آیفون تصویری و انواع آن

آیفون تصویری و انواع آن

دیدن چهره افراد از طریق انتقال تصویر توسط دوربین بیرون به مانیتور داخل خانه از طریق آیفون تصویری انجام می پذیرد و چنین فرایندی مسلماً به افزایش امنیت و آسایش هر خانواده ای کمک می کند. در همین راستا شناخت و انتخاب مدل مناسب و باکیفیت آیفون به عنوان یک کالای ضروری و نیاز هر خانه ای بسیار بااهمیت بوده بنابراین در این نوشتار از پرشین سازه در کنار شما هستیم تا در باب انواع آیفون تصویری و ویژگی های منحصربه فرد آن صحبت کنیم. پس با دیگر با ما همراه شوید.

آشنایی با تاریخچه آیفون تصویری

با پیشرفت علم و تکنولوژی بشر از تمام توان خود برای محافظت و افزایش ایمنی افراد استفاده می کند که یکی از این ابزارآلات مهم در بحث امنیت خانواده آیفون تصویری محسوب می شود. شاید بتوان به جرئت مطرح کرد که برای اولین بار این شرکت کوماکس بود که در سال ۱۹۶۸ در کشور کره جنوبی اولین تولیدکننده و صادرکننده آیفون تصویری در کره معرفی گردید و از آن روزها تا به امروز همچنان در این عرصه فعال می باشد. درواقع هم اکنون کوماکس به ۱۱۵ کشور دنیا صادرات دارد و یک برند جهانی محسوب می شود. خیلی زود این سیستم ها در ایران نیز همه گیر شده و پرچم دار صنعت درب بازکن تصویری در ایران شد؛ بنابراین امروزه ما شاهد انواع آیفون های تصویری با ویژگی های منحصربه فرد می باشیم.

آیفون تصویری دو پنل چیست؟

به طورکلی در برخی ساختمان ها به دلیل وجود دو درب خروجی مجزا از یکدیگر، این امکان موردنیاز است تا از طریق مانیتور تصویری داخل واحد بتوان هر دو درب را هم زمان و درعین حال به صورت مجزا باز کرد. در چنین حالتی شما در حال استفاده از آیفون تصویری دو پنل هستید که ازجمله محصولات پرکاربرد در بسیاری از مکان ها به ویژه ساختمان های چندمنظوره است.

مشاهده کنید : قیمت سنگ

اجزای اصلی انواع آیفون تصویری

به طورکلی در باب آیفون های تصویری می توان مطرح کرد که این سیستم های کاربردی دارای اجزای مختلفی می باشند که به تفصیل به بررسی هر یک از آن ها می پردازیم.

۱. صفحه کلید ورودی

این بخش از سیستم شامل قاب و شستی زنگ و جعبه زیر پنل می باشد که باید کاملاً توجه داشت که در برابر نفوذ آب و گردوغبار و نور خورشید مقاوم باشد. همچنین لازم به ذکر است که می توان از قاب مخصوص نیز بر روی پنل ورودی استفاده کرد که در بعضی موارد این پوشش ها مجهز به سیستم اعلام ضد سرقت و یا آژیر می باشند.

آیفون تصویری

۲. صفحه نمایش یا گوشی

صفحه نمایش ها معمولاً در داخل واحد و با ارتفاع ۱۴۵ سانتی متر از کف زمین نصب می شوند و گوشی آن نیز شامل صفحه ی نمایش، اسپیکر و میکروفون خواهد بود که با توجه به مدل گوشی می تواند انواع لمسی، دکمه ای و یا با امکانات متفاوت یا ویژه ای را تهیه کرد.

۳. منبع تغذیه و قفل بازکن

به طورکلی منبع تغذیه مدار الکترونیکی ولتاژ ۲۲۰ را به ۱۲ ولت تبدیل می کند و مستقیم به برق شهر متصل می شود، از طرفی قفل بازکن ها در چند مدل زنجیره دار و بدون زنجیر و یا از نوع مغزی قفل هستند و معمولاً براثر ضربه به در باز نمی شوند.

۴. کابل مخصوص برای ارتباط آیفون تصویری

کابل آیفون تصویری به عنوان رابط بین اجزای دیگر سیستم بوده و معمولاً در دو سطح مقطع ۰.۶ و ۰.۴ میلی متر مربع به بازار عرضه می شوند. لازم به ذکر است که این نوع از کابل ها از نوع فویل دار هستند که این فویل ها عاملی برای جلوگیری از نویز و اختلال در صدا و تصویر آیفون است.

