تکلیف ۳۰ هزار واحد مسکن مهر مشخص خواهد شد

تعیین تکلیف 30 هزار واحد مسکن مهر

بیش از ۱۵ سال از آغاز طرح های مسکن مهر می گذرد اما هنوز هم برخی از واحدهای آن در پیچ و خم تکمیل شدن، باقی مانده اند. حالا مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید می گوید که ۳۰ هزار واحد دیگر این طرح نیز به زودی تکمیل شده و به متقاضیان خود تحویل داده می شوند.

به گزارش پرشین سازه ، این ۳۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید اطراف تهران بوده اند. ۲۰ هزار واحد در شهر پردیس و ۱۰ هزار واحد دیگر نیز در سایر شهرهای جدید قرار گرفته اند. دولت سیزدهم متعهد شده است که این واحدهای مسکن مهر را تکمیل کرده و به متقاضیان تحویل بدهد.

علیرضا جعفری، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و معاون وزیر راه و شهرسازی، اعلام کرد که روند تکمیل این واحدها به خوبی پیش می رود. وی تاکید کرد که هدف اصلی وزارت راه و شهرسازی این است که تمام واحدهای باقی مانده را به انضمام خدمات زیربنایی و روبنایی تکمیل کرده و تحویل بدهد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، تحویل این واحدهای مسکونی را منوط به همکاری متقاضیان دانست. وی از متقاضیان این واحدهای مسکونی درخواست که در تکمیل مشاعات این واحدها، مشارکت کنند.

جعفری اعلام کرد که برخی از مشاعات مثل نصب کابینت، پکیج و… بر عهده ی خود مردم است. اما دیگر مشاعات این واحدهای مسکن مهر به عهده ی شرکت عمران شهرهای جدید است. اگر بخواهیم کار با سرعت بیشتری پیش برود و واحدها تکمیل شوند، باید هر دو کار را به صورت همزمان پیش برد.

سال ۱۴۰۲؛ سال افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در پردیس

سال ۱۴۰۲، در حالی آغاز شد که وضعیت بازار مسکن، تغییر چندانی نسبت به سال گذشته نکرده است. البته بسیاری از کارشناسان می گویند که قیمت مسکن به سقف خود رسیده و دیگر امکان افزایش وجود ندارد.

در این میان، اخبار خوشی هم در خصوص ساخت و ساز مسکن و تکمیل واحدهای نیمه کاره به گوش می رسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که تا پایان نیمه ی اول سال ۱۴۰۲، ۱۰ هزار واحد مسکن مهر در شهر پردیس تکمیل شده و به دست متقاضیان خود خواهد رسید.

از سوی دیگر، حدود ۲۸۰۰ واحد مسکن مهر در شهر جدید پرند نیز به اتمام رسیده و در انتظار تحویل به متقاضیان خود است. علیرضا جعفری خاطرنشان ساخت که به زودی، زمان افتتاح این ۲۸۰۰ واحد مسکونی را اعلام خواهند کرد.

ساخت و تولید مسکن نیز در ابتدای سال جاری سرعت گرفته است و به نظر می آید که بعد از دو سال آشفتگی در این حوزه، بلاخره وضعیت آرام تر خواهد شد.

مسکن مهر شهر جدید هشتگرد

مسکن مهر برای دولت جدید، تبدیل به غده ای قدیمی اما بسیار آزاردهنده شده است که تکمیل واحدهای آن، هزینه ی زیادی هم می برد. شهر جدید هشتگرد نیز یکی از نقاط ساخت و ساز مسکن مهر بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد که تامین منابع مالی برای تکمیل واحدهای مسکن مهر این شهر با مشکلات فراوانی رو به رو بود. اما وزیر راه و شهرسازی، اقدامات مثبتی در این خصوص انجام داد و بلاخره منابع مالی مورد نیاز برای تکمیل آن ها، تامین شد. در حال حاضر، روند ساخت و ساز آن ها نیز سرعت بیشتری پیدا کرده و در آینده ای نزدیک تحویل داده می شوند.

آمارها نشان می دهد که حدود ۶۰ هزار واحد مسکونی این طرح نیمه تمام باقی مانده بودند. با تلاش های فراوان و تخصیص بودجه های مشخص در دولت سیزدهم، حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی تکمیل شده و به متقاضیان خود تحویل داده شد.

۳۰ هزار واحد مسکن مهر دیگر نیز باقی مانده است که باید آن ها نیز هر چه سریع تر تکمیل شده و به دست مصرف کننده برسد. بیشتر این واحدها در شهر جدید پردیس و پرند واقع شده اند اما هنوز هم می توان واحدهای نیمه کاره ی مسکن مهر را در شهرهای جدید هشتگرد، گلبهار، مهستان و…مشاهده کرد.

وضعیت شهرهای جدید دیگر نقاط کشور نیز دست کمی ندارد و در بسیاری از آن ها، هنوز هم واحدهای مسکن مهر نیمه کاره دیده می شود که هیچ اقدامی برایشان صورت نمی گیرد. بیشتر این واحدها دچار مشکلاتی از قبیل آورده ی متقاضیان، مشکلات تعارض و…هستند و به همین دلیل متوقف شده اند.

نکته این جاست که خانه هایی که قرار بود با قیمت بسیار پایینی ساخته شوند، حالا ناچاراً با قیمت های روز نهاده های ساختمانی تکمیل می شوند و با قیمت بالاتری به دست مصرف کننده می رسند.

دیدگاه ها غیرفعال است