بدون داشتن کد رهگیری سامانه املاک و اسکان ، هیچ گونه خدماتی به فرد ارائه نخواهد شد

بدون داشتن کد رهگیری سامانه املاک و اسکان، هیچ گونه خدماتی به فرد ارائه نخواهد شد

در بحبوبه بحران هایی که در رابطه با تامین مسکن برای مردم وجود دارد ، طرح نهضت ملی مسکن از اوایل دولت سیزدهم به طور جدی پیگیری شد و امیدهای زیادی را برانگیخت.

اما به نظر می آید که این طرح نیز خالی از مشکلات و چالش های سخت و جدی نخواهد بود. البته اقدامات دولت برای تعیین متقاضیان واقعی مسکن و رفع مشکلات آن ها، همچنان در جریان است.

به گزارش پرشین سازه ، وزیر راه و شهرسازی در مورد ساخت ۴ میلیون واحد مسکونی صحبت کرد و آن را اقدامی بسیار سخت و طولانی توصیف کرد. رستم قاسمی گفت: ۵.۲ میلیون نفر در این طرح ثبت نام کرده اند و برای بیش از ۳ میلیون واحد، زمین مورد نیاز تامین شده است. اما همچنان برای تامین زمین ۱.۴ میلیون واحد در تلاش هستیم.

وی در ادامه افزود: در طرح نهضت ملی مسکن ، اوضاع شبیه به مسکن مهر نخواهد بود و فضای سبز و تراکم ها خیلی متفاوت است و کیفیت کلیه ی واحدها افزایش پیدا می کند.

رستم قاسمی در مورد مسکن های باقی مانده از مسکن مهر صحبت کرد و اشاره نمود: ۱۹۰ هزار مسکن مهر باقی مانده که بیشتر این واحدها در قالب تعاونی بوده اند و غالبا توسط مدیران و افراد ناکارآمد اداره می شده اند. برای بررسی و رسیدگی به این مشکل، تیمی در نظر گرفته ایم و از محل قانون برنامه و بودجه نیز جهت این بخش، تسهیلاتی در نظر گرفته ایم. امیدواریم که تا پایان سال، ساخت این واحدها هم به اتمام برسد.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه ی سخنان خویش به وضعیت مستاجرین در کشور اشاره کرد و گفت: در کشور حدود ۷ الی ۸ میلیون مستاجر داریم. گزارش ها حاکی از این است که تعیین سقف افزایش اجاره بها و پرداخت تسهیلات، توانسته تا حدی این بازار ملتهب را آرام کند و بخش زیادی از این جا به جایی ها، کم شده است.

رستم قاسمی در ادامه به معرفی ۱۰۰ هزار نفر به بانک ها، برای دریافت وام ودیعه مسکن اشاره کرد و گفت: برای اقشار کم درآمد، این اقدام بسیار موثر است. از طرف دیگر، ساماندهی مشاورین املاک و سامانه کد رهگیری، به وزارت راه و شهرسازی انتقال پیدا کرده است. تمامی قراردادهای زیرزمینی کنترل و مدیریت می شود. همچنین نظارت بیشتری روی واحدهای خالی صورت می گیرد.

وزیر راه و شهرسازی به این موضوع اشاره کرد که حدود ۲ میلیون نفر در سامانه املاک و اسکان، خوداظهاری کرده اند: در سال گذشته، این سامانه دچار مشکلاتی شد و متاسفانه هک گردید. بر اساس قانون، کلیه مردم موظف هستند در این سامانه ثبت نام کنند. در صورتی که ثبت نام صورت نگیرد، خدمات بانکی نباید ارائه شود و حتی ثبت نام مدارس نیز باید از طریق ثبت در این سامانه انجام شود. نکته این جاست که این سامانه، زیرساخت بنیادی و اساسی است که تا به این لحظه، بیشتر دستگاه های اداری برای اتصال به آن، تلاش و توجهی نکرده اند.

رستمی چنین اظهار کرد: تا به این لحظه، اطلاعات ۶۲ میلیون نفر را در سامانه املاک و اسکان ثبت کرده ایم و برای تمامی متقاضیان، پیامک ارسال خواهد شد. در طول چند ماهی که گذشت، توانستیم ۶۰۰ هزار واحد خالی را شناسایی کنیم و این واحدها به سازمان امور مالیاتی کشور معرفی شده اند. از این میان، تنها ۶۰ نفر اعتراض کرده اند.

بر اساس دستورالعملی که از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است و بر اساس تبصره ۱ ماده ۱۶۰ مکرر قانون مالیات های مستقیم، کلیه ی خدمات زیر، تنها با ارائه کد رهگیری با همان کد یکتای سامانه املاک و اسکان امکان پذیر است و بدون ثبت وضعیت ملکی-سکونتی متقاضی در سامانه املاک و اسکان کشور، ارائه ی این خدمات به وی ممنوع می باشد:

افتتاح حساب بانکی – صدور دسته چک – خدمات مشمول سیاست های حمایتی و یارانه ای – خدمات کمک معیشتی – تعویض پلاک خودرو- فروش انشعاب آب، برق، گاز و تلفن- دریافت گواهینامه- دریافت گذرنامه – دریافت مدارک خودرو، اخطاریه، ابلاغیه- ثبت نام در مدارس محل اقامت دانش آموز- دریافت خوابگاه دانشجویی- صدور قبوض آب، برق، گاز و تلفن

دیدگاه ها غیرفعال است