ساختمان پاساژ آزاد، در طول ۱۰ روز آینده تخلیه و پلمپ خواهد شد


حوادث تلخ و ناگوار ساختمان هایی مثل پلاسکو و متروپل، درس های زیادی برای افراد جامعه داشته است. پس از وقوع متروپل بود که پیگیری های بیشتری در خصوص ساختمان های غیر ایمن شهرهای مختلف کشور انجام شد.

به گزارش پرشین سازه ، یکی از پاساژهای محدوده سه راه جمهوری به نام پاساژ آزاد، در نتیجه ی همین پیگیری ها، در طول ۱۰ روز آینده تخلیه و پلمپ خواهد شد. گفته می شود که دلیل اصلی این تخلیه و پلمپ، مشکلات فراوان این ساختمان و ناایمنی آن است.

با توجه به حساسیت موضوع ساختمان های غیر ایمن، کمیته ایمنی در منطقه ۱۱ فعال شده است و به شکل مستمر، جلسات مختلفی در خصوص ایمنی و رفع خطر ساختمان های غیر ایمن و پرخطر برگزار می کند و در حال بررسی در خصوص این مشکل و اجرای اقدامات لازم است.

شهردار منطقه ۱۱ تهران در رابطه با این ساختمان چنین گفت: با طی نمودن مراحل قانونی و با تشخیص مراجع ذیصلاح، مشخص شد که وضعیت ساختمان آزاد، غیرایمن و پرخطر است و به همین دلیل، در طول جلسات مختلفی که با حضور نمایندگان مالک و کسبه برگزار کردیم، متوجه خطر بالقوه ی این ساختمان شدیم و اخطارهای قانونی به مالک داده شد.

سید محمد موسوی، شهردار این منطقه در ادامه ی سخنان خود افزود: البته مالک در خصوص این اخطارها، هیچگونه اقدام جدی نداشته است. در نتیجه، در طول جلساتی که با دادستان برگزار کردیم، شهرداری موظف شد که رفع خطر را انجام بدهد.

موسوی به کسبه ی این ساختمان اشاره کرد و گفت که ۱۰۰ کاسب در پاساژ آزاد مشغول به کار هستند و نگرانی های زیادی پیرامون وضعیت اقتصادی این افراد وجود دارد اما جان کاسبان مهم تر است. با توجه به شرایط بحرانی این ساختمان، باید هر چه زودتر این ساختمان تخلیه و پلمپ شود.

وی در خصوص مکاتباتی که با سازمان های خدماتی مختلف جهت قطع انشعابات آب، برق و گاز داشته است نیز نکاتی را اضافه کرد: گاز این ساختمان با همکاری اداره گاز، قطع شده است. در طول روزهای آینده نیز انشعابات برق و آب این ساختمان هم قطع خواهد شد و با حضور نیروهای انتظامی و کلانتری، پاساژ آزاد خالی از کسبه خواهد شد و پلمپ می گردد. بعد از تخلیه ی ساختمان آزاد معروف به دراکولا، رفع خطر نیز انجام می شود.

دیدگاه ها غیرفعال است