برج جده، بلندترین آسمان‌خراش بعدی جهان امروز

برج جده | ورود به برج جده | دورنمای برج جده

هزینه ساخت وساز برج جده ۴/۱ میلیارد دلار برآورد شده است. زمانی که در اواخر سال ۲۰۱۷، CNN از سایت بازدید کرد، ارتفاع برج ۲۵۲ متر بود و در همان زمان منظره ی گسترده ای از قلمرو داشت.این برج، جواهر تاج شهر اقتصادی جده خواهد بود، پروژه ای تجاری و مسکونی با ۳/۵ میلیون مترمربع که دارای خانه، هتل و اداره به همراه جاذبه های توریستی خواهد بود. ولی پروژه به طور منظم پیش نرفته است.

یک بنای جهانی

تأخیرهای متنوعی از زمان شروع ساخت که در سال ۲۰۱۳ بوده، وجود داشته است. از نوامبر سال ۲۰۱۷، دو تا از حامیان اصلی پروژه – شاهزاده سعودی الولید بن تلال، یک تاجر و سرمایه گذار توانمند و بکر بن لادن، رئیس کمپانی ساخت برج جده گروه بن لادن – درگیر سیاست های ضد فساد کشور بوده اند به طوری که با صدها سؤال در رابطه با اتهامات فساد مواجه شدند.
کمپانی اقتصادی جده، توسعه دهنده آسمان خراش، به CNN اقرار کرده است که پروژه طبق برنامه ریزی در سال ۲۰۲۰ خاتمه خواهد یافت.درحالی که امروزه محل برج توسط کویر محاصره شده، پس از اتمام، برج در مرکز توسعه شهر اقتصادی جده خواهد بود.

ورود به برج جده

اتمام بلندترین ساختمان جهان، برج جده، در سال ۲۰۲۰ در عربستان سعودی برنامه ریزی شده است. با به رخ کشیدن مساحت طبقه ۲۴۳،۸۶۶ مترمربع در ۲۵۲ طبقه، این برج همچنین دارای بلندترین عرشه دید منظره در ارتفاع ۶۶۴ متر از زمین با سکوی خارجی به مساحت ۵۰۰ مترمربع می باشد.

دیگر تجهیزات شامل هتل چهارفصل ۵ ستاره و ۹۷ آپارتمان با خدمات وابسته شامل ۷ آپارتمان دوبلکس می باشد. دفاتر اداری در ۷ طبقه می باشند به طوری که ۴ رده مسکونی وجود خواهد داشت که شامل ۳۲۵ آپارتمان می باشد.
آسانسورها به ارتفاع رکورد ۶۶۰ متر می رسند درحالی که بالابرهای دو عرشه ای که بازدیدکنندگان را مستقیماً از طبقه ۱ ساختمان به عرشه منظره می برند می توانند با سرعت ۵/۱۲ مایل در ساعت حرکت کنند. به بیانی دیگر، می توانند میهمانان را به عرشه شاتل کنند.

 

برج جده

زمانی که برای اولین بار به برج می رسید، شما ۲۰ متر بالاتر از سطح دریا قرار دارید بنابراین، انگار هر طبقه تجربه جدیدی در آن ساختمان می باشد.
توسعه دهنده باور دارد که برج جده یک برگ برنده برای منطقه ای خواهد بود که به طور سنتی به عنوان دروازه ای به سمت شهرهای مقدس مکه و مدینه عمل کرده است.
حشام جمعه، مسئول اصلی توسعه کمپانی اقتصادی جده اضافه می کند، «پیش ازاین که برج اینجا باشد، این مکان به عنوان مکانی که مردم در آن زندگی کنند در نظر گرفته نمی شد، ما در حال خلق یک شهر مستقل هستیم … تا مجبور نباشید اینجا را ترک کنید. این پروژه در حال تغییر دادن خط مشی جده می باشد».
به نقل از حمود«ساختن چنین برجی، به این عظمت، واقعاً چیزی است که من فکر نمی کردم انجام دهم»وی افزود «جده درصحنه بین المللی شهرهای مدرن مجدداً موقعیت جدیدی خواهد یافت. شما درباره ی مرکز دبی صحبت می کنید  و حالا ما مرکز جده خواهیم داشت.»

دورنمای برج جده

ساخت برج جده در دورنمای سعودی ۲۰۳۰ جای دارد، یک برنامه دولتی که برای ایجاد تنوع در اقتصاد قلمرو و کاهش وابستگی آن به نفت هدف گذاری شده است. دورنمای ۲۰۳۰ استراتژی توسعه این پروژه می باشد . این دستورالعملی است که به معماران و طراحان شهرسازی داده شده است. بااین حال هدف نهایی ارتقای وضعیت شهر به عنوان یک مهره اصلی جهانی می باشد.
مصری ها، اهرام می سازند. در فرانسه در قرون وسطی، تمام این کلیساهای عظیم را می سازند و در زمان مدرن، آن ها نیویورک، شیکاگو را می سازند؛ بنابراین واقعاً، این یک نمادی از استحکام و ابتکار می باشد، به مانند هر شهری: پس از پول، پس از قدرت، شما به استحکام نیاز دارید. پس از استحکام، می خواهید چیزی تأسیس کنید، چیزی برای جهان باقی بگذارید. امروز، جده ساختمانی خواهد داشت که نسل های متعددی خواهند آمد و درباره آن صحبت خواهند کرد.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است