هاموک چیست؟

هاموک چیست؟ | قیمت و انواع آن

اگر تصورتان بر این است که منظورمان یک وسیله ی عجیب وغریب فوق لوکس است، کاملاً در اشتباه هستید. خود شما حتماً تابه حال چنین وسیله ای را دیده اید. اگر طرفدار فیلم دیدن باشید، حتماً تاب هایی را مشاهده کرده اید که یک تکه پارچه توی را به دو درخت نزدیک به هم می بندند. هاموک نسخه پیشرفته تر همین توری ساده است. اجازه بدهید توضیحات مفصل تری در مورد این محصول کاربردی درعین حال بسیار جذاب ارائه کنیم.

همان طور که در ابتدای این متن هم گفتیم، هاموک شبیه به ننو است؛ یعنی گهواره ای بزرگ که به دو ستون (درخت) وصل می شود. شاید از خودتان سؤال کنید که مگر مشکل توری یا همان تکه پارچه ای که درگذشته، خود مردم به درخت می بستند چه بود که الان نیاز به وسیله ای مانند هاموک باشد؟ خب باید بگوییم که در حقیقت نیاز خاصی نیست اما اگر نگاهی به هاموک های موجود در بازار و تنوع آن ها بیاندازید، متوجه می شوید که خیلی وقت است هاموک تبدیل به نوعی وسیله برای طراحی منازل شده و مدت هاست که از حالت ساده ی خود خارج شده است.

خب طبیعی است که خیلی از افراد به سمت خرید چنین وسیله هایی برای منزل خود سوق داده شوند. به عنوان مثال، استفاده از هاموک در ویلاها و باغ های خارج شهر بسیار محبوبیت دارد. بیشتر افراد برای فرار از شلوغی های شهر و استراحت به باغ ها و ویلاهای خود می روند و هاموک دقیقاً همان چیزی است که برای رفع خستگی به آن نیاز دارند. تصور کنید که در یک جنگل ساکت و آرام هستید و می خواهید اندکی مطالعه کنید و از گرمای آفتاب روی صورت خود هم لذت ببرید. احتمالاً هیچ چیز به اندازه ی لم دادن روی یک هاموک که به دو درخت بسته شده است، نمی تواند لذت بخش باشد.

البته تصور نکنید که هاموک ها فقط برای رفع خستگی هستند. امروزه استفاده های زیادی از آن ها می شود و حتی مسیر خود را به داخل منازل نیز پیداکرده اند. حضور یک هاموک زیبا و جمع وجور می تواند احساسات زیر را القا کند:

حس آرامش و رهایی

حس لذت و سرخوشی

و…

علاوه بر این هاموک ها می توانند در طراحی داخلی منزل هم جلوه گر باشند و خودی نشان دهند. خیلی از طراحان بر این عقیده هستند که حتی اگر لم دادن روی هاموک مدنظر نباشد، بازهم بهتر است از چنین وسیله ای داخل منازل ییلاقی و استراحت گاه، حسی از آرامش را در فضا به وجود می آورد.

حالا که با هاموک و فلسفه ی وجودش در منازل آشنا شدید، اجازه بدهید که در مورد برخی از کاربردهای بسیار جذاب این وسیله صحبت کنیم. با ما همراه باشید و به اسکرول کردن این متن ادامه دهید.

هاموک به عنوان جایی برای کتاب خوانی

بله! احتمالاً اولین چیزی که به ذهن می رسد، استفاده از هاموک به عنوان یک جای راحت جهت کتاب خوانی است. تصور کنید که هاموک خود را جلوی یک پنجره یا نورگیر قرار دهید و درحالی که لم داده اید مشغول مطالعه هستید. این فضا می تواند کاملاً رویایی باشد. برخی مواقع هم افراد ترجیح می دهند که به جای فضای داخلی، از فضای تراس یا باغ جهت نصب هاموک استفاده کنند. به هرحال فرقی نمی کند که کجا این وسیله را نصب می کنید، مهم اینجاست که این ننوی پارچه ای بهترین جا برای مطالعه و چه بسا خواب راحت بعدازآن است.

هاموک

وسیله ای برای بازی و تفریح کودکان

اگر نگران شلوغ کاری کوکان خود در ایام تعطیلات و در طول اقامت در ویلای خود هستید، هیچ چیز به اندازه ی یک هاموک نمی تواند سر کودکان را گرم کند. شما می توانید با نصب یک هاموک در گوشه ای از خانه، ساعت ها کودکان خود را سرگرم کنید و اجازه بدهید که برای خود تاب بخورند و تفریحات خود را داشته باشند.