۵. دوربین آیفون تصویری

دوربین وظیفه انتقال تصویر از پشت در به داخل ساختمان برای نمایش در مانیتور آیفون را دارد و در بازار در دو نوع رنگی و سیاه سفید موجود می باشند. معمولاً دوربین های آیفون تصویری دارای دو زاویه دید معمول و باز بوده و بعضی از آن ها مجهز به مادون قرمز برای دید در شب نیز می باشند.

بیشتر بخوانید: انواع کلید و پریز

قابلیت ها و امکانات آیفون های تصویری

در این بخش از مقاله آشنایی با آیفون های تصویری از وبلاگ پرشین سازه به بررسی برخی از امکانات آیفون های تصویری می پردازیم که این امکانات عموماً شامل:

سایز مانیتور یا نمایشگر آیفون

به طورکلی مانیتورهای آیفون های تصویری موجود در بازار ایران معمولاً دارای صفحه نمایش های ۳.۵ اینچ، ۴.۳ اینچ، ۷ اینچ و ۱۰ اینچ است که مشتریان آیفون تصویری می توانند بنا به سلیقه ی خود مانیتور موردنظر خود را انتخاب می کنند جالب است بدانید که صفحه نمایش بعضی از آیفون ها به صورت تاچ یا لمسی بوده و برخی دیگر دارای شاسی و دکمه می باشند. به طورکلی دربازکن هایی که امروزه در بازار عرضه می شوند بیشتر دارای مانیتور تاچ بوده و این مانیتورها نسبت به نمونه های دکمه ای پرطرفدارتر می باشند. چراکه ظاهر آن ها شیک و مدرن بوده و تمیز نمودن آن ها نیز آسان تر است. در باب فناوری ساخت این نمایشگرها نیز باید مطرح کرد که فناوری برای ساخت آن ها مورداستفاده قرارگرفته است.

قابلیت برخورداری از حافظه داخلی

یکی از ویژگی های منحصربه فرد و مهم آیفون های تصویری قابلیت ذخیره فیلم و تصویر است. درواقع برخی از این آیفون ها دارای حافظه داخلی هستند و می توانند تصاویر را ذخیره نمایند که مسلماً چنین امکاناتی ضریب امنیت خانه را نیز بالاتر می برد.

قابلیت ارتباط داخلی در آیفون تصویری (به روش اینترکام)

به طورکلی قابلیت ارتباط داخلی مزیتی است که واحدها می توانند به صورت صوتی به وسیله آیفون تصویری با یکدیگر در ارتباط باشند و فرایند ارتباطی بین اتاق ها راحت تر صورت بگیرد. این قابلیت در اداره ها و شرکت های بزرگ رایج بوده و روش ارتباط به این صورت است که تماس گیرنده شماره واحد موردنظر خود را روی مانیتور آیفون تصویری وارد می کند و دکمه زنگ را در انتها می فشارد. پس ازآن زنگ واحد مورد به صدا درمی آید و در صورت برداشتن گوشی، ارتباط بین این دو واحد برقرار می شود.

 

آیفون تصویری

دایورت زنگ به گوشی یا تلفن ثابت

زمانی که از منزل خارج می شوید می توانید زنگ آیفون تصویری را به تلفن خود منتقل کنید تا به محض به صدا درآمدن آن از حضور فرد پشت درب مطلع شده و درب را در صورت تمایل بازکنید.

قابلیت انتقال زنگ به واحدهای دیگر ساختمان

جالب است بدانید که برخی از آیفون های قابلیت متصل به خط تلفن نیز باشند. به این ترتیب در صورت برقراری تماس با واحد و عدم پاسخگویی به آن، بااتصال به گوشی تلفن همراه، پاسخگو را مطلع می سازد.

قابلیت باز و بسته کردن درب پارکینگ

در بعضی از مدل های آیفون تصویری می توان با فشردن یک دکمه و بدون نیاز به ری موت، درب پارکینگ و جک های مربوطه را باز و بسته کرد. لازم به ذکر است که این قابلیت به طور خاص در برخی انواع آیفون تصویری ایرانی یافت می شود.

آیفون تصویری وایرلس

با استفاده از این آیفون تصویری می توانید مانیتور خود را در هر جای خانه که بخواهید نصب کرده و به این ترتیب در هرجایی از ساختمان که باشید می توانید آیفون خود را به همراه ببرید تا برای پاسخ گویی راحتی کافی را داشته باشید.

آیفون تصویری هندزفری

به طورکلی درب بازکن های تصویری، اغلب بدون گوشی بوده و تماس صوتی تنها با استفاده از میکروفون و بلندگوی تعبیه شده در آن صورت می گیرد. به این ترتیب نیازی به در دست گیری گوشی برای پاسخگویی وجود ندارد. همچنین برخی از انواع درب بازکن ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند که این صفحه عملکرد ساده تری را برای کاربر فراهم می کند.

آیفون تصویری کدینگ

به طورکلی سیستم کدینگ برای ساختمان هایی با تعداد واحدهای زیاد مثل برج ها و مجتمع ها مورداستفاده قرارگرفته می شود و عملکرد کلی این سیستم به این ترتیب می باشد که مراجعه کننده با واردکردن شماره ی واحد شخص موردنظر و سپس فشردن شستی زنگ روی پنل می تواند ارتباط خود با شخص را برقرار کند. همچنین از دیگر مزیت های سیستم کدینگ این است که شخص میزبان می تواند برای باز کردن درب، از رمزهای مختلفی (کارت، پسورد، اثرانگشت و …) استفاده نماید.

بیشتر بخوانید: پاراوان و انواع آن

آشنایی با دیکودر

به طورکلی این دستگاه وظیفه کد دادن به هر یک از واحدها را به عهده دارد و دارای مزایایی ازجمله موارد زیر می باشند که شامل:

  • ازنظر ظاهری بسیار زیباتر هستند.
  • می توان به واحدها جهت باز کردن درب پسورد اختصاص داد.
  • می توان به هر شخص جهت باز کردن درب کارت و یا جاسوئیچی اختصاص داد.
  • در موارد خاص می توان برای امنیت بالا از اثرانگشت برای باز کردن درب استفاده نمود.

 

آیفون تصویری

بهترین برندهای آیفون تصویری

با توجه به افزایش محبوبیت درب بازکن های تصویری در کشور شرکت های مختلفی نیز به این بازار رقابتی پا گذاشته و امروز شاهد انواع مختلفی از برندهای آیفون تصویری می باشیم؛ بنابراین برای یک انتخاب دقیق تر و رضایت بخش نیاز است تا با انواع این سیستم ها آشنایی بیشتری پیدا کنید.

۱. آیفون تصویری سوزوکی

ممکن است شما نیز نام این برند مشهور را شنیده باشید. آیفون تصویری سوزوکی یکی از مشهورترین و بهترین برندهای آیفون تصویری موجود در بازار ساخت است. این برند آیفون های تصویری ساخت یک شرکت ژاپنی مستقر در سنگاپور بوده که خیلی زود راه خود را به بازارهای بین المللی بازکرده است. آیفون های تصویری سوزوکی در اندازه های متنوعی مانند ۴٫۳ اینچ و ۷ اینچ قابل خریداری بوده و برخی از مدل های آن ها دارای حافظه داخلی باقابلیت ذخیره تصاویر و فیلم مراجعه کنندگان به پشت در را دارند. لازم به ذکر است که این نوع از آیفون ها دارای قابلیت تاچ نیز می باشند و همچنین صفحه نمایش آن ها از نوع LED-TFTاست.

۲. آیفون تصویری ویدکس

آیفون تصویری ویدکس نیز یکی دیگر از محبوب ترین و مشهورترین برندهای آیفون تصویری در جهان است. این آیفون تصویری ساخت یک شکرت ایتالیایی به همین نام هستند که محصولات آن ها به بیش از ۵۰ کشور دنیا صادر می کند. این شرکت در زمینه ساخت انواع درب بازکن صوتی / تصویری، اینترکام دیجیتال، خانه هوشمند، درب بازکن تصویری تحت شبکه و … فعال می باشد و همواره از محصولات آن استقبال می شود.

۳. آیفون تصویری تک نما

تک نما یک برند ایرانی معتبر بوده که کار خود را از سال ۱۳۸۰ در ایران آغاز کرده و خیلی زود به یکی از بهترین و قدرتمندترین شرکت ها در زمینه طراحی و تولید آیفون های تصویری مبدل شده است. این شرکت ایرانی امکانات جذابی به محصولات خود اضافه کرد که یکی از جالب ترین آن ها امکان ارتباط بین واحدها و ارتباط با نگهبانی است. این قابلیت ابتدا به صورت پیش فرض به گوشی آیفون تصویری اضافه شد اما به دلیل استقبال بالا به یکی از بهترین ویژگی های این آیفون تصویری مبدل شد. جالب است بدانید که امروزه این آیفون های تصویری وطنی محبوبیت خاصی در بازار به دست آورده اند و برای نصب در ساختمان های بزرگ و مجتمع های مسکونی و تجاری خریداری می شوند.

همچنین از دیگر مزایای مهم این آیفون های تصویری می توان به هزینه پایین در کابل کشی و ارتباط بین واحدها و نگهبانی اشاره کرد. در سال های اخیر آیفون های تصویری تک نما شهرت و محبوبیت خاصی در بازار ایران کسب کرده و هرساله کیفیت محصولات خود را افزایش می دهد و به طورکلی قابلیت های بالای این برند عاملی برای رقابت در بازار برندهای خارجی است.

۴. آیفون تصویری سیماران

آیفون تصویری سیماران یکی دیگر از برندهای آیفون تصویری محبوب در بازار ایران است و شرکت سیماران از دهه ۵۰ تاکنون در زمینه تولید و توسعه سیستم های حفاظتی و نظارتی در ایران فعالی داشته و محصولات متنوع و باکیفیتی را روانه بازار کشور کرده است. لازم به ذکر است این شرکت همواره با ارائه قابلیت های جدید یکی از نوآورترین شرکت ها در زمینه ساخت و تولید آیفون های تصویری در کشور بوده و تا امروزه کار خود را باقدرت ادامه می دهد.

به طورکلی آیفون های تصویری سیماران اغلب در دو مدل سیم کشی متفاوت ساخته می شوند که نوع اول این آیفون های تصویری نوع ساده آن بوده که برای کار با آن به سوئیچ نیاز دارید اما در نوع دوم آن که از سیستم های کدینگ استفاده شده به جای سوئیچر به دیکودر نیاز است و هر چهار واحد با یک قطعه دیکودر کار می کند.

شرکت سیماران اولین محصولات خود را با الگوبرداری از شرکت کوماکس که در این متن نیز به آن اشاره شد ساخته و روانه بازار کرد است، اما امروزه باوجود مهندسین خلاق خود توانسته به بک برند کاملاً مستقل و موفق در این زمینه مبدل شود. به طورکلی مدل های آیفون تصویری سیماران در دو مدل بدون حافظه و با حافظه ساخته شده اند و تمامی محصولات این شرکت دارای ضمانت نامه ۳۰ ماهه می باشند. در پایان نیز توصیه می کنیم آیفون های تصویری سیماران را از نمایندگی های مجاز این شرکت خریداری کنید که هم کار نصب آیفون تصویری را انجام داده و هم در صورت بروز مشکل در زمان گارانتی به شما خدمات لازم را ارائه کنند.

۵. آیفون تصویری تابا

تابا یکی دیگر از بهترین برندهای آیفون تصویری ساخت ایران است که در ابتدا آیفون های تصویری سیاه وسفید را ساخته و روانه بازارها می کرد ولی با پیشرفت تکنولوژی خیلی زود رویه خود را عوض کرده و به ساخت آیفون های تصویری کاملاً مشابه با آیفون های کوماکس پرداخته است. درواقع به مرورزمان و با ورود دوربین و صفحه نمایش های رنگی، شرکت آیفون های تصویری تابا مدل های ۳٫۵ اینچ ۴ لینچ و ۷ اینچ رنگی را در انواع متنوعی ساخته و روانه بازار کرد. شرکت آیفون تصویری تابا یک برند باسابقه و موفق در بازار ایران است که هرساله مدل های جدید و متنوعی را با بازار عرضه می کند.

برآورد هزینه نصب انواع آیفون تصویری

به طورکلی هزینه نصب آیفون تصویری به عواملی متعددی بستگی دارد؛ که ازجمله مواردی که در هزینه نصب آیفون تصویری مؤثر است عبارت اند از:

  • تعداد واحد ساختمان
  • نوع و مدل آیفون تصویری
  • محل نصب آیفون تصویری
  • قیمت تجهیزات و لوازم جانبی مورداستفاده
  • میزان مسافت درب ساختمان تا پنل داخلی و مانیتور

 موارد گفته شده بخشی از عوامل مؤثر در قیمت گذاری نصب آیفون تصویری است. به یاد داشته باشید که این کار نیازمند تخصص کافی است بنابراین حتماً از متخصصین امر در این کار بهره بگیرید.

سخن آخر

همان طور که در این بخش از وبلاگ پرشین سازه مطالعه کردید، هدف ما از این نوشتار آشنایی کامل شما با انواع آیفون تصویری و تجهیزات آن بود که امیدواریم این مطالب مفید واقع شده باشد.

صنعت ساختمانهمه مطالب

دیدگاه ها غیرفعال است