ماجرای کلاهبرداری واحدهای مسکونی در معاونت غذا و دارو

ماجرای کلاهبرداری واحدهای مسکونی در معاونت غذا و دارو

همین چند روز پیش بود که اخباری عجیب به گوش رسید: فردی با فروش واحدهای مسکونی در قالب تعاونی مسکن معاونت غذا و دارو، از چند نفر کلاهبرداری کرده بود و بعد از شکایت افراد، شناسایی و دستگیر شده بود. دفتر این تعاونی نیز توسط شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه یک تهران پلمپ شده است.

به گزارش پرشین سازه ، در حال حاضر شاکیان این پرونده، شکایت خود را به شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه ۱ تهران برده اند اما مدیر عامل پردیس می گوید در فاز ۱۱، هیچگونه تعاونی نداریم و همه واحدها مسکن مهر هستند.

گرچه به محض انتشار این خبر و دستگیری این فرد ، به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه ۱ تهران در تاریخ ۱ خرداد ، شرکت مربوطه پلمپ شد اما هنوز هم برخی از متقاضیان و ثبت نام کنندگان باور دارند که این ماجرا باید توسط مقامات قضایی و البته شرکت عمران پردیس رسیدگی شود و موضوع واحدهای مسکونی را روشن کنند.

بیشتر این دسته از متقاضیان از دهک های ضعیف جامعه هستند و در حضور رئیس پلیس آگاهی تهران ، از این مسئله گلایه دارند و می گویند چرا شرکت عمران پردیس ، در خصوص این شرکت تعاونی اطلاع رسانی نکرده بود که کار به اینجا بکشد و ما مورد کلاهبرداری قرار بگیریم.

از طرفی دیگر ، مهدی هدایت ، مدیر عامل سابق شرکت عمران شهر جدید پردیس ، اعلام کرده بود که متقاضیان خرید مسکن مهر در شهر جدید پردیس ، باید حتما قراردادهایی پنج برگی داشته باشند و این قرارداد ها به تایید شرکت عمران برسد. وی در ادامه عنوان کرده بود که متقاضیان خرید مسکن مهر ، باید تمام خرید و فروش ها را از کارگزار مسکن مهر انجام دهند تا از صحت و سقم آن اطمینان حاصل نمایند.

مدیر عامل سابق شهر جدید پردیس ، دلال ها را در بروز این جریانات بی تقصیر نداست و گفت: تعداد زیادی از واحدهای مسکونی در اختیار این دلالان است و تلاش دارند با روش های مختلف ، آن ها را زودتر از واحدهای دیگران به تکمیل برسانند. همین اقدام منجر به فروش مجدد واحدهای مسکونی می شود.

همچنین سرهنگ گودرزی ، رئیس پلیس آگاهی تهران ، به این موضوع اشاره کرد و گفت که افراد با ثبت یک شرکت تعاونی از سال ۹۵ با سازمان غذا و دارو همکاری کرده اند و توانسته اند افراد زیادی را جذب کنند. وی گفت: این افراد اموال زیادی از مردم گرفته و قرار بوده آن ها را ثبت نام کنند و به آن ها واحد مسکونی تحویل بدهند. اما متاسفانه خبری از خانه نیست و در این مدت فقط از مردم پول گرفته اند و به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده اند. در واقع خانه هایی که وعده شان را به مردم داده بودند، عملا وجود خارجی ندارد.

وی ادامه داد: این فرد از سال ۱۳۹۵ مورد تعقیب بوده است و بعد از تلاش های فراوان دستگیر شده. باز هم تاکید می کنیم که مردم برای خرید مسکن مهر، به شرکت عمران مراجعه کنند.

از طرفی دیگر فرد بازداشت شده، اصرار داد که تنها مشکل کار او، این است که در دام دلالان افتاده است.

وی می گوید: مشکل اصلی ما دلالان بود. ما واحدهای شرکت عمران را خریداری نکردیم، بلکه از افراد می خریدیم و به اشخاص هم می فروختیم. من در این میان فقط یک واسطه بودم.

او اذعان کرد که خرید و فروش واحدهای مسکونی توسط وی، ۸۰۰ واحد بوده است که با روایتی که در مورد سلطان مسکن مهر وجود دارد، مطابقت دارد.

مردم مال باخته نیز در این میان، حرف های خود را می زنند و می گویند چون این شرکت تعاونی با سازمان غذا و دارو همکاری داشته است، به آن اعتماد کردیم.

مردم از هر قشر و طبقه ای هستند. خانم خانه داری که می گوید از سال ۹۸ در حال پرداخت قسط است و با دو بچه ، هنوز هم آرزوی خانه دار شدن را در سر می پروراند اما خبری از خانه نیست. یکی دیگر از شاکیان مدعی است که از سال ۹۸ قرار بوده که واحدهای مسکونی تحویل داده شوند اما هربار که مراجعه کرده اند ، متوجه می شوند که واحد مسکونی مورد نظرشان به شخص دیگری فروخته شده است.

همچنین یکی از اعضای شرکت تعاونی مسکن معاونت غذا و دارو می گوید: جالب اینجاست که در قرارداد ، طبقه و واحد مسکونی کاملا مشخص شده بود اما هر بار که اعلام تمایل به بازدید از واحد مسکونی می کردیم ، می گفتند چون محیط کارگاهی است ، نمی توان از آن بازدید نمود. تا این که بعد از مدت ها تلاش ، زمانی که بازدید انجام دادیم ، محلی را به ما نشان دادند که محیط کارگاهی داشت.

یکی دیگر از شاکیان و مال باختگان اعتقاد دارد که علت اعتماد او و دیگران به این شرکت تعاونی ، این بود که با نام معاونت سازمان غذا و دارو به ثبت رسیده است و حتی ارتشی ها هم به این محل رفت و آمد می کنند. این فرد می گوید که در سال ۹۸، ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت کرده است اما حالا می بیند تمام ماجرا یک کلاهبرداری بوده است و خبری از واحد مسکونی نیست.

در این میان مدیر عامل شهر جدید پردیس ، در مورد این کلاهبرداری چنین توضیح داد: در وهله اول باید تاکید کنم که در فاز ۱۱ شهر جدید پردیس ، تمام واحدهای مسکونی در قالب مسکن مهر هستند و هیچ تعاونی مسکنی به نام معاونت سازمان غذا و دارو در این فاز وجود ندارد.

این موضوع از سال ۱۳۹۵ وجود داشته است و با وجود هشدارهای مکرر، باز هم اقدام به خرید مسکن کرده بودند. این فرد توانسته با استفاده از نام غذا و دارو ، قراردادهایی در برگه های A4 منعقد کرده و بابت هر کدام ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان دریافت کند و هیچ واحدی هم تحویل ندهد. باز هم می گوییم که هرگونه خرید و فروش مسکن باید از طریق کارگزاری شرکت عمران شهر جدید پردیس انجام شود.

در نهایت به نظر می آید که مالباختگان ، برای ثبت شکایت خود باید به شعبه دوم بازرپرسی دادسرای ناحیه ۱ تهران مراجعه کنند. مردم دقت داشته باشند که پیش از هرگونه اقدام در رابطه با خرید مسکن ، حتما تحقیقات کاملی انجام دهند.

دیدگاه ها غیرفعال است