قیمت آهن و میلگرد در هفته ی جاری، باز هم گران تر شد

تیتر: قیمت آهن و میلگرد در هفته ی جاری، باز هم گران تر شد!

بررسی میدانی بازار آهن و میلگرد در هفته ی جاری ، نشان از افزایش قیمت این کالا می دهد. در این خصوص رئیس اتحادیه فروشندگان آهن ، حمیدرضا رستگار ، به اوضاع آرام بازار فولاد و آهن در هفته ی گذشته اشاره کرد و چنین ادامه داد: در این هفته ، متاسفانه بدون هیچ گونه دلیل منطقی اقتصادی ، شاهد افزایش ۱۰ الی ۱۵ درصدی قیمت آهن و میلگرد در بازار بودیم.

رستگار به بالاتر بودن میزان عرضه نسبت به تقاضا اشاره کرد و بیان نمود که این افزایش قیمت هیچگونه توجیهی ندارد. وی ادامه دارد: اینگونه به نظر می رسد که این افزایش قیمت آهن ، در نهایت به نفع کسانی است که با بازارسازی سعی در کسب سود بیشتری دارند. در این خصوص ، واحدهای نظارتی باید ورود کرده و از بروز چنین تخلفاتی جلوگیری به عمل بیاورند.

رئیس اتحادیه آهن فروشان بیان کرد: چند دلیل موثر برای رفع آرامش بازار آهن در هفته ی جاری وجود دارد که اولین آن ها ، بلاتکلیفی بازار در ساخت ۱ میلیون مسکن است. دلیل دیگر ، نیز نوسانات شدید قیمت ارز به همراه اتفاقات بین المللی در تنظیم برجام می باشد. در حال حاضر ، رونق چندانی بر معاملات بازار خرید و فروش آهن وجود ندارد و همین افزایش قیمت ها ، در نهایت به رکود بازار نیز منجر می شود.

 

[web_stories title=”false” excerpt=”false” author=”false” date=”false” archive_link=”true” archive_link_label=”” circle_size=”150″ sharp_corners=”false” image_alignment=”left” number_of_columns=”1″ number_of_stories=”1″ order=”DESC” orderby=”post_title” view=”circles” /]

دیدگاه ها غیرفعال است