نگران پاره شده هاموک هم نباشید. کودک شما هرچقدر هم که روی این ننوها بالا و پایین بپرد، اتفاقی رخ نخواهد داد. چراکه جنس این پارچه ها کاملاً محکم و ایمن است.

هم چنین می توانید از هاموک به عنوان دکور خانه خود استفاده کنید. هیچ گونه محدودیتی در نوع استفاده از هاموک وجود ندارد. تصور نکنید که این تاب های جذاب صرفاً مخصوص باغ ها و ویلاها هستند. در حال حاضر خیلی از افراد برای منازل آپارتمانی خود نیز هاموک سفارش می دهند چراکه می تواند جذابیت خیلی زیادی برای دکور خانه شما به ارمغان بیاورد. در ادامه می خواهیم راجع به انواع هاموک ها صحبت کنیم. با ما همراه باشید

هاموک طنابی

اگر نمی خواهید هزینه های زیادی را متقبل شوید و به دنبال یک گزینه ی اقتصادی و به صرفه هستید، این نوع از هاموک را پیشنهاد می کنیم. جنس این نوع هاموک، طناب محکم مشبک است؛ بنابراین اگر نگران هستید که در روزهای گرم تابستانی پشتتان عرق کند، باید بگوییم که جای نگرانی نیست و شما می توانید به سادگی از این نوع هاموک استفاده کنید.

این نوع هاموک از طناب های به هم بافته شده ساخته شده است؛ اما فکر نکنید که این طناب ها، زمخت و ناراحت هستند چراکه تلاش می شود از الیافی مانند پنبه، پلی استر و …در ساخت آن ها استفاده شود تا کاملاً راحت و نرم باشند.

تصور بسیاری از افراد این است که نشستن روی این نوع ننوهای پارچه ای سخت است اما این هاموک ها نشیمن گاه مشخصی دارند و به راحتی می توان روی آن ها نشست.

اما ازآنجایی که هر محصولی ممکن است معایبی هم داشته باشد، باید بگوییم که یکی از اصلی ترین معایب هاموک های پارچه ای ساخته شده از طناب این است که بعد از مدتی نشستن، ممکن است که جای طناب ها روی پوست شما باقی بماند. یکی دیگر از مشکلات رایج این نوع از هاموک ها این است که احتمال گیرکردن اجزای بدن شما در شبکه های آن زیاد است. احتمالاً بارها پیش خواهد آمد که دست شما در پارچه مشبک این نوع هاموک گیر کند و این مسئله چیز چندان خوشایندی نیست؛ اما به سادگی می توان با قرار دادن پتو یا بالش از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری کرد.

مشاهده کنید: قیمت روز سنگ

هاموک پارچه ای

اگر بتوانید هزینه ی بیشتری بکنید، توصیه می کنیم حتماً هاموک پارچه ای را انتخاب کنید چراکه از هاموک طنابی راحت تر هستند. غالب مواقع برای ساخت هاموک پارچه ای، از چندین لایه ی پارچه مستحکم استفاده می شود تا امکان پارگی پارچه به حداقل خود برسد. بیشتر کسانی که دلشان می خواهد در فضای باز، ننوی خود را ببندند، به این نوع از هاموک علاقه ی بیشتری دارند. این هاموک های پارچه ای اساساً جان می دهند برای مطالعه و کتاب خوانی در فضای باز و زیر نور دل چسب آفتاب!!

هاموک پارچه ای تمام معایب هاموک های طنابی را برطرف کرده است. طبیعتاً نرم تر و راحت تر از هاموک های طنابی است و دستتان نیز به جایی گیر نخواهد کرد. جابه جایی روی این هاموک ساده تر خواهد بود و طرح های عجیب وغریب هم روی پوستتان باقی نمی ماند. درهرحال به نظر می آید که از جنبه ای، خرید هاموک پارچه ای معقول تر و بهتر باشد.

اما به هیچ وجه تصمیم نداریم که معایب هاموک های پارچه ای را نادیده بگیریم. هاموک پارچه ای به خاطر عدم داشتن منفذ، زودتر گرم می شود و احتمالاً برای استفاده های کوتاه مدت مناسب تر است. بعد از چندین ساعت لم دادن روی هاموک های پارچه ای ممکن است به تدریج احساس گرما و تعریق در بدنتان داشته باشید چراکه محلی برای جریان هوا وجود ندارد.

هاموک

علاوه بر این، اگر فکر می کنید که می توان به سادگی آب پرتغال خود را روی این هاموک ها میل کنید، کاملاً در اشتباه هستید چراکه با ریختن هرگونه مایعاتی روی این هاموک ها، لکه اش بر جا خواهند ماند و به تدریج ممکن است بوی ناخوشایندی هم بگیرد. طبیعتاً شست و شوی این هاموک هم دردسرهای مخصوص به خود را دارد. به همین دلیل است که توصیه می کنیم برای مکان های ساحلی یا محیط های بیرونی از این هاموک استفاده نکنید.

هاموک های حصیری

نوع دیگری از هاموک ها هم هستند که از جنس حصیر می باشند و معمولاً به پایه ای نگه دارنده وصل هستند. گرچه این نوع از هاموک ها چندان شکل سنتی هاموک را ندارند اما استفاده از آن ها در محیط های ویلایی محبوبیت بسیار بالایی دارد. شما می توانید هاموک حصیری خود را در تراس قرار دهید و از راحتی بی نظیری که این نوع هاموک فراهم می کند، غرق لذت شوید.

تاب ریلکسی کوچک

هاموک های حصیری که با نام تاب ریلکسی کوچک هم شناخته می شوند، در حال حاضر جزو لاینفک ویلاهای خارج از شهر محسوب می شوند. این وسیله هم می تواند مکانی برای استراحت باشد و هم تفریح!

در ساخت این نوع تاب ریلکسی کوچک، از چند پایه ی نگه دارنده استفاده می شود که تاب مربوطه از این پایه ها آویزان خواهد شد. جنس این نوع تاب ها معمولاً حصیری است اما انواع فلزی و چوبی آن نیز موجود می باشند.

درون این تاب ریلکسی، شبیه به نارگیل است که داخلش را کرده اند. داخل این تاب، معمولاً از بالش های راحتی و پشتی های نرم استفاده می شود تا میزان راحتی این تاب بیشتر شود.

از دیگر مزیت های بزرگ این تاب های ریلکسی می توان به کوچک بودن و کم جا بودن آن ها اشاره کرد. تاب های ریلکسی را می توان در هر خانه و ویلایی استفاده کرد. علاوه بر این، جابه جایی آن ها ساده و راحت است؛ بنابراین نیازی نیست که نگران این مسئله باشید.

در ضمن باید اشاره کنیم که تاب های ریلکسی تحمل وزن بسیار بالایی دارند و به سادگی وزن های بالاتر از هشتاد کیلوگرم را نیز می توانند متحمل شوند.

این تاب ها در شکل و طرح های مختلفی ساخته می شوند و شما بسته به سلیقه ی خود و دکور منزلتان یکی از آن ها را انتخاب کنید. درصورتی که تصمیم به خرید این نوع از تاب ها را دارید، کافی است سری به اینترنت و وب سایت های فروش هاموک بزنید تا با دنیایی از طرح ها و شکل های متنوع روبه رو شوید که دست شما را برای انتخاب حسابی باز خواهند گذاشت.

قیمت تاب ریلکسی

قیمت تاب ریلکسی بسته به جنس، طرح و نوع آن ممکن است بسیار متنوع باشد؛ اما به صورت عمومی قیمت آن ها از یک میلیون و پانصد هزار تومان شروع می شود. پارچه های به کاررفته در بالش تاب های ریلکسی نیز در فاکتور قیمت بی تأثیر نخواهند بود.

شما می توانید به سادگی و از طریق اینترنت، قیمت حدودی این نوع تاب ها را به دست آورید. دقت داشته باشید که در خرید هاموک، باید فاکتور کیفیت را همواره در نظر داشته باشید چراکه اساس هدف یک تاب ریلکسی این است که حس آسودگی و راحتی را برایتان به همراه داشته باشد و درصورتی که جنس آن به اندازه ی کافی راحت نباشد، اساساً خرید چنین وسیله ای بی معنا خواهد بود.

خرید هاموک

برای خرید هاموک هم می توانید به شهرک های ویلایی سر بزنید و هم اینترنت! عموماً در مسیر نقاطی که ویلا سازی در آن انجام شده است، می توانید با انبوهی از هاموک فروشان روبه رو شوید که قیمت های متنوعی برای محصولات خود ارائه می کنند؛ اما درصورتی که می خواهید خریدی مطمئن و راحت داشته باشید، بهترین پیشنهادی که می توانیم برای شما داشته باشیم، استفاده از وب سایت هایی است که به طور آنلاین فروش هاموک را ارائه می کنند. درنهایت این که امیدواریم این مقاله برایتان مفید بوده باشد و توانسته باشیم به درستی معنای «هاموک چیست » را ارائه کنیم.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است