلل

پروژه تجاری تفریحی بین المللی ایران مال دارای تالار پذیرایی که در تراز طبقه چهارم تجاری واقع است و به طور مستقیم با مجموعه اقامتی در ارتباط می باشد. این مجموعه مساحت تقریبی ۱۵۰۰۰ مترمربع را پوشش می دهد که امکان پذیرایی بیش از ۷۰۰ نفر را فراهم آورده است که با امکان تقسیم به ۲ سالن کوچک تر نیازهای متمایز برای طیف های گوناگون سلیقه ای را پاسخگو خواهد بود. این تالار یکی از میدان های اصلی بازار بزرگ ایران است که به دلیل معماری خاص آن فروشگاه های مشرف به آن از لوکس ترین برندهای جهانی گزینش شده اند. کاربری های کافی شاپ ها و رستوران های خاص که در فضای میانی که در طبقه دوم تجاری واقع شده اند عاملی برای هدایت مراجعین به داخل محدوده الماس استفاده از معماری خاص داخل آن است.

۷. آمفی تئاتر

آمفی تئاتر این مجموعه واقع در قسمت شرقی آن در داخل ساختمان هتل نمایی متفاوت و شاخص به جلوه های معماری ارزش های دوچندانی افزوده است. آمفی تئاتر با جانمایی خاص در پروژه دارای مساحت ۱۵۰۰ مترمربع و ارتفاع متغیر مابین ۱۷ تا ۲۲ متر می باشد که با گنجایش بیش از ۱۰۰۰ نفر میهمانان خود را پذیرا خواهد بود.

۸. هتل های ۵ ستاره ایران مال

هتل ۵ ستاره اول در ایران مال در قسمت جنوبی مجموعه اقامتی واقع شده است که بیش از نیمی از مساحت کل مجموعه را دربرمی گیرد، این هتل با ورودی فاخر پذیرای مهمانان داخلی و خارجی خواهد بود و از اتاق جلساتی در سطح بین المللی برخوردار است. این هتل دارای ۲۱۱ اتاق از انواع مختلف می باشد.

هتل دوم ایران مال که در قسمت شمالی مجموعه اقامتی واقع شده است، دارای ۱۱۹ اتاق می باشد و با دسترسی به سطح بام سبز مجموعه بزرگ بازار ایران از موقعیت فوق العاده ای برخوردار است. این مجموعه دارای ورودی بسیار مجللی است که چشم هر بیننده ای را محصور خود می کند و تمام فضاها و امکانات مجموعه اقامتی به صورت لوکس طراحی شده است.

۹. آب نمای منحصربه فرد و همچنین طرح توسعه آتی که شامل یک مجموعه فروشگاهی بزرگ

فلسفه معماری دریاچه بازار بزرگ ایران با الهام گرفتن از موقعیت رشته کوه های البرز در شمال مجموعه بر این اساس شکل گرفته است که جریان آب را از کوه های شمالی و از طریق باغ مرکزی به دریاچه ای زیبا و باغی پرشکوه در جنوب مجموعه منتقل می کند. این مجموعه با مساحتی حدود ۱۲۰۰۰ مترمربع دارای فواره های پرقدرت با امکان ایجاد جریان آب تا ارتفاع ۱۵ متری بوده و به همراه نواهای موسیقی، فضای روح بخش و به یادماندنی را خلق می کند.

درصورتی که در حوزه صنعت ساختمان فعالیت می نمایید، پیشنهاد می شود با بانک اطلاعات ساختمان های در حال ساخت پرشین سازه آشنا شوید.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است