برنامه افتتاح واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید

برنامه افتتاح واحدهای مسکن مهر در شهرهای جدید

شهرهای جدید یکی از اصلی ترین نقاط ساخت مسکن به حساب می آیند. حالا مدیر کل توسعه امور مسکن شرکت عمران شهرهای جدید اعلام کرده است که مسکن مهر پرند به پایان راه خود رسیده است و به زودی افتتاح خواهد شد.

به گزارش پرشین سازه ، این مقام مسئول به تشریح جزئیاتی در خصوص افتتاح این شهرهای جدید پرداخت.

سید مهدی میرجوادی می گوید که برنامه های زیادی برای افتتاح این شهرها وجود دارد و قرار است تا رسیدن هفته ی دولت، حدود ۲۰ هزار و ۲۴۸ واحد مسکن افتتاح شده و به متقاضیان خود تحویل داده شود.

وی سهم نهضت ملی مسکن از این پروژه های افتتاح شده را ۱۰۲۷ واحد دانست. از این میان، بیشترین تعداد، مربوط به واحدهای مسکن مهر هستند که ۱۹ هزار و ۲۲۱ واحد می شوند.

میرجوادی در بخشی از سخنان خود تصریح کرد:

اصلی ترین محور برنامه ریزی شرکت عمران شهرهای جدید، افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر در شهر پردیس است. عملیات این واحدها نهایی شده و از آن ها بازدید نیز به عمل آمده است.

وی یادآور شد که واحدهای مزبور، قرار بود در اسفند سال ۱۴۰۱ افتتاح شوند. اما به دلیل نواقصی که در آن ها وجود داشت،؛ ناچار به تاخیر در افتتاح آن ها شدیم. اما حالا تمام عیب ها و نواقص این واحدهای مسکونی برطرف شده و به زودی ۱۰ هزار واحد مسکن مهر به متقاضیان تحویل داده می شود.

مدیرکل توسعه امور مسکن شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد که فاصله ای میان افتتاح و تحویل واحدها وجود نخواهد داشت و این دو کار به شکل همزمان صورت می گیرد. چرا که این واحدها کامل هستند و دارای زیرساخت هایی مثل آب، برق و…نیز می باشند.

قرار است که در مراسم افتتاح واحدهای شهر جدید پردیس، رئیس جمهور یا وزیر راه و شهرسازی حضور داشته باشند و شرکت عمران شهرهای جدید در حال برنامه ریزی برای حضوری یکی از آن هاست.

میرجوادی خاطرنشان ساخت که ساخت مسکن مهر در شهر پرند به اتمام رسیده است. ۲۸۰۰ واحد از طرح مزبور باقی می ماند که تا هفته ی دولت افتتاح شده و به دست متقاضیان خود خواهد رسید. در نتیجه تا هفته ی دولت، هیچ مسکن مهری در شهر جدید پرند، نیمه کاره باقی نمی ماند.

یکی دیگر از پروژه های بزرگ در شهر پرند، تکمیل خط مترو این شهر است. میرجوادی وعده داد که افتتاح خط مترو نیز تا پایان شهریور امسال خواهد بود.

وی تاکید کرد که قرارگاه خانم الانبیا به عنوان پیمانکار این پروژ، به زودی آن را به مرحله ی بهره برداری خواهد رساند. شرکت عمران شهرهای جدید نیز تامین مالی پروژه ی مترو پرند را بر عهده داشته است.

تست سرد مترو انجام شده و تا پایان شهریور، عملیات اتصال شهر جدید پرند نیز صورت می گیرد. به نظر می آید که مهلت ۱ ماهه برای افتتاح واحدهای مسکونی جدید به دلیل همزمانی با اربعین حسینی است.

این مقام مسئول همچنین به پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید اندیشه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت حدود ۱۰۰۰ واحد مسکونی در این شهر افتتاح خواهد شد. بیشتر این پروژه ها، مشارکتی هستند و با استفاده از سیستم های به روز و هوشمند، تجهیز شده اند.

وی همچنین اعلام کرد که مشکلات تعاونی های شهر جدید گلبهار نیز برطرف شده و در هفته ی دولت، ۱۵۰۰ واحد مسکن مهر نیز در شهر گلبهار افتتاح می شود. محوطه سازی ۱ هزار واحد دیگر نیز تا پایان شهریور تمام می شود.

دیگر شهرهای جدید از جمله هشتگرد نیز سهم خوبی از افتتاح واحدهای مسکونی دارند. در این شهر قرار است که ۱۴۰۲ واحد افتتاح شوند. البته پروژه ی موسوم به هسا هنوز هم قابلیت افتتاح ندارد چرا قراردادهای آن هنوز دچار مشکل است.

در شهر بینالود ۵۹۰ واحد، سهند ۴۴۰ واحد، رامین ۳۹۶ واحد، ایوانکی ۳۳۰ واحد، صدرا ۶۸ واحد؛ قرار است افتتاح شود. برخی از این واحدها، مسکن مهر تبدیلی هستند. به این معنی که از وام نهضت ملی مسکن برای تکمیل بهره مند شده اند.

سید مهدی میرجواد تاکید کرد که افتتاح واحدهای مسکن مهر شهرهای جدید، با محوریت شهر پردیس خواهد بود. رئیس جمهور نیز قرار است سفری به شهرهای گلبهار و بینالود داشته باشد که واحدهای مسکن مهر این دو شهر جدید نیز، همزمان با سفر رئیس جمهور افتتاح خواهند شد.

دیدگاه ها غیرفعال است