اعلام آمادگی بنیاد مستضعفان جهت تخصیص زمین به طرح نهضت ملی مسکن

بنیاد مستضعفان اعلام آمادگی کرد که زمین هایی را به صورت رایگان در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار بدهد

به گزارش پرشین سازه ، رئیس بنیاد مستضعفان در سفری کوتاه به شهرستان پاکدشت و در طول جلسه ای با استاندار، فرماندار، امام جمله و دیگر مسئولین شهرستان پاکدشت، به آموزه های امام راحل پیرامون حل مشکل اشاره کرد و گفت: ایشان به ما آموختند که باید در برابر مردم متواضع باشیم و تمام تصمیماتمان در جهت حل مشکلات مردم باشد.

پرویز فتاح، در مورد املاک واگذار شده از سوی سازمان اوقاف به این بنیاد نیز سخنانی ایراد نمود و ضمن اشاره به دستور مقام معظم رهبری در سال های گذشته، چنین گفت: بعد از انتقال این زمین ها از سازمان اوقاف به بنیاد مستضعفان، ما با شرایط مناسب به دنبال واگذاری این املاک به مردم این منطقه بودیم و تا همین لحظه نیز مشکلات زیادی، برطرف شده است. اعتقاد ما بر این است که زمین ها و املاک اوقافی باید در اختیار مردم همین شهرستان قرار بگیرد اما این موضوع، منوط به در نظر گرفتن ضوابط شهری و قانونی است.

رئیس بنیاد مستضعفان به این نکته اشاره کرد که بعضی از این املاک با تخفیف ۷۵ درصد به مردم واگذار می شوند و تا به این لحظه نیز، ۱۱۰ فقره سند نیز واگذاری قطعی شده است. وی چنین ادامه داد: با توجه به این که مردم و مسئولین شهرستان خواستار ارائه ی این زمین ها با تخفیف بیشتری هستند، آماده هستیم که این موضوع را به هیئت امنا منتقل کنیم و بیشترین همکاری را با مردم پاکدشت داشته باشیم.

پرویز فتاح در ادامه به آمادگی بنیاد برای واگذاری دو قطعه از این زمین ها به طرح نهضت ملی مسکن و خانه دار شدن مردم کم درآمد اشاره کرد و گفت: در حال حاضر، دو قطعه زمین به مساحت ۱۳۰ هکتار در اختیار بنیاد مستضعفان شهرستان پاکدشت است و ما آماده هستیم که در صورت تامین ضوابط شهری و قانونی، این دو قطعه زمین را به صورت رایگان در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار بدهیم و به این ترتیب برای خانه دار شدن مردم و اقشار کم درآمد، گامی برداشته باشیم.

وی همچنین به موضوع یک قطعه زمین ۱۱ هزار متری نیز اشاره کرد که در حال حاضر در اختیار بنیاد مستضعفان است. اما با توجه به درخواست مردم و مسئولین شهرستان پاکدشت برای اختصاص این زمین به ساخت یک مرکز بهداشت و درمانی، این بنیاد آمادگی دارد که با درخواست رسمی وزارت بهداشت و درمان، نسبت به واگذاری آن اقدام نماید. منوط بر این که کاربری زمین توسط شهرداری تغییر کند.

پرویز فتاح همچنین در مود تعیین تکلیف املاک پردیس ابوریحان دانشگاه تهران در شهرستان پاکدشت نیز به توافقی که با رئیس وقت دانشگاه تهران داشته است اشاره کرد و گفت: در آن زمان، توافقی با رئیس وقت دانشگاه تهران داشتیم و این موضوع مصوب و حل و فصل شده است. اما با توجه به این که بعضی از مسئولین جدید دانشگاه، نسبت به توافق انجام گرفته شک و تردیدهایی دارند و نکاتی را مطرح می کنند، ما در صورت درخواست رسمی دانشگاه، آماده هستیم که موضوع را دوباره بررسی کنیم.

وی همچنین در مورد کمبود مدرسه در شهرستان پاکدشت نیز صحبت کرد و اعلام آمادگی نمود که بنیاد مستضعفان، زمین های رایگانی را برای احداث سریع مدرسه در اختیار وزارت آموزش و پروزش این شهرستان قرار بدهد.

دیدگاه ها غیرفعال